Ik heb een zoontje van twee weken. Hij doet het goed alleen het 's avonds slapen is een drama. Zodra we hem in zijn wiegje willen leggen zet hij het op een brullen. Of we het nou doen als hij al slaapt of nog wakker is. Zodra we hem er weer uithalen en bij ons nemen word ie rustig en valt in slaap. Als het na een lange tijd toch gelukt is slaapt hij heel onrustig en word al snel wakker. Heeft er iemand nog tips? Ik ben zelf nu ook helemaal gebroken.
Probeer altijd rust en regelmaat hanteren. Het begint bij 2 weken bij veel babys zo ook en straks slaapt ie hele dag niet. Voeden-spelen-box-wakker in bed en 5-10min laten huilen. Als hij stopt begin je op opnieuw tellen. Eventueel speentje geven. Als hij huilt en je hem oppakt en hij is rustig dan heeft hij geen pijn. Dan mag je hem gerust laten huilen. We hadden het ook en vanaf week 4 begonnen 3R's doen en nu 9 weken bijna ze is en het gaat geweldig! Ze heeft vaste tijden van eten altijd hetzelfde en vaste tijden spelen en slapen. Als ze niet moe was begon ze eerst huilen maar nu ligt ze heel lang tegen zich zelf te praten in bed en kijken. Ze heeft wel speetje omdat ze enorme zuigbehoefte heeft
Lekker bij je nemen die eerste tijd.. Hij is nog maar twee weken oud en is voor hem enorm wennen zo'n bedje en het 'alleen' zijn. Slaapt hij bij jullie op de kamer? Anders zou je een co-sleper kunnen overwegen die zet je tegen je bed aan en kan je hem zo gerust stellen of even aanraken terwijl je zelf ook lekker blijft liggen.
Ik heb heel wat afgeslapen met baby op mijn borst en duizend kussens om ons heen (al sliep ik zo licht dat ik me heel bewust was van waar hij lag). Zo kon ik echt heerlijk rusten. Alleen te doen trouwens als het je eerste is hihi.
Inderdaad gewoon lekker bij je nemen en van genieten. Voordat je het weet zijn ze groot en liggen ze niet meer zo lekker bij je En inderdaad de momenten van rust pakken als hij slaapt.
Wij hebben het ook zo gedaan en dit ging heel goed. Misschien is inbakeren nog een optie, dit hielp hier ook. Ben persoonlijk niet van het samen slapen. Ben van mening dat het kindje er aan went bij jou te liggen, en dat moet je ooit ook weer ontwennen....en denk dat je dan zelf niet fijn slaapt.
Idd lekker bij je nemen, en overdag tijdens de slaapjes rusten! Een baby van 2 weken 'went' echt niet aan het samen slapen hoor..die is net 2 weken uit zijn vertrouwde dichte omgeving uit de buik en 'moet' nu alleen in een koude wieg slapen meteen? Naar mijn idee nergens voor nodig..
Maar een baby van twee weken 5-10 minuten laten huilen is echt erg lang! Helemaal als het gewoon wat onrust is en het kleintje rustig is zodra je hem oppakt en bij je hebt. Hij is 2(!) weken en heeft 9 maanden in je buik gezeten, luisterend naar je lichaamsgeluiden en het horen van je stem ed.. Dat je niet samen in een bed slaapt kan ik nog wel begrijpen in verband met veiligheid, vandaar dat ik de optie opperde van een co-sleeper bijv. Rust en regelmaat (voor zover dat gaat) snap ik wel, maar een kindje van 14 dagen oud laten huilen alleen in bed terwijl hij de troost en de geborgenheid van papa/mama zoekt: Maargoed, ieder zijn eigen aanpak..
Tsjaa misschien geen pijn.. Heb jij wel eens gehoord van mama honger? Dat je kind gewoon bij je wil zijn omdag jij het enige vertrouwde ben in deze wereld... En nu adviseer jij serieus iemand met een 2 weken JONG kindje om het kidje maar gewoon te laten huilen omdag het geen pijn heeft??! En de 3r'en werken niet in tijd hoor.. Maar in volgorde... Misschien moet je je eens verdiepen in de denkwijze van een baby
Mijn dochter wilde ook niet slapen hoor in de avonden, heb haar altijd bij me gehouden tot het wel goed ging (ook al werd ik er soms zelf kierewiet van). Ik probeerde haar elke dag rond 19.30u in bed te leggen maar merkte vaak al snel dat dat niet goed ging, dan nam ik haar bij me en lagen wesamen op de bank tot uurtje of 23.00u. Dan de laatste fles en naar bed en sliep ze gelijk goed in. Vanaf dat ze 12 weken is ging ze ineens wel slapen om 19.30u. Nu hebben we een meisje dat elke nacht van 19.00u tot 09.00u slaapt...dus laten huilen is daar niet voor nodig met een kindje van 2 weken!
Bij ons begon rond die tijd echt de huiluurtjes 's avonds. Dit heeft wel een paar weekjes geduurd. Daarna wel over gegaan op andere voeding ivm krampjes en begonnen met inbakeren. Daarna werd ze rustig. En een strak ritme. Dus echt na een uur weer op bed leggen ook al was ze wakker. Ik snap dat het heel vermoeiend is, ik heb weleens mee zitten janken van de vermoeidheid. Sterkte en komt goed!
De eerste 2 maanden lag hij elke avond heerlijk op mijn borst te slapen terwijl ik tv keek of mee sliep. Zo genoten van die tijd!!! Je kleintje is zo klein. Wil gewoon.graag bij jullie zijn, helemaal niks mis mee en lekker van genieten!!
De eerste weken kun je baby's amper iets aan wennen, dus je kunt hem rustig bij je nemen en op je borst laten slapen in de avonduren. Probeer je het op een later tijdstip nog een keertje in het wiegje En al door een aantal mensen geopperd; inbakeren kan erg goed werken. Door een baby'tje in te bakeren ervaren ze geborgenheid.
Ons mannetje heeft eigenlijk precies het zelfde, hij is bijna 3 weekjes oud nu. 1 moment op de dag zet hij het inderdaad ook op een krijsen. Eerst haalden wij hem direct weer uit zijn bedje omdat we dachten dat hij honger had, dus maar weer aanleggen. Zo was ik zo 2 uur bezig met hem. Nu laten wij hem gewoon liggen en dan is het 15 min brullen en dan valt hij in slaap, het zal vast geen honger zijn want hij slaapt 's nachts dan zo 6 uur achter elkaar. Ik heb het idee dat die van ons huilt puur omdat hij moe is.
Baby's worden in de avonduren vaak onrustig! Vooral lekker bij je houden, evt extra voeding (geef je kleinere flessen), en lekker genieten van het feit dat ze nu nog zo graag op je borst liggen! Hier was dat al na een paar weken weer over helaas! Schaf evt een draagdoek aan, dan heb je lekker je handen vrij.. Ze gaan echt vanzelf wel savonds in hun bedje slapen! Je bent net 2 weken geleden bevallen, dus je bent echt nog herstellende en het is dus niet raar dat je zo moe bent! Samen met je baby een slaapje doen en laat je partner regelmatig de kleine eens overnemen! Ik heb mijn kleine echt nooit laten huilen en ze gaat nu zonder problemen naar bed! Je kind 10 minuten laten huilen is met deze leeftijd echt niet goed voor hem!
Onze dame deed dit ook in de eerste weken. Dus hebben we onze dagindeling ook een klein beetje omgedraaid. 23.00 laatste fles en ze sliep goed. Ze slaapt wel in haar eigen kamertje gewoon puur aan plaatsgebrek bij ons in de slaapkamer, nog geen eens ruimte voor een co sleeper maar laten huilen??? geen haar op mn hoofd die daar aan gedacht heeft. Ondertussen is ze 5,5 week oud en het gaat steeds beter en ze gaat steeds makkelijker inslapen uit haarzelf