Ik haalde mijn dochtertje net op van het KDV (2de wendag van 9.00/12.30 uur) en ze heeft voor thuis rozijntjes meegekregen. Ik schrok best wel......vindt het eng, ben bang dat ze er in stikt! Mag ze dit wel? Vanaf welke leeftijd gaven jullie je kindje rozijntjes (zijn die rozijntjes in een rood doosje van Sun Drop).
ik heb het gegeven dat jay 1 was.. maar hij raakt er van aan de scheit en laat er heel veel winden door dus hij krijgt ze niet meer hahaha ook kwam ik erachter dat hij er niet op kouwde maar ze zo doorslikte
mag wel al hoor. maar ik vond het ook altijd eng. pas geprobeerd toen ze 11 maanden was ofzo ging toen prima ook al had ze nog steeds geen tanden
Mijn dochtertje is net 9 maanden en heeft nu 2 snij ondertandjes en boven 2 hoektandjes (dracula hahaha)
Ok, ze zijn dus wel door te slikken....mijn dochtertje slikt ook veel door kauwt een beetje op haar brood en dan hoor ik haar al slikken. Maargoed ze zijn dus door te slikken hahaha. Als ze gaat stinken is het afgelopen hahaha.
mijn zoontje krijgt al een maand of 2 rozijntjes ik heb er nooit bij stil gestaan dat het misschien niet mocht, maar ik heb er geen problemen mee gehad, ook niet darmsgewijs zeg maar
Poeh dat is alweer een tijd geleden. Volgens mij was ze 1 jaar toen ze ze kreeg. Ben ook altijd bang geweest dat ze erin stikte.
Mijn zoontje kreeg ze met 10/11 maanden voor het eerst, maar m'n dochtertje al eerder. Ze pakte ze gewoon van de tafel af als broerlief er een paar had laten liggen. Zij kreeg ze dus vanaf 8 maanden.
Mijn kinderen hebben echt maandenlang rozijntjes heel doorgeslikt. Ik vond die krengen altijd terug in de luier . Maar dat is op zich niet erg, een kind van 9 maanden slikt wel meer dingen door zonder goed te kauwen (zoals brood), dat hoort bij het leerproces. Overigens zou ik alleen rozijntjes geven die ongezwaveld zijn (zoals bijv van zonnatura)
Ik denk met zo'n 8 a 9 maanden dat Sven rozijntjes kreeg. Werden hier ook heel doorgeslikt. Net als mandarijnenpartjes...vonden we ook heel terug in de luier. Is dus heel normaal dat ze sommige dingen zo doorslikken.
Ooh eng hoef je ze niet te vinden. De vraag is meer: vind je het al nodig. Maar kreeg je ze niet gewoon mee als traktatie van een ander?
Hier kreeg ze ze al met een maand of 9 ook. Rozijntjes zijn niet slecht hoor. Ik gaf haar liever rozijntjes dan veel andere tussendoortjes die veel mama's wel al geven. Ga verder met Adi mee en zou wel ongezwavelde nemen. Dat zijn die rode doosjes volgens mij niet...
Er staat dat ze ze meekreeg voor thuis en niet dat ze ze al had gegeten, dus zal idd een traktatie zijn. Maar idd, om daar nou van te schrikken gaat een beetje ver
ik vond het ook eng en mijn zoon kreeg ze pas met 14 maanden. maar hij vindt ze eigenlijk niet echt lekker. wel heel leuk om uit het doosje te halen en er weer in te stoppen en aan mama te voeren haha
Ik dacht ook heel lang dat mijn zoon dat nog lang niet kon eten. Hij kreeg altijd een doosje aangeboden bij de groenteboer, maar dat nam ik nooit aan. Toen hij een maand of 10 was heb ik hem voor het eerst rozijntjes laten eten: hij vindt ze heerlijk en hij kauwt er keurig op. Nu krijgt hij er soms een paar als snackje. Ach, als je twijfelt kun je best nog even wachten, je kindje mist er tenslotte niks aan.
geen idee vanaf wanneer dat dat mag, ler daar nooit zo op. Daniel krijgt ze sosiso niet want die gaat aan de schijt met bijbehorende luieruitslag (pas 4dagen niet kunnen zitten, dan laat je het wel)