ja al vele topics , maar ik wilde graag wat tips over voedingen wat en hoe jullie t doen met jullie kindjes vanaf 5,5 mnd. Mijn baby van 5,5 mnd drinkt met moeite 150 cc leeg, kom elke nacht nog 2x en overdag best jengelig en huilen en als je dan fles aanbied tot de helft en kan ik de rest weer weggooien. Ik probeer te rekken, maar dan word ie razend, geef ik eindelijk fles laat ie helft staan... 150cc is weinig ja, maar hij wilt niet meer. Ben al van avent naar difrax verhuisd maar wat nog te doen? Ik kan geen schema neerzetten want t is elke dag aankijken en zien hoe t loopt, hebben geen presieze tijden helaas. Wat zijn jullie schema's, tijden, hoe rekken jullie, hoe kom je van de nachtvoeding af, hoe krijg ik hem meer cc ingegoten etc... wie o wie heeft gouden tips of goede ervaringen... pleeeaasseeee tell me !
Ik zal mijn schema voor je opschrijven Weet niet of je er iets aan hebt, ieder kindje is anders natuurlijk maar vanmiddag op het cb vonden ze het een heel goed schema (passend bij mijn kind in ieder geval ) 08:00 180+6 schepjes en 3 eetlepels rijstebloem vanille (*mengsel van die van bambix en nestlé hebben wij, omdat de laatste dikker is en Milan op die als enkele spuugt maar gemixt gaat het goed...) 12:00 half potje fruit 13:00 180+6 nu maar gaat naar 150+5 zodat fruit meer mag worden middagdutje tussen +/- half 2 en half 4 16:00 half potje groente 17:00 180+6 nu maar gaat naar 150+5 zodat ook groente meer mag worden 21:00 180+6 schepjes en 3 eetlepels mengsel Tussendoor krijgt Milan af en toe een slokje water/thee/diksap maar dat is niet erg noemenswaardig. Hij komt niet in de nacht en we moeten hem in de ochtend echt wakker maken. Nu mogen we van het cb van de rijstebloem af gaan (de eerste fles dan) en daar fijne granen doorheen gaan doen zodat het een iets stevigere bodem wordt Hopelijk heb je er iets aan!
Hier ook geen schema met vaste tijden ofzo. Ze krijgt op verzoek de fles. Komt uit op 4 flessen per 24u, ik bied 180 + 6 aan. Die drinkt ze niet allemaal leeg. We zijn nu ook voorzichtig begonnen met een hapje groente. Het gaat nu ongeveer zo: 's morgens rond half 7 de eerste fles, daarna gelijk weer slapen. Rond 10u 2e fles, daarna weer slapen rond 13u 3e fles en slapen Rond 17u 4e fles en daarna slapen voor de nacht.
@ bailey: ik geef dus nog geen fruit of groente. Wel pap geprobeerd met lepeltje maar vies gezicht en mond wegtrekken... dus daar wacht ik nog mee. Welke fles en speen gebruik jij als je 180cc gemegd met rijstebloem geeft? Ik heb difrax met 1,2,3 speen net gebruikt en op stand 2 gezet met 180 cc kv en half schepje rijstebloem hahaha... Ik heb eerder eens 1,5 schepje gedaan en toen kwam er met stand 3 niets uit de fles.... @dreumesmama: om 17u al de nacht ingaan? woooww jij hebt t wonderkind! hihihi... ja hier dronk hij eerst 120 cc toen met moeite opgehoogd naar 150 en dat gaat nu tijdje goed, ik heb vandaag middag en net avondfles 180 cc gedaan en laatste fles ging wel leeg en hij viel in slaap !!! Wonderrrrr hahaha dus ben benieuwd hoe t deze nacht gaat lopen. Ik merk echt aan hem dat ie meer dan fles wilt, hele dag handen sabbelen, naar alles grijpen en in zijn mond, naar ons staren en ons eten willen afpakken als we eten. Het is niet onbewust babygedrag want als moeder zie ik gewoon dat t honger is , maar zodra ik dus wat anders aanbied als de fles dan moet ie er niets van hebben...
Hoi Snoopy Als je rijstebloem toevoegd dan zou ik de L-speen van difrax gebruiken, daar komt het makkelijker uit. Hier ons schema: 7 u: 180 + 8 schepjes (hoort normaal 6 te zijn, Jesse loopt bij een dietiste) slapen van 9 tot 11 11 u: 180 + 6 12.30 u: ca 50/75 gram fruit (geen grote liefhebber) slapen van 13.00 tot 15.00/15.30 15.30 u/16.00 u: 180 + 6 17.30: 100-150 gram groente klein slaapje van max 45 min. 19.30 u: 180 + 8 Rond 20.30 u naar bed. Heb toevallig de dietiste gisteren weer gesproken. Vanaf 6 maanden gaan wij in de eerste en laatste fles wat pap toevoegen en dan gaan de extra schepjes voeding er af. Verder moet hij voorlopig nog op 4 flessen blijven. Ga dan wel proberen het fruit naar de ochtend te verplaatsen, maar omdat hij nog best veel slaapt is dat even zoeken.
Hier is er dus nog geen groente en fruit dus misschien daarom t sabbelen aan de handjes ? Hij doet alsof hij meer wilt en aankan dan flesvoeding, maar zodra ik een mini hapje pap op een lepel probeer trekt ie zuur gezicht en draait zijn hoofd weg en mond dichthouden dus zegt genoeg... nog niet klaar voor! Als ie die dingen at raakte hij misschien meer verzadigd. Fles geef ik sinds gister 180 cc met difrax en dan 1,2,3 speen op stand 3 heb ik 2 x met rijstebloem gedaan maar vanacht kwam ie toch weer. Zonder rijstebloem drinkt ie wel 180cc leeg nu, heeel soms weigert ie maar alsik m fop drinkt ie verder. Hoe krijgik t voor elkaar dat ie fruit/groente/pap gaat eten van een lepel zonder alles gelijk uit te spugen of wegduwen met zijn tong?
Ik gaf in het prille begin met mijn vinger een beetje, zodat Jesse het er af sabbelde. Je zou ook zijn eigen handje kunnen proberen. Jesse maakt er altijd een lekkere smeerboel van. Verder moeten ze even wennen aan het lepeltje. Als er in het begin 1 of 2 hapjes ingaan is dat al heel wat. Ik leg het lepeltje tegen zijn onderlip. Doe dan het lepeltje voorzichtig recht naar binnen en dan sabbelt hij het er vanaf. Inmiddels gaat zijn mond open als hij zijn eten krijgt, maar ik voed al vanaf 4 maanden bij. Het duurt even voordat het makkelijker gaat.
Ik zal het schema van ons dochtertje 5,5 maand ook even neerzetten. Ik weet alleen niet of je er iets aan hebt want wij geven geen rijstebloem (giga obstipatie van gehad) en ze slaapt overdag echt geen minuut 6.30 uur 1e fles 200+6 (geven extra water ivm obstipatie) 9.30 uur fruit, half of heel potje dat verschilt per dag 11.00 uur 2e fles 200+6 15.00 uur 3e fles 200+6 17.30 uur groenten, een heel potje 19.00 uur 4e en laatste fles, langer kunnen wij dit nog niet rekken Wij hebben haar vitamine druppels enz. altijd met een lepetje gegeven dus daar was ze snel aan gewend. Natuurlijk was het met groenten en fruit wel even wennen aan de nieuwe smaken en textuur. Wij zijn ook begonnen met maar een paar hapjes (bij sommige smaken nog niet eens haha) maar wij zijn het iedere dag aan blijven bieden en het ging steeds iets beter. Wij zijn toevallig vorig weekend gestopt met de voeding van 23.00 uur. Ik durfde het niet zo goed aan omdat ze zo goed slaapt 's nachts Het ging eigenlijk gelijk goed en op een paar keer een "speenalarm" na is ze niet wakker geweest voor voeding! Had ik het nu maar eerder geprobeerd Het rekken tot de volgende voeding is hier ook wel lastig. Zo goed als ze in de nacht slaapt zo slecht (lees: niet!) slaapt ze overdag. Entertainen is hier het toverwoord...naar een minder vermoeiende tip ben ik zelf ook nog op zoek
Mijn zoontje is bijna 6 maanden en zijn schema is als volgt (tijden zijn bij benadering, kan wel eens ca. een half uurtje schelen): 07.00 BV 11.00 flesje 180/6 15.00 flesje 180/6 19.00 BV (23.00 BV, deze voeding krijgt hij alleen als hij er zelf wakker voor wordt, gisteren heeft hij vanaf de voeding van 19.00 uur dus gewoon doorgeslapen tot de ochtend) Morgen ga ik beginnen met bijvoeden en begin ik met groente, dat ga ik hem geven tussen de voedingen van 15.00 uur en 19.00 uur.
Snoopy, en hem gewoon hele stukken aanbieden. Dus bijv. stronkje broccoli. Als hij zo'n hekel aan een lepeltje lijkt te hebben is dit misschien wat? Volgens de dietiste waar wij bij lopen moeten ze soms iets wel 15x proberen voor ze het lusten!
Foppen in de nacht is hier nog niet gelukt... dus denk dat ie echt nog behoefte aan de nachtfles heeft omdat hij geen andere voeding erbij krijgt. Maar de nachten zijn zo belabbert! Soms komt ie gewoon rond 24/01u en dan weer rond4/5u en dan rond 8u weer fles, dat vind ik dan nog okay, maar soms komt ie na fles van 01u om 3u ineens weer of om 4u of 6/7u.... t is zo onregelmatig en niet te peilen of een ritme te noemen terwijl vanaf geboorte tot 3mnd ging t zo super!