Ik ben ook heel moe, lig de meeste avonden vroeg op bed. Gisterochtend heb ik voor het eerst overgegeven, verder ben ik met vlagen misselijk. Ik heb pijnlijke borsten, en af toe wat steken in mijn onderbuik, niet echt pijnlijk, maar wel duidelijk voelbaar. Ik schrijf alleen in dit forum, kan toch al nergens anders aan denken en ben bang dat ik anders de hele dag op mijn mobiel zit.
Hahaha het was even spannend en afwachten gezien de stroomstoring maar het hartje klopt. Ze kon niet meten omdat frummeltje helemaal verstopt ligt. Zag eerst ook alleen maat een vruchtzak en verder niks dus schrok wel maar bij inzoomem duidelijk een kloppend hartje
Kan me voorstellen dat dat even heel spannend is, maar wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen!!!!!
Ik heb op het moment helemaal geen klachten voel me niet zwa.geren zeg maar. Als ik een misselijke vlaag krijg dan weer wel. heb alleen een bolle buik. Zal wel sneller opzetten bij d 2e zws
Wat lekker dat je het hartje hebt zien kloppen Nuf, wanneer mag je weer voor de volgende echo? ongesteldheidskramp herken ik wel van mijn eerdere zwangerschappen, heb er nu eigenlijk geen last van. Onze kinderen zijn 5 en 3, en zullen het dus redelijk bewust meemaken, ze zullen dolenthousiast zijn denken ik, maar voorlopig vertellen welke nog niks. Ik schrijf ook alleen hier, ben tot nu toe eigenlijk alleen een meelezen geweest op het forum, maar vind het nu toch leuk om ook mee te kletsen. Vanmorgen nog een zwangerschapstest gedaan die ik nog bad liggen, teststreep in donkerder dan de controlelijst, erg fijn, omdat ik minder kwaaltjes voel dan bij mijn eerdere zwangerschappen. Hebben jullie al aan mensen om je heen verteld over de zwangerschap?
Nuf wat fijn dat je een hartje hebt zien kloppen! Ik ben alleen actief in dit topic. Mappie fijn is dat he om toch nog even te kunnen testen? Heb ik in het begin ook steeds gedaan haha. Ik heb het nu aan 2 goede vriendinnen verteld en op het werk weten 5 collega's het nu. Dat vind ik ook wel erg fijn dan kan ik op het werk er gewoon over praten. Onze ouders gaan we het op 7 april vertellen nadat we bij de vk zijn geweest. Ik vind het wel heel lastig om me nog even stil te houden hoor voor mijn ouders!
Ik heb ook gelezen in een november forum, maar vind het leuker om mee te schrijven in dit forum waar de bevallingsdata wat dichter bij elkaar (en dus bij die van mij ) liggen. Ga je meer gelijk op. We willen er niet een geheim van maken, dus denk dat als we familie zien dat we het dan vertellen. En als iemand het mij direct vraagt, kan ik daar niet om heen draaien
Dat is wel herkenbaar, ik heb ook meer aansluiting waar we wat dichter bij elkaar liggen. En voor mij persoonlijk elders waar dames net als ik hiervoor een miskraam gehad hebben. Maar het is gewoon fijn om een beetje op hetzelfde punt te staan ook qua aantal weken en zo
Ik ben na t werk echt helemaal op.. Terwijl ik de hele dag achter een computer zit. Val ook regelmatig op de bank in slaap.
Iedereen gefeliciteerd! Ik meld mij hier ook even. Zit nog bij de November club, maar dit is net iets leuker omdat iedereen dichter bij elkaar zit qua bevallingsdatum Ik ben Joos1, 35 jaar (bejaard vergeleken met sommigen ), uitgerekend op 29-11, dit is mijn 2e zwangerschap, de eerste is na 8 wkn geeindigd in een mk (10 jaar geleden) en toen was ik ook opgenomen in het ziekenhuis met ernstige zwangerschapsmisselijkheid (HG) en nu hoop ik dus van harte dat ik dat niet weer krijg. Ik kreeg met 4+1 al last van misselijkheid en neem daar nu Emesafene voor in. Tot nu toe helpt dat redelijk.
hey meiden. zijn jullie ook zo onzeker ? dagen gaat het goed en dan in eens slaat de onzekerheid weer toe of het wel goed gaat, in eens een steek op een plek die ik niet had. of het gevoel hebben dat je vanonder vocht verlies, als een gek naar de wc maar biets aan de hand. sinds woensdag ben ik wat misselijk en nog steeds gevoelige borsten, af en toe wel wat ongesteldheidgevoel maar dat gooi ik maar op dat mijn baarmoeder nu gaat groeien. groetjes izzy
Ik ben sinds woensdag constant misselijk. Nog niet overgegeven gelukkig maar ik voel me heel de dag beroerd Mijn eerste echo krijg ik 22 april, de intake de 28ste. Gisteren heb ik vitamine b6 met magnesium en calcium gehaald ik had gelezen dat dat kan werken tegen de misselijkheid. Heeft iemand daar hier ervaring mee? Ik ben Nogsteeds heel blij hoor maar het maakt m'n werk zo wel erg zwaar.
In kleine porties eten helpt ook. Krijgen jullie gelijk bij intake echo? Ben momenteel heel onzeker over alles. ene x last van kwaaltjes andere x niet. soms soort kraMpjes Als ik op internet zoek zie ik de engste dingen dus dat doe ik maar niet meer. Bij de eerste was ik totaal niet onzeker. Komt denk ook van alle rot verhalen die ik om me heen hoor dat t mis gaat bij die en ivf traject. Ben ook gevoelig voor alles.
Ik krijg bij de intake gelijk een echo, ik ben dan als het goed is 8 weken. Ik ben ook onzeker vooral door al die nare verhalen... ook ik zoek dus niks meer op lees alleen nog gezellig hier mee. Mijn kwaaltjes veranderen ook per dag behalve de zeer pijnlijke tepels! Zo nu en dan een steek/kramp in me onderbuik maar ook dat word aanzienlijk minder... qua misselijk gelukkig geen last van al moet ik wel op tijd eten hoor anders krijg ik een raar gevoel in me maag, had ik voorheen niet. Wie gaat er al wat zien? Gaat bij mij denk ik lang duren, heb nogal wat overgewicht... Ik loop momenteel onder controle bij de huisarts, me bloeddruk is te hoog.. familiekwaaltje... jaren geleden medicatie voor gehad maar mee gestopt ging goed tot nu
Ik heb ook flink wat overgewicht, en let heel erg op wat ik eet maar desondanks beginnen mijn broeken toch te strak te zitten... Dus ik vrees dat je het bij mij toch snel gaat zien.
Hey dames Ik ben gelukkig niet de enige met die onzekerheid. Ik loop bij een kliniek om zwanger te worden, daar heb ik mijn eerste echo 8 april. Ik heb nog niet gekeken naar een vk of zo. Eerst de echo maar afwachten dacht dat ik de eerste drie maande. Ook daar blijf zal het de 8ste allemaal vragen
Ik denk dat ik gelijk met de intake de eerste echo krijg. Dit staat op hun site De 1e keer dat je bij ons langs komt is bij voorkeur rond de 8e week van je zwangerschap. Deze afspraak is voornamelijk informatief zowel voor jou en je partner als voor ons en zal ongeveer 45 minuten duren. Wij zullen vragen stellen over de algemene gezondheid van jou, je partner en beide families, het verloop van je cyclus en we zullen de uitgerekende datum berekenen. Verder zullen we je informatie geven over echos, bloedonderzoek, voedingsadviezen en andere zaken die van belang zijn in en rond de zwangerschap. Qua onderzoeken zullen we elke keer als je bij ons langs komt je bloeddruk meten en willen we graag je gewicht weten. Vanaf 12 weken kunnen we pas het hartje gaan horen, dus dat is nog even geduld hebben. Maar. . je mag een echo laten maken al voor die tijd, dus heb je wel al eerder de bevestiging dat het toch echt waar is, je bent zwanger! Ik heb wel het idee dat mijn buik wat dikker begint te worden. Merk het ook al met broeken. Mijn hoge broeken zitten heerlijk maar lage broeken op de heup zegmaar als ik daar een riem omheen doe en dan ga zitten voelt echt niet fijn ! Ik draag met zin nu wel kleding die wat los van boven zit en niet strak want dan heb ik het idee dat ze het kunnen zien, wat helemaal nog niet zo is haha