Hoi allemaal, Ik ben nieuw hier en ook 22 november uitgerekend. Wat leuk om wat dames te spreken die ongeveer even ver zijn. Tot nu toe geen klachten gehad alleen zo moe. Hopelijk gaat dat vanaf nu beter! Zijn er dames die met 12 weken ook al een klein buikje krijgen? Ben nog niks aangekomen maar je ziet het wel al een kleine beetje
Welkom! Een paar pagina's terug staat mijn buikffoto van 2 maand ik kan het niet meer verbergen hb al een mooi bolletje vind het zo leuk die buiken!
Hier ook, dus daarmee officieel het tweede trimester ingegaan Hier nog niet zeker of we pretecho plannen en wanneer, wil het niet te vroeg... anders krijgen we het met 21 weken te horen, das wel ver weg!
Wat fijn dat het allemaal zo goed gaat dames! Nog even en iedereen is de 12 weken voorbij Ik doe effe mijn verhaal van op facebook kopiëren: Gisteren een hele enge voormiddag gehad. Om een uur of 10 kreeg ik plots hevige lage buikpijn op het werk, werd alleen maar erger toen ik naar t toilet geweest was. Ik dus al half in paniek naar de gyn gebeld, krijg ik te horen dat het daar heel druk is en ze geen tijd voor me hebben?! Moest t bij de huisarts proberen. Had pas na t telefoontje door hoe onbeschoft dat eigenlijk was... Toen samen met mn man besloten naar het ziekenhuis te rijden. Uiteindelijk daar een echo gehad en alles was gelukkig goed. Kindje was zelfs al wat groter dan verwacht voor mn termijn (zie je wel haha!) Blaasontsteking was t ook niet, waarschijnlijk darmen of bandenpijn of een geknelde zenuw of alles tegelijk :-/ Maar pfoe wat een stress was me dat weer! In ieder geval verwacht ik dat ze me volgende week toch weer ietsje vooruit zetten en dan kom ik weer in november terecht Welkom aan de nieuwe dames!
Ik heb vandaag de nekplooimeting gehad. Ons boefje was behoorlijk lastig en lag heel lang teveel met de kin op de borst of helemaal gedraaid. Was wel heel leuk om lang te mogen kijken. Nekplooi was mooi binnen de marge en nu even afwachten wat de combinatie met het bloed gaat uitwijzen. Op een van de laatste shots kwam alleen het handje in beeld, echt alsof ie ons even wilde uitzwaaien
Hoi Meiden, Hier ook de nekplooimeting gehad gister, en onze wereld staat op z´n kop. De nekplooi was 3,91mm, flink vergroot aldus de echoscopiste. Omdat ik ondertussen ook `al` 36 ben gaf ze aan dat dit er niet zo mooi uitziet. Bloed heeft ze gister afgenomen en nu moeten we nog wachten op de officiele kansbereking. Ook nog een paar dagen vooruit gezet, dus ondertussen al 12 weken en 3 dagen zwanger. Overleg gehad met de verloskundige, zij gaat kijken of we, ook al is de kansbereking nog niet bekend, alvast een afspraak voor een vlokkentest kunnen krijgen. Heb er geen goed gevoel over... Gelukkig zag ik bij de rest geen rare dingen voorbij komen
Dat is schrikken mappie! Maar kun je geen nipttest krijgen dan? Dan hoef je geen vlokkentest met de risico's. De vk zei tegen ons als er iets uitkomt met de nekplooimeting ze de nipttest mogen aanvragen om te kijken of het down heeft.. En dat wordt gewoon uit bloed bepaald maar is nog vrij nieuwe test geloof ik dus mogen ze het niet zo voor iedereen aanvragen.
Oh Mappie, wat een naar nieuws! Hoop dat je snel duidelijk krijgt door de vlokkentest en ga duimen dat het goed is! Onze Vk zei dat er ook gezonde kindjes met een verdikte nekplooi geboren worden. Ik hoop van harte dat die van jou er ook zo een is!
Oh Mappie, dat is echt schrikken. Ik hoop dat je alsnog een goede uitslag gaat krijgen dmv een volgende test. Een verdikte Nekplooi hoeft inderdaad geen afwijking te betekenen maar een kans van 1 op ... Sterkte iig, ik duim voor je.
Ach jee mappie meid wat een onzekerheid voor jullie! Zoals al werd aangegeven, kan je geen nipt test krijgen? Die is zonder risico en een vlokkentest is dat niet... Ik duim ontzettend dat jullie kindje gewoon gezond is!!! Weet iemand of een verdikte nekplooi alleen op down kan wijzen of zijn er nog andere aandoeningen die dit kunnen veroorzaken? Wanneer krijg je de uitslag van de bloedtest?
hier ook 12w dansje mr dan 2 dagen later ik hoop dat je alsnog positieve nieuws krijgt fouten kunnen gemaakt worden he! wind je er maar niet te fel aan op.
mappie wat een vervelend nieuws, snap dat je wereld even op zijn kop staat. las op een site dat 60 tot 70 procent baby's met een dikke neklpooi, geen afwijkingen hadden. sterkte deze periode met het afwachten van alle testen en net als alle andre dames, waarom geen nipt test ? hier morgen 13 weken
Bedankt voor jullie berichtjes meiden. Ik dacht eerst ook ik doe de NIPT test, maar mocht daar een uitslag uitkomen waarop wij evt de zwangerschap af willen breken moet er alsnog een vlokkentest of vruchtwaterpunctie gedaan worden. Dat is dan eerst 2 weken wachten op de uitslag van de NIPT, daarna nog vervolgonderzoek en mochten we dan de zwangerschap af willen breken dan ben ik al ongeveer 17 weken zwanger, wat ik zelf heel moeilijk vind. Uitslag van de vlokkentest is met 3 tot 5 dagen binnen. Ook heb ik gelezen dat bij een nekplooi van groter dan 3.5mm een NIPT test niet mogelijk is omdat de oorzaak ook een andere afwijking kan zijn die niet met de NIPT opgespoord wordt, maar wel met de vlokkentest. Mijn verloskundige wist dit niet zeker en gaat dit morgen overleggen met de VU. Ik hoop dat maandag de kansbereking van de combinatietest binnen is.
Dat klinkt logisch... Al hoop ik dat een vlokkentest je bespaard blijft meid! Heel veel succes, ga ontzettend voor jullie duimen dat t goed komt. Voor nu alvast een virutele knuffel, dat het in ieder geval maar snel maandag is!!!