15 t/m 30 November 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nuf, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Mappie, wat fijn dat de punctie mee viel. Houd maar goed rust inderdaad en oh bah, wat zal dit een zenuwslopend lang weekend worden voor jullie. Maar ik blijf heel hard duimen voor jullie en hopen dat alles toch goed is.
    Denk aan je!

2. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik was eerst achteruit gezet en had toen al aangegeven dat dat niet kon kloppen ivm een vroege test en omdat ik mn ei gemerkt had. Ze zeiden toen dat ze het zouden veranderen als ik vandaag toch echt duidelijk verder blijk en dat was zo :)

3. Myositris

Myositris Lid

31 jan 2015
    96
    0
    0
    Overijssel
    Sterke Mappie ! Vervelend dat je zolang moet wachten ... Hoop enorm op een goeie uitslag volgende week

4. moedershart

moedershart Actief lid

2 nov 2014
    123
    0
    0
    bediende
    dilsen
    hey dames even tussen de drukte tijd gemaakt voor wat te posten ik ben druk bezig met alles in verhuisdozen te steken :( wel wat zwaar met kleintje en een zwangerschap te verhuizen maar jah kom ik moet niet klagen zeker

nekplooi meting was goed de kleine was zeer actief alles zag er goed uit dus we doen zo verder

"naam vergeten" ik hoop dat je goed nieuws krijgt vind het verschrikkelijk dat ze je zo lang laten wachten een mens zou voor minder ziek worden pffff

5. Antoinet1

Antoinet1 Actief lid

15 mrt 2015
    219
    120
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte Mappie! Ik blijf duimen voor een goede uitslag.

Hier gaat het goed, ik ben eigenlijk niet meer misselijk sinds ik de gemberpillen slik van de tuinen. Ik ga 8-6 voor een geslachtbepalende echo.
    Voor ons zelf niet meer heel spannend omdat we bij de nekplooimeting een duidelijke meisjes nub in beeld kregen en ze volgens de skulltheory ook echt een meisje zou moeten zijn. Wij hebben beide geen voorkeur maar ik zie ons nu wel helemaal voor me met een meisje straks en zou toch wel even moeten wennen als het toch een jongetje blijkt te zijn haha!

Bij de echo op 8-6 nemen we mijn moeder en schoonmoeder mee en voor hen wordt het wel echt een verrassing!

6. MammaE

MammaE Nieuw lid

19 mei 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gister de combinatietest gehad en deze was gelukkig helemaal goed! Ik werd het op laatste moment wel een beetje zenuwachtig, ook na het lezen van het verhaal van Mappie... (ik duim voor toch een goede uitslag voor jullie!)
    Het duurde even voordat de vk 3 metingen van de nekplooi had, de kleine was niet stil te krijgen. Zag al steeds dat het tussen de 1.8 en 1.9 zat, dus dat was prima.
    Wel super hoor, om al zo'n compleet mensje te zien zwaaien en bewegen met nog maar 13 weken...
    En de nub foto wees vrij duidelijk op een jongen! Dat had ik echt niet verwacht.
    Veel plezier en succes allemaal met jullie testen en echos :)

7. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh wat fijn dat die gemberpillen bij jou ook werken! Lekker om van die misselijkheid af te zijn!

En leuk een meisje! Leuk om het op die manier aan jullie moeders te vertellen!

8. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb van zowel huisarts als apotheek doorgekregen 2000 mg per dag (2x2 of 4x1). Maar als je twijfelt zou ik altijd even overleggen ;)

9. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte de komende dag Mappie en hopelijk hebben jullie gauw (en een goede!) uitslag! x

10. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Sterkte mappie.

Hier bij de vk geweest haha babe lag op zijn kop. Dus werd niks met te kijken naar het geslacht. Volgende week geslachtsbepaling!
    Hier zelfs een kilo afgevallen.

11. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Bevallingslijst

15 november (2)
    - Myositris, 30 jaar, 3e kindje jongen
    - xxdooxx, 24 jaar, 1e kindje

16 november (2)
    - Reeva, 33 jaar, 2e kindje
    - Femkee, ... jaar, 2e kindje

17 november (4)
    - MoodyL, 27 jaar, 2e kindje
    - Nuf, 30 jaar, 2e kindje
    - mamachannie, 28 jaar, 3e kindje
    - Magz, 31 jaar, 2e kindje

18 november (4)
    - Steff1988, 27 jaar, 1e kindje
    - Nahlatje, 21 jaar, 1e kindje
    - Antoinet1, 23 jaar, 1e kindje
    - Tacita, 30 jaar, 1e kindje

19 november (2)
    - Vlinder1993, 21 jaar, 1e kindje
    - Natascha1981, ... jaar, ... kindje

20 november (2)
    - izzy1974
    - HuizeMGL, 29 jaar, 1e kindje

21 november (1)
    - Roms, 29 jaar, 1e kindje

22 november (3)
    - deezz, 28 jaar, 1e kindje
    - Mom2, 31 jaar, 1e kindje
    - mamatobe112015, ... jaar, ... kindje

23 november (0)

24 november (2)
    - moedershart, 29 jaar, 2e kindje
    - itakepictures, ... jaar, ... kindje

25 november (1)
    - MammaE, 34 jaar, 1e kindje

26 november (3)
    - Vonniej, 29 jaar, 1e kindje
    - flieentje, 28 jaar, 2e kindje
    - kaatjuh81, 33 jaar, 2e kindje

27 november (4)
    - Mappie, 35 jaar, 3e kindje
    - Jenn1115, 37 jaar, 2e kindje
    - Saartje29, 31 jaar, 1e kindje
    - nneah, 28 jaar, 2e kindje

28 november (3)
    - Debbi86, 28 jaar, 1e kindje
    - heeremeisje, 30 jaar, 3e kindje
    - Knuffelkonijn, 29 jaar, 3e kindje

29 november (4)
    - rosalincke, 39 jaar, 2e kindje
    - Joos1, 35 jaar, 1e kindje
    - Kaje82, 32 jaar, 1e kindje
    - Joyskuh, 29 jaar, 2e kindje

30 november (1)
    - Zonnebloem92, ... jaar, 2e kindje

3 december (1)
    - Will1991, 24 jaar, 2e kindje

Totaal: 39

Vlindertjes:
    Zusje84 - Kikietje

Afspraken

26 mei
    - controle vk Tacita
    - controle vk kaatjuh81
    27 mei
    - controle vk mamachannie
    28 mei
    - geslachtsbepaling mamachannie
    - geslachtsbepaling Roms
    29 mei
    - geslachtsbepaling Nuf
    1 juni
    - geslachtsbepaling deezz
    - controle vk will1991
    3 juni
    - controle vk heeremeisje
    - echo Nahlatje
    - geslachtsbepaling Stef1988
    4 juni
    - controle vk Knuffelkonijn
    8 juni
    - controle vk deezz
    - controle vk + pretecho nneah
    - geslachtsbepaling Antoinet1
    9 juni
    - controle vk Vlinder1993
    10 juni
    - geslachtsbepaling Tacita
    13 juni
    - geslachtbepaling Mom2
    20 juni
    - geslachtbepaling kaatjuh81
    27 juni
    - 20weken echo Nuf
    1 juli
    - 20 weken echo mamachannie
    3 juli
    - 20 weken echo Nahlatje
    - 20 weken echo HuizeMGL
    6 juli
    - 20 weken echo Mom2
    - 20 weken echo Stef1988
    8 juli
    - 20 weken echo vk Tacita

12. Saartje29

Saartje29 Actief lid

3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Wat eng en spannend met al die nekplooien. Ik had het bewust niet gedaan omdat goede uitslag nog geen garanties geeft en een slechte uitslag je voor een, voor mij, ondraaglijke keuze zet bij een week of 15. Sterkte met alles. Je hoort ook verhalen dat het uiteindelijk toch geen down bleek te zijn.
    Ik zie overal nu kids met down op tv enzo :(

Verder veel hoofdpijn en weer blaasontsteking.

Inmiddels het grootste deel van de omgeving ibgelicht over zwangerschap. Wat een opluchting dat ik niet zo geheimzinnig hoef te doen.
    Geen buik te zien nog. Vind ik tenminste.

13. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier begint t buikje wel te groeien al. Vandaag 14 weekjes zwanger alweer! Volgende week maandag weten we ook wat t gaat worden. Super spannend!

Wij hebben ook Niet voor de nekplooimeting gekozen. Ondankt dat mijn vriend zn broer een zoontje heeft met down. De kans dat dat ond overkomt is zoo minimaal. Net als ieder ander..

14. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik begrijp heel goed dat mensen geen nekplooimeting laten doen. Wij doen het wel maar eerder ter geruststelling, ook al ben je dan nooit 100% zeker.
    We doen het ook niet alleen voor down syndroom, dat is namelijk nog één van de "minder erge" genetische afwijkingen. Er zijn ook andere afwijkingen die je met een nekplooimeting kan opsporen, afwijkingen die ervoor zorgen dat het kindje eigenlijk niet levensvatbaar is. Natuurlijk ga je daar niet van uit en verwacht je zoiets niet, maar eerlijk, zoiets weet ik liever nu dan bij 20 weken.

15. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Hier ook geen nekplooi. 1 ik heb er het geld niet voor en 2 hier kijkt de echopraktijk altijd wel naar de nekplooi en als e4 iets mis is dan verteld ze dat ook. Ik heb wel gevraagd bij de 12 weken echo en ze zei dar het wr prima uitzag.

Hier vrijdag de geslachtsbepaling....ben zoooo nieuwsgierig

16. moedershart

moedershart Actief lid

2 nov 2014
    123
    0
    0
    bediende
    dilsen
    nuf en ze durven er idd wat voor vragen!!

17. Myositris

Myositris Lid

31 jan 2015
    96
    0
    0
    Overijssel
    Krijg je dat niet vergoed dan ? Ik heb geen idee heb het nooit gedaan en me er dus ook niet in verdiept.

Krijg jij de uitslag vandaag Mappie ? Ik hoop het voor je en dat alles goed is.

18. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Nee je krijgt het niet vergoed. Ze heeft het niet opgemeten hoor maar ze is een goede echoscopiste en vertrlde ook wel dat ze het vaak wel meteen kon zien.

Vind het ook onzin dat ze er geld voor vragen voor iets wat niet veel moeite kost tijdens de termijn echo om te meten.

19. MammaE

MammaE Nieuw lid

19 mei 2015
    4
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is veel geld, maar dit is niet alleen voor de echo. Ze testen ook je bloed (op vanalles, dus maar liefst 5 buisjes) en deze uitslagen in combinatie met de echo van 40 minuten (sowieso heel leuk om je kleintje zo lang te kunnen bewonderen!) maakt dat de kosten zo hoog zijn denk ik. Ik vond het iig elke cent waard! En we konden zelfs al met grote zekerheid zien wat het geslacht is :)

20. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik heb €40 betaald, vind ik eerlijk gezegd best meevallen. Echo was hier ook echt geen 40 minuten hoor (helaas) en bij mij namen ze maar één buisje bloed. Ik woon wel in Duitsland, daardoor misschien het verschil?

Mappie heb je al meer nieuws?

Deel Deze Pagina