15 t/m 30 November 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nuf, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Wat fijn mamachannie dat hij zo'n goede vaderfiguur is voor jouw kindjes! Echt mooi om te horen.

Ik voel me redelijk, maar kan nog een stuk beter

Namen vind ik ook superrr moeilijk deze keer!!! Echt er lijkt wel niks goed genoeg, zo frustrerend :-/

Will mijn dochter is van 26 juni, maar 10 dagen ouder dus :) leuke leedtijd he, maar snap wat je bedoelt met vermoeiend hahaha nou zeg! :D

2. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Ik heb vrijdagmiddag met m'n jongens gezwommen. 'S Avonds bruiloft gehad van m'n vriendin. Zaterdag maar lekker rustig aan gedaan en genoten van het zonnetje.
    Ik wil proberen de mooie dagen echt te gaan genieten van het weer, lekker naar buiten gaan en zwemmen ofzo. Maar ik voel me eerlijk gezegd vreselijk. Ik blijf maar spugen, het is echt niet leuk meer. Ben nu al aan het aftellen tot de bevalling. Heb niet het gevoel dat ik er echt van kan genieten, en dat vind ik zo erg... :(

3. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Pfff dat is echt niet leuk nee *en da's een understatement*... Zo vervelend dat je daardoor bijna niet van je zwangerschap kunt genieten. Is er niet iets wat ze voor je kunnen doen, misschien voor kunnen schrijven of zo?

4. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Ik heb al Primperan op doktersrecept. Ik gebruik het om het ergste af te zwakken, want het neemt de klachten helaas niet weg. Emesafene heb ik bij de jongens ook geprobeerd, maar hielp helemaal niets, dus blijf maar aan de Primperan.
    Daarnaast gembercapsules op advies van m'n huisarts erbij, maar die helpen me ook niet. Vaak is alleen het doorslikken van die dingen alweer een reden voor m'n slokdarm om te gaan samentrekken en het eruit te gooien, dus die gebruik ik eigenlijk niet meer.
    Verder probeer ik kleine beetjes te eten, verdeeld over de dag, en te bedenken waar ik "trek" in heb, want meestal zijn dat de dingen die wel goed gaan. Maar ja, m'n eetlust is wel ver te zoeken tegenwoordig.

Het enige wat me volgens mij nog hulp zou kunnen bieden is acupunctuur, maar ik ben echt panisch voor naalden en zie dit als een hele grote, moeilijke stap. Ik blijf erover nadenken, omdat ik nu toch écht wel iets wil dat hélpt.
    Ik kan zo echt niet genieten van m'n zwangerschap, en dat vind ik heel erg. Heb ik bij m'n jongens ook nauwelijks gedaan helaas, vanwege dezelfde redenen. Ik weet hoe iets moois ik er voor terug krijg, maar "het is voor het goede doel" werkt niet meer. Ben alleen maar aan het aftellen. :(

5. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja sommige pillen maken bij het doorslikken dat je automatisch al erop reageert, dat heb ik heel lang met paracetamol gehad. Maar als het dan ook nog eens iets is wat juist dat overgeven zou moeten verminderen, is het nog beroerder.
    Je houdt al weinig binnen, dus ik zou zeker gewoon nemen waar je trek in hebt. Als je dingen echt met tegenzin gaat eten, zal je keel bij wijze van spreken al meteen dichtknijpen...

Heb zelf geen ervaring met acupunctuur, maar sommige mensen om me heen wel en die schijnen er wel baat bij te hebben. Maar als je een naaldenfobie hebt... Wellicht zou je eens kunnen informeren wat een goede acupuncturist is en aangeven dat je zo bang bent voor naalden? Ze zullen hier vast vaker mee te maken hebben en kunnen er wellicht iets mee om het iets dragelijker voor je te maken... Nooit geschoten is altijd mis.
    Ik hoop hoe dan ook dat er iets gaat zijn dat je helpt of dat het uit zichzelf toch nog wat wegzakt. Ik weet zelf hoe vervelend het is als je om wat voor reden dan ook niet kunt genieten van je zwangerschap. Sterkte!!!

6. Nikki75

Nikki75 Lid

6 nov 2014
    8
    0
    0
    Hoi allemaal,

Gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
    Ik lees al wel een tijdje mee en wil nu toch ook wel graag mee kletsen ;)
    Ik ben uitgerekend op 24 november en zwanger van onze 1e.
    Morgen hebben we de geslachtsbepalings echo! Ondanks dat ik geen enkele voorkeur heb vind ik het wel erg spannend. Ben zo benieuwd! (Heb trouwens al wel de hele zwangerschap een voorgevoel)

@ heeremeisje
    Wat vreselijk dat je je zo slecht voelt. Ik weet dat een vriendin van mij ook helemaal niets binnen hield. Uiteindelijk lag ze in het ziekenhuis een nacht aan het infuus. Dit hielp bij haar niet alleen tegen uitdroging, maar heeft haar ook voor een groot deel over de misselijkheid heen gebracht. Magoed dat zullen ze ook wel niet zomaar doen.. En je hebt ook hier te maken met een naald.
    Ik hoop dat je je snel beter voelt!

7. Saartje29

Saartje29 Actief lid

3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Moederhart, je voelt het kindje al? Wat leuk! Zijn er meer die het kindje al voelen?

Nneah, babynamen heb je nog even de tijd voor.
    Komt vanzelf wat voorbij neem ik aan. Pff zoveel om te regelen nog!

Heeremeisje. Wat vervelend dat je je zo naar voelt. Hopelijk snel beter.

8. mamachannie

20 jan 2013
    86
    0
    6
    Vrouw
    Ja ik voel de baby ook echt een heerlijk gevoel

9. Saartje29

Saartje29 Actief lid

3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Wat voelen jullie dan? Ik kan me er nog niets bij voorstellen

10. mamachannie

20 jan 2013
    86
    0
    6
    Vrouw
    net zo'n vlindertje luchtbelletjes gekriebel zeg maar

11. will1991

will1991 Lid

25 nov 2013
    87
    10
    8
    Welkom nikki75! Spannend de Geslachtsbepaling.

@heeremeisje wat een ellende dat je nog steeds zo beroerd bent hopelijk ben je er snel vanaf!

Hier ook de eerste plopjes gevoeld en dat met 14 weken al heerlijk is dat ik kan niet wachten tot je het ook aan de buitenkant voelt en je buik als een pudding heen en weer beweegt zo bijzonder om te voelen en te zien;)

12. Saartje29

Saartje29 Actief lid

3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Nou ik voel van alles maar heb meer het idee dat dat mn darmen ofzo zijn. Maar met 15 weken voor het eerste kindje is nog vroeg hoor ik.
    Vannacht droom gehad dat het kindje er al was, maar ik geen wiegje of spullen had en steeds naar de winkel ging zonder te kopen. Haha.

Gaan jullie 4 of 6 weken met verlof voor de uitgerekende datum? Alles al geregeld met werk?
    Ik twijfel of 32uur teveel is na de zwangerschap. Werk nu 40uur.

13. Antoinet1

Antoinet1 Actief lid

15 mrt 2015
    219
    120
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Welkom Nikki!

Wij hebben gisteren de geslachtbepaling gehad. Geen verrassing hier, de nub voorspelling was goed. Wij krijgen een MEISJE! :D
    Ze ligt nog wel erg diep, hoofdje in mijn bekken en mijn placenta ligt voor. Gaat dus nog wel even duren voor ik echt iets ga voelen. waarschijnlijk over 2-3 weken. Het was ook heel leuk om mijn moeder en schoonmoeder erbij te hebben, voor hen de eerste keer dat ze echt iets konden zien op de echo. Dat was in de tijd dat zij zwanger waren allemaal nog niet.

14. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Ik mag op blauw!!! :D moet wel nog even bevestogd worden bij de 20 weken echo. Moet even wennen want had een meisje verwacht hihi! En je raadt het al: een meisjesnaam stond vast maar een jongensnaam is hier een drama hahahahaha!

Heere wat rot dat je je nog steeds zo slecht voelt! Als het kan helpen, ik heb ooit acupunctuur laten doen en die naaldjes zijn zo fijn dat je ze eigenlijk niet voelt. Misschien toch de moeite om eens te proberen? Hoop echt voor je dat t over gaat want begrijp heel goed dat je zo niet kan genieten!

Ik voel al echte schopjes, heb misschien een wildebras haha, mijn man kan het ook al voelen :)

Ennn... Welkom niki!

15. Stef1988

Stef1988 Lid

10 nov 2012
    89
    0
    6
    NULL
    Maassluis
    Aangezien ik me mond niet kan houden en dus niet tot de 19e kan wachten met vertellen mag ik op roze :) ons eigenwijsje is een meisje

16. Vlinder1993

Vlinder1993 Actief lid

2 mei 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    De controle ging weer goed. Het hartje weer gehoord, toch altijd weer een geruststelling!
    Nieuwe afspraken:

7 juli: Controle verloskundige
    8 juli: 20-weken echo

17. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Gefeliciteerd met de 2 meisjes en wss 1 jongen!!

18. moedershart

moedershart Actief lid

2 nov 2014
    123
    0
    0
    bediende
    dilsen
    ja tis moeilijk uit te leggen hoe dat gevoel is, maar ja voelt gewoon dat het de kleine is en niet je darmen :)

19. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Nikki, welkom!

Antoinet en Stef, gefeliciteerd met jullie meisjes!
    Nneah, gefeliciteerd met je mannetje!
    Super leuk, welk geslacht dan ook. Maar het nu te weten is toch echt super. Ik kan ook niet wachten tot ik het (zeker) weet. Gevoel is nog heel sterk een jongen, maar wrs kom ik er pas met de 20 weken echo achter.

Vlinder, fijn dat alles goed was bij de vk en weer het hartje hebt gehoord.

Bedankt meiden voor jullie reacties op mijn misselijkheid. Ik ga het denk ik ook wel echt proberen, acupunctuur. Ook al ben ik er wel een beetje bang voor. Zoals het nu gaat trek ik niet. We gaan over 1,5 week een weekendje naar Parijs, maar ik heb er helemaal geen zin in. En dat terwijl ik van Parijs houd.
    Ik voel me, naast misselijk, ook vreselijk omdat ik de hele dag alleen ben. M'n vriend werkt natuurlijk, maar ik heb ook m'n ouders en vriendinnen niet in de buurt om iets mee te doen of om iets mee te delen. Dan ben ik vandaag ook nog eens flauwgevallen onder de douche en ik vind t helemaal niet fijn om alleen te zijn. Bah! Weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. Sorry als jullie me een zeur vinden, ik hoop van niet, maar ik moest het er ff uit gooien.

20. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Je bent geen zeur, gooi het er vooral uit!!! En hoewel het ook lekker kan zijn, is het zeker niet altijd fijn om alleen te zijn. Zit zelf ook hele dagen alleen thuis, dus weet hoe het is. En als je je niet lekker voelt, maakt dit het alleen nog maar vervelender.
    Vind het moeilijk om je tips te geven, zeker omdat ik wel wat gemakkelijker van huis zou kunnen als ik dat wil.

Maar je krijgt wel een dikke knuffel bij deze!!!

Deel Deze Pagina