15 t/m 30 November 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nuf, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Antoinet1

Antoinet1 Actief lid

15 mrt 2015
    219
    120
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Je bent inderdaad echt geen zeur hoor!! Ik weet hoe het voelt alleen is het bij mij over gegaan. Ik hoop zo dat dit voor jou ook snel beter gaat. Enige dat ik nog niet bij je heb gelezen is of je seabands hebt geprobeerd? bandjes die druk geven op je polsen waar ze bij de accupunctuur ook prikken tegen de misselijkheid. zijn bij de apotheek te halen. Ik weet ook niet of je er in moet geloven want heb ze zelf niet geprobeerd. In mijn werk zie ik sinds kort ook mensen die middenin de chemo's zitten en nu al een paar keer van mensen gehoord dat ze goed helpen tegen de misselijkheid.

Dikke knuffel meis!

2. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt meiden! Doet me echt goed, jullie lieve woorden. :)

Antoinet, Seabands heb ik inderdaad nog niet geprobeerd. Dat is misschien nog een optie, zonder dat ik aan de naalden hoef. Bedankt, ik ga eens kijken of dat werkt! Zo niet, dan toch maar aan de naalden denk ik. Maar kan het altijd proberen.

3. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Als ik me zo slecht voel, merk ik dat ik gewoon al begin met aftellen. Als in, nog 25 weken te gaan... Klinkt ook niet echt bemoedigend naar mezelf. Ik wou gewoon dat ik kon gaan genieten van de zwangerschap. Maar ondertussen denk ik schoot het maar op... :S

4. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Balen zeg Heeremeisje! Ik hoop dat die bandjes of acupunctuur helpt, zodat je snel kan gaan genieten van je zwangerschap!

Gefeliciteerd meiden die het geslacht weten! Leuk allemaal!

Ik voel zelf ook nog niets, maar mijn placenta ligt ook voor. Ik ben wel steeds aan het opletten of ik wat voel.

Mijn buik is al aardig aan het groeien hoor! Ik ken nog 2 meiden die net zo ver zijn als ik, maar daar zie je nog niets. Ik kan m'n normale broeken echt niet meer aan. Ik vind het wel leuk om een buikje te hebben, maar hoop ook weer niet dat het in dit tempo doorgroeid, want dan wordt ik echt mega! ☺️

5. Vlinder1993

Vlinder1993 Actief lid

2 mei 2014
    176
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee joh Heeremeisje, je bent inderdaad helemaal geen zeur!
    Kan het me voorstellen dat je er af en toe doorheen zit.
    Naalden lijkt mij ook niets, dus snap goed dat je dat als laatste optie houdt, maar het is fijn dat die optie er in ieder geval wel is, want het schijnt echt goed te helpen!

6. Saartje29

Saartje29 Actief lid

3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Wat eng heeremeisje! !
    Ik begrijp dat alleen zijn geen goed idee is. Enig idee hoe het flauwvallen komt? Ijzertekort? Slaapgebrek? Bloeddruk? Of iets dergelijks?

7. Stef1988

Stef1988 Lid

10 nov 2012
    89
    0
    6
    NULL
    Maassluis
    Wat vervelend heeremeisje!! Hoop dat je snel kan gaan genieten van je zwangerschap want dit is ook niet alles! En wat eng flauwvallen!!

Hier de echo van ons meisje, wij wachten nog even tot de 20 weken echo met shoppen omdat ik zelf toch best nog twijfel of ze wel echt een ze is haha

Bijgevoegde bestanden:

8. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Heere wat eng ook nog flauwvallen? Zoals al gevraagd werd weet je waardoor het komt? Als het ijzertekort is ofzo kan je er in ieder geval iets tegen doen zodat het niet nog eens gebeurt...

Bedankt dames voor de felicitaties, in vind het een heel gek gevoel, dat jongetje in mn buik :D maar ben heel erg benieuwd!

9. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Dames,
    Morgen mag ik ook weer even naar het hartje luisteren en dan nog maar weer verder aftellen naar de echo van de 20ste, ben gewoon jaloers op alle meiden die het geslacht al weten

Ik maak me er gewoon een beetje druk om, nub zegt meisje, gevoel zegt jongen en heb ook beetje voorkeur voor een jongen. Ik heb al een dochter en voor mijn man zou ik het heel leuk vinden dat de fam naam dan door gegeven kan worden. Ook de naam voor een jongen hebben we al. Push mijn wederhelft dus nu tot het maken van een lijstje meiden namen om daar ook uit te zijn voor we de echo hebben.

Maar eerst morgen maar weer even op controle....

10. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Gelukkig had ik net op tijd door dat t niet goed ging onder de douche. Ik begon zwarte vlekken te zien en m'n oren begonnen te suizen. Ben meteen op de grond gaan zitten, zodat ik niet echt zou vallen. Maar het was wel eng ja.
    Geen idee wat precies de reden is. M'n bloeddruk was vorige week nog heel netjes. IJzertekort? Ik zou het niet weten. Denk meer een tekort aan zo goed als alles, sinds ik maar weinig eet en uberhaupt binnen houd. :(
    Dit flauwvallen onder de douche grapje had ik ook in de zwangerschappen met m'n zoontjes, dus het is wel herkenbaar. Maar toch... Vind het maar eng en vervelend.

Succes morgen, Kaatjuh!
    Ik weet het geslacht ook nog niet en ben zo benieuwd! En mijn vriend wil tot we het geslacht weten nog helemaal niet met de naam bezig zijn. Heb het wel geprobeerd, maar er komt weinig uit.

11. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Help! Ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan vanwege heftige buikpijn in m'n onderbuik en vooral ook aan de rechterkant van m'n buik. Soort zeurende, klagende ongesteldheidsbuikpijn. Ik weet niet hoe ik moet liggen, zitten of kruipen zo'n pijn doet het.
    Ik ben doodmoe, maar kan niet slapen. Ik heb een warme kruik gemaakt gisteravond, maar het hielp niet. Paracetamol zijn op. Ik kan wel janken. In combinatie met het overgeven de hele tijd en het flauwvallen gisteren ben ik er compleet niet gerust op. Ik herken deze pijnen ook niet van m'n vorige zwangerschappen. :'(

12. Saartje29

Saartje29 Actief lid

3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    Tsjonge het wordt er niet beter op he heeremeisje.
    Vandaag de polsbanden (laten) halen en even vk en huisarts bellen?
    Trouwens bij flauwvallen onder de douche; iets minder heet douchen en deur of raampje open tegen het stomen kan misschien helpen.

Ik lees dat iedereen uitkijkt naar de 20weken echo. Ik hoor alleen maar enge verhalen over voorbeelden dat het kindje niet gezond was, afwijking, niet geheel compleet, etc.
    Ik ben dus al blij als het kindje goedgekeurd wordt. Wat is zo'n zwangerschap van begin tot eind onzeker zeg.
    Vertrouwen hebben en genieten maar.

13. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heerenmeisje heb je al gebeld met vk?

Saar. Indd die Onzekerheid is killen. Ik maak me nu steeds zorgen dat ik geen nekplooi heb laten meten.Heb ik daar goed aan gedaan of niet? De 20 weken is bij ons een Guo net iets uitgebreider dan volgens mij.
    Wij hebben deze 6 juli en 7 juli gaan we op vakantie. Maak me af en toe wel zorgen.

14. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Heb vanmorgen de vk gebeld en ik kan straks om 11.00 uur langs komen op de praktijk. Vriendlief heeft toch nog ergens een paracetamol vandaan kunnen toveren, dus die heb ik ingenomen. Lig nu nog in bed en merk dat ik moeite heb om niet in slaap te vallen, maar wat wil je na zo'n nacht...
    Straks maar ff douchen en naar de vk, en op de terugweg maar ff langs de apotheek voor Seabands en nieuwe paracetamol. Ik hoop dat alles goed is, maar de vk heeft me wel enigszins gerust gesteld. Ze denkt aan heftige groeipijnen, maar ik vind t fijn dat ik straks ff langs mag komen voor de zekerheid.

Probeer je niet te druk te maken over de 20 weken echo, Saartje. Het is inderdaad een medische echo, waarbij ze alles goed bekijken en controleren, maar het gaat ook vaak helemaal goed. Mensen verspreiden vooral negatieve ervaringen op het internet, maar gelukkig zijn er ook heel veel goede ervaringen. Bij mijn twee jongens was alles goed tijdens de 20 weken echo en ik vond het heerlijk om ze toen weer even te bekijken.
    Natuurlijk is er geen garantie, maar weken van tevoren je druk lopen maken is echt niet goed.

15. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Update:
    Ik ben bij de vk geweest. Alles is goed met de baby en ik heb het hartje weer gehoord. Bloeddruk was netjes, maar het flauwvallen onder de douche kan wel komen doordat bij de warmte/stoom in de badkamer m'n bloeddruk omlaag gaat en ik daardoor duizelig kan worden.
    Ze kon alleen geen duidelijke verklaring vinden voor de pijn. Misschien gewoon bandenpijn/groeipijn, maar ze stuurt me vanmiddag (14.30) nog wel naar het ziekenhuis voor extra controles en onderzoeken. Ze wil in ieder geval blinde darm ontsteking en blaasontsteking uitsluiten en kijken of ik niet te veel ben uitgedroogd.
    Ben wel meer gerustgesteld nu, dat in ieder geval alles goed is met de baby, en ook als er bij mij iets is, dat we dat straks weten en er eventueel op in kunnen spelen.

16. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Voor de lijst:
    23 juni - extra controle vk na bezoek pop-poli
    15 juli - controle vk

17. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voor de lijst
    3-07 controle vk

Hier ook weer helemaal goedgekeurd. Baby verstopte zich alleen voor de doppler. Na even zoeken gevonden en luid en duidelijk de hartslag kunnen horen!

Fijn heerenmeisje dat de kleine niets mankeerde. En goed dat ze toch doorsturen voor extra onderzoek, succes!

18. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Dank je wel, Kaatjuh!
    Fijn dat jij en jouw kleine ook helemaal zijn goedgekeurd vandaag en je het hartje weer gehoord hebt! :)

19. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goed om te horen dat je hebt door gepakt heeremeisje en dat alles goed is met jullie beiden!!! Ook fijn dat er genoeg zorg is voor je, erg belangrijk :)

20. heeremeisje

heeremeisje Actief lid

29 nov 2013
    331
    0
    16
    Amsterdam
    Bedankt, Tacita!
    Ik kijk er natuurlijk niet naar uit om allemaal onderzoeken te moeten doen, maar het is wel beter. Als er iets gevonden wordt, kan het maar beter zo snel mogelijk zijn, zodat we daar verder mee kunnen. Het komt vast goed. Hoop ik.

Ik werd alleen een beetje grrrrr van de reactie van m'n vriend toen ik hem appte hoe het was gegaan. Hij is natuurlijk blij dat met de baby alles goed is, en hoopt dat t met mij ook allemaal goed blijkt straks. Maar kreeg wel meteen een "Zie je wel? Je moet ook gewoon meer eten. Gezonder eten. Meer drinken. Je zorgt niet goed genoeg voor jezelf."
    Nee dank je, dat wist ik inderdaad ook wel, daarom voel ik me ook zo rot en zo schuldig. :(

Deel Deze Pagina