Ik voel de kleine sinds een paar dagen elke daf wel 2 of 3 keer daarvoor soms 1 keer pd of 1 keer p 3 dagen...maar ongeveer si ds 15 weken (2de zwangerschap)
Ik voel de kleine soms als ik lekker ontspannen ben of als ik me ergens prettig voel. Kan niet wachten tot je hem heel vaak en heel goed kan voelen ben benieuwd!!
Ik heb vanavond in het bijzijn van mijn ouders en zusje voor t eerst t hartje gevonden met de angelsound! Kon voorheen alleen mijn eigen hartslag vinden. Maar daar was ik wel vrij zeker van dat die het nog deed
deezz Dat is wel heel erg leuk en heel speciaal! Zucht.. 2de nacht op rij dat ik wakker word. Het slapen wil gewoon niet meer. Vorige zwangerschap ook zo'n last van gehad.
wat gaaf die angelsound. is dat niet belastend voor de baby? Ik merk na controle bij de vk dat de kleine daarna zo onrustig is. Alsof je m gestoord heb ofzo. Het onrustig slapen herken ik ook. veeeel wakker, half slapen en dan weer een keer plassen rond een uur of vier en dan vervolgens weer een uur wakker liggen. en weten dat om 7 uur de wekker gaat. ik heb het ook zooo ontzettend heeeeet snachts. en dan zit de dunste zomer deken er al in. Maarja zolang ik nog geen last heb van maagzuur klaag ik maar niet. hihi
Ik slaap nog wel goed maar de buik groeit ineens dus wel meer draaien en plassen. Slapen jullie al met een buikkussen? Ik heb wel zw kleding gekocht. Zit zo fijn! Ik voel het kindje nog niet. Hoop dat dat snel komt.
Ik voel het kindje ook sinds een paar dagen, wat een apart gevoel zeg!! Hij trapt vooral als ik op mijn buik lig, dus daar zal hij het dan wel niet mee eens zijn haha. Slapen gaat hier nog heel goed, al ben ik van nature een echte buikslaper dus dat is voor mij vanaf nu even wat lastiger. Lig veel op mijn linkerzij, ook vanwege de nierstuwing, en mijn linkerheup begint nu wel flink pijn te doen. Morgen controle op het ziekenhuis voor de nierstuwing. Heel veel beter is het helaas niet. Met buscopan en paracetamol is het uit te houden, maar kan bijna niets... Mijn moeder is gister al langs geweest om schoon te maken en heb net 3 kratten boodschappen van de AH ontvangen.
ikkemijik Vervelend meid. Hopelijk kunnen ze je in het ziekenhuis helpen. Bij mij is het probleem niet het slechte slapen. Maar het in slaap komen. Als ik eenmaal slaap,slaap ik overal doorheen. Wel heb ik altijd last van een ochtend humeur. Baby voel ik soms als ik op mijn buik lig.
Ik slaap met een voedingskussen tussen mijn benen. Lig op mijn linkerzij met voor me een uiteinde, het kussen tussen mijn benen en het andere uiteinde strak achter mijn rug. Als ik dat niet doe, word ik 's ochtends toch weer wakker op mijn buik of rug en dat heb ik toch liever niet. Zo'n kussen tussen je benen schijnt ook goed te zijn tegen bekkenklachten, dus dat is dan weer mooi meegenomen
Ik heb ook wel een voedingskussen maar ik draai nog teveel snachts. Waardoor ik dus continu ruzie met het kussen heb wil het vanavond weer even proberen ben morgen vrij
Het is niet wetenschappelijk aangetoont dat het schadelijk is. Maar ik luister maar 1 hooguit 2 keer per week. Een paar minuutjes.
Ik werd gisteren gebeld met de vraag of ik volgende week al voor de 20-weken echo kan, i.v.m. dubbele afspraak. Eh, natuurlijk, haha Dus afspraak is nu 30 juni in plaats van 8 juli.
Vlinder wat ontzettend fijn zeg voor je! Kan je tenminste eerde je kindje zien en neemt wellicht een stuk onzekerheid weg. en Ikkemijik, wat is dat dan precies nierstuwing? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heeft dat iets te maken met de zwangerschap? Ben ik trouwens de enig die over bezorgd is dat er misschien iets mis is met de kleine? Als er al iemand ziek is in mijn buurt denk ik oh God straks heeft ie een of ander voor mijn kind dodelijk virus bij zich ofzo. (ik ken mijzelf zo echt niet, vreselijk als je om ALLES druk maakt.)
Berwtje die zorgen lijken me heel normaal. Zwangerschap gaat nou eenmaal gepaard met onzekerheid. Ik maak me ook druk om de 20-weken echo en of het allemaal goed gaat en of ik alles goed doe...tsja
Berwtje: Ik vraag me ook wel af of het met de kleine allemaal goed is hoor. Scheelt wel dat ik zelf aardig medisch onderlegd ben en niet heel snel in de paniek modus schiet. Bij nierstuwing drukt de baarmoeder op de urineleider en blaas waardoor de nier zich niet kan legen. De nier (voornamelijk het nierbekken) vergroot omdat hij zijn urine niet kan laten afstromen en dat geeft enorme pijnklachten. Het voelt een beetje alsof iemand met grote handen je nier vastpakt, deze flink inknijpt en dan ook nog even draait. Met de buscopan en paracetamol is het wel aardig uit te houden al voel ik het continue. Gelukkig wordt het minder als ik op mijn linkerzij lig, maar het wordt dus ook erger als ik dat niet doe en kan max een uur iets doen voor ik weer moet liggen. Over een uurtje controle, gok dat de gyn weer een echo maakt van de nieren en dan laat ze de kleine vast ook weer even zien
Ik ben ook blij als ik volgende week weer even mag kijken hoor! Ik voel nog helemaal niets en voel me verder eigenlijk heel goed. Daardoor wordt ik soms ook weer onzeker; zal het allemaal nog goed gaan daarbinnen? Volgens mij blijf je altijd onzeker vanaf nu! Nu over je zwangerschap, later over je kind, je opvoeding etc....
Die nierstuwing klinkt niet prettig zeg! Maar het is dus echt een zwangerschapskwaal? Of heb jij sowieso last van je nieren? Sterkte ermee in ieder geval!
mom2: Je kan er zonder zwangerschap ook wel last van hebben, maar dan komt het doorgaans door een steen. Bij mij komt het echt omdat de baarmoeder druk op de urineleider, blaas en nier geeft. Schijnt ook direct na de bevalling weer over te zijn. Enige voordeel van zo vaak op het ziekenhuis zijn: je kan ook vaak even naar de beeb kijken Gisteren bij de controle nog weer even kunnen spieken en het zag er allemaal goed uit. Verder kon de gyn over mij weinig zeggen, ik mocht gewoon doorgaan met paracetamol slikken, moest rustig aan blijven doen en naar mijn lichaam luisteren en aan de bel trekken als het weer erger werd. Gisteren ook te horen gekregen dat ik geen werk meer heb... Werkte sinds een jaar als uitzendkracht bij een erg leuk bedrijf, maar die hebben niets aan me als ik zo lang ziek ben. Kan het dus ook wel snappen, maar de manier waarop het gegaan is vond ik allesbehalve netjes. Uitzendbureau was het met mij eens dus die gaat er nog even achteraan voor mij