15 t/m 30 November 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nuf, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moedershart

moedershart Actief lid

2 nov 2014
    123
    0
    0
    bediende
    dilsen
    wij krijgen een ...... geheim haha het blijft ook voor jullie een verassing :)

2. Saartje29

Saartje29 Actief lid

3 dec 2014
    319
    155
    43
    NULL
    NULL
    De strakke buik op spanning heb ik ook last van. Sinds 3 dagen na het avondeten. Voelt inderdaad alsof nn huid niet verder kan rekken. Mn navel staat ook op spanning en liggen wil niet lekker. Iets meer gespreid eten helpt wel, avondeten in delen. Maar het is nou ook niet zo dat ik zoveel eet dat mn buik uit elkaar zal barsten haha.
    Gelukkig heb ik een slaapkussen/voeding kussens waar ik nu in de avond heerlijk tussenin lig.

Maar blij te horen dat jullie het herkennen.

3. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat strakke gevoel ook heel erg, maar dan wel als ik langer gelopen of gestaan heb. Dan gaat mijn navel echt zeer doen. Als ik dan weer zit is het ook zo goed als over.
    Heb ook erg last van mijn maag, die wordt al flink omhoog gedrukt en heb ook veel last van maagzuur daardoor.

4. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Bevallingslijst

16 november (0)

17 november (4)
    - MoodyL, 27 jaar, 2e kindje jongen
    - Nuf, 30 jaar, 2e kindje meisje
    - mamachannie, 28 jaar, 3e kindje jongen
    - Magz, 31 jaar, 2e kindje jongen

18 november (4)
    - Steff1988, 27 jaar, 1e kindje meisje
    - Nahlatje, 21 jaar, 1e kindje meisje
    - Antoinet1, 23 jaar, 1e kindje meisje
    - Tacita, 30 jaar, 1e kindje meisje

19 november (1)
    - Vlinder1993, 21 jaar, 1e kindje verrassing

20 november (2)
    - HuizeMGL, 29 jaar, 1e kindje jongen
    - mooniejj, 24 jaar, 1e kindje verrassing

21 november (2)
    - Roms, 29 jaar, 1e kindje meisje
    - ikkemijik, 29 jaar, 1e kindje jongen

22 november (2)
    - deezz, 28 jaar, 1e kindje jongen
    - Mom2, 32 jaar, 1e kindje meisje

23 november (0)

24 november (1)
    moedershart, 29 jaar, 2e kindje geheim

25 november (0)

26 november (3)
    - flieentje, 28 jaar, 2e kindje meisje
    - kaatjuh81, 33 jaar, 2e kindje meisje
    - Kaje82, 32 jaar, 1e kindje jongen

27 november (3)
    - Saartje29, 31 jaar, 1e kindje jongen
    - nneah, 28 jaar, 2e kindje meisje
    - LARB, 25 jaar, 1e kindje jongen
    - Strawberry2, 24 jaar, 1e kindje

28 november (2)
    - heeremeisje, 30 jaar, 3e kindje jongen
    - Knuffelkonijn, 29 jaar, 3e kindje meisje

29 november (2)
    - Joyskuh, 29 jaar, 2e kindje meisje
    - Poohbear82, 33 jaar, 2e kindje meisje

30 november (0)

3 december (1)
    - Will1991, 24 jaar, 2e kindje geheim

Totaal: 28

Geslacht: meisje (13) - jongen (10) - verrassing (2) - geheim (2)

Afspraken

31 juli
    - 24 weken echo Nahlatje
    - suikertest mamachannie

10 augustus
    - controle vk will1991
    - controle vk ikkemijik
    13 augustus
    - controle vk Poohbear82
    18 augustus
    - controle vk mamachannie
    28 augustus
    - 28 weken echo Nahlatje
    - suikertest Poohbear82

14 september
    - 30 weken echo Mom2
    22 september
    - controle Nahlatje

5. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    #1405 Oudje37, 30 jul 2015
    Laatst bewerkt: 30 jul 2015
    Dag dames! Ik was al lid van de club 35+ en van de club november babies, maar had dit onderwerp nog niet gezien op een of andere manier. Maar bij deze meld ik me graag aan :D

Uitgerekend op 20 november en zwanger van ons eerste kindje, een zoon.

Meubeltjes hebben we vorige week via MP opgehaald en staan in elkaar. Nog 1 muurtje verven en 3 boekenkasten leeg/weghalen en dan is het kamertje af. Autostoeltje ook via MP. Nu nog een kinderwagen. We twijfelen tussen Joolz Day en Stokke Xplory en weten ook nog niet of we nieuw of via MP willen. Via MP zijn ze ook nog heel duur als je een niet te oude wilt.

Ik heb sinds een week of 20 last van maagzuur en het wordt nu steeds erger. Rennie helpt goed en supersnel maar neem ik alleen als ik het echt heel erg heb. Verder slaap ik heel slecht. Ik haaaaaat op mijn zij slapen, mijn schouders gaan er zeer van doen.

Op 26+3 een 3D echo en op 28 en 34 weken 2 extra 2D echo's in het kader van een wetenschappelijk onderzoek waaraan de verloskundige meedoet. Moet op 30 weken ook nog een echo omdat mijn placenta nu nog te dicht bij de uitgang ligt. Maar misschien gingen ze die combineren met die van 28 of 34 weken.

6. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Oudje!
    Wat leuk dat je zoveel echo's krijgt, had ik ook wel gewild :) Bij de volgende controle maar eens vragen of er misschien nog groeiecho's aan zitten te komen. Tis volgens mij een groot kind en heb daardoor wel extra de bibbers voor de bevalling.

Maagzuur hier sinds 18 weken, in het begin echt heel erg en ook aan de omeprazol gezeten. Nu is het aardig te handelen met zuivel of een droge boterham. Alleen als het heel erg is neem ik nog een omeprazol, maar dat is nog geen tablet per week.

Kinderwagen is een van de weinige dingen die ik nieuw heb gekocht, wel enorm in de aanbieding trouwens :D Een kinderwagen kan je niet zomaar even wassen en vind het wel prettig dat ik alles schoon en fris heb en dat er geen ander kind in heeft liggen schijten en kotsen hahaha.

7. will1991

will1991 Lid

25 nov 2013
    87
    10
    8
    Hier ook last van maagzuur:S de babykamer laten we zoals die nu is. M'n zoontje slaapt daar nog en hij krijgt een nieuw kamertje waar we binnenkort mee beginnen te klussen.
    Hoef dus maar weinig te shoppen een voordeel als je zo snel een 2e krijgt:x
    En heb soms ook last van m'n buik bij mij werkt insmeren met een lekkere buikcreme altijd goed. Vind die van de etos erg fijn.

8. nneah

nneah Fanatiek lid

19 dec 2013
    1.091
    567
    113
    Vrouw
    Dat weinig shoppen heeft zo z'n voor en nadelen he will :p Hier hoeft er eigenlijk maar heel weinig nu blijkt dat we toch weer een meid krijgen. Alleen een paar warme winterdingetjes.
    Gefeliciteerd nog met je zoon trouwens Will! Mijn meisje is ondertussen alweer 13 maanden, vreselijk hoe snel dat gaat!

Ik heb nog geen last van mn maag, vorige zwangerschap wel heel erg gehad. Maar ik verwacht dat dat elk moment kan veranderen als ik jullie zo hoor :(

Hoe staat het bij jullie met de namenzoektocht? Wij hadden een naam voor een jongen maar voor een meisje zijn we er nog niet uit... Was echt even balen om weer opnieuw te beginnen zoeken.

9. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Wij hadden de naam vrij rap. Was al een tijd een van mijn favorieten en met 19-20 weken wilde mijn man er ook over nadenken. Direct unaniem eens en heel blij ermee :)

10. mamachannie

20 jan 2013
    86
    0
    6
    Vrouw
    Vanochtend suiker test gehad maandag krijgen wij de uitslag dus nog ff afwachten

11. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Viel het mee?

12. mamachannie

20 jan 2013
    86
    0
    6
    Vrouw
    Ja best wel het drankje had ik snel weg en het wachten is het ergst

13. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suikertest is idd prima te doen, heb ik vorig jaar een keer moeten doen toen ze me binnenstebuiten hebben gekeerd voor darmproblemen.
    Vervelendste vond ik het nuchter blijven voor die 4 of 5 uur.

De naam is hier al lang bekend, wist vrij vroeg in de zwangerschap de namen al voor zowel jongen als meisje en de vader was het er zowaar mee eens. Dus daar blijf ik dan ook maar bij, zelfs nu ik de vader niet meer spreek. Achternaam wordt die van mij, dus dat scheelt alweer

14. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Mooi!

Mijn man werkt op een lab, en geloof me, veel vrouwen worden hondsberoerd van die test.

15. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Die suikertest vond ik de vorige keer echt erg en moest toen na de 1e (korte) nog een keer (lange) omdat ik in een twijfelgroep viel. Nu hebben ze de test aangepast begreep ik en hoef ik maar 1 keer, maar wel meteen 2,5 uur wachten. Zie er nu al tegen op, ik snoep graag maar dat vind ik echt te zoet. Word al misselijk bij de gedachte.

Naam hadden we de vorige zwangerschap al, alleen de combi met een 2e naam was nog even zoeken en de spelwijze van beide namen. Wel grappig: hoe we nu de eerste naam gaan spellen heb ik ooit eens op het foum aangegeven dat ik niet voor die spelwijze zou kiezen...

Hier trouwens sinds een paar dagen bekkenpijn na het zitten. Bij de oudste niet gehad, dus is best even wennen en ben ook bang voor ischias, heb ik 1 keer eerder gehad en 1 keer net niet, en nu voelt het weer alsof het die kant op gaat :(

16. mamachannie

20 jan 2013
    86
    0
    6
    Vrouw
    Heb de uitslag gehad na belasting was hij 9.3 dus dinsdag diëtist en me eetpatroon aanpassen en krijg dan een setje mee om me waardes in de gaten te houden

17. will1991

will1991 Lid

25 nov 2013
    87
    10
    8
    Ik moet binnenkort ook voor zo'n test bij m'n zoontje ook gehad en idd het wachten is het irritante ervan.

Hoop niet dat ie bij mij afwijkend is lijkt me zon gedoe..
    Wat leuk oudje dat je man ook opt lab werkt! Ik ook;)

18. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werk ook op het lab, maar dan niet op het klinische, ik doe microbiologie :)

19. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Leuk, allemaal lab mensen :)

Mijn man en ik zijn allebei Biomedisch wetenschapper. We hebben allebei onderzoek op het lab gedaan. Hij is nu klinisch chemicus en ik werk bij een farmaceutisch bedrijf.

20. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Weer een mutsje gehaakt :)

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina