15 t/m 30 November 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nuf, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Leuk zeg!

2. LARB

LARB Actief lid

22 mrt 2014
    169
    0
    16
    Hier is de naam ook al lang besloten.
    T de meubeltjes worden maandag geleverd en donderdag weer naar de verloskundige. Om vervolgens vrijdag de suiker test te doen. Zie op tegen t nuchter blijven.

Hier heel erg last van stuitje/rug.
    Het huishouden kan ik eigenlijk al niet meer en voor mn werk vrees ik hoelang t nog gaat.. :(

Buiten dat voel ik me top ! Geen last van maagzuur etc. *klopt af*

3. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wordt die suikertest bij jullie standaard gedaan? Of alleen als je verhoogd risico hebt of symptomen van diabetes? Ik heb er nog niets over gehoord, behalve dat ik met 27 weken bloed moet laten prikken.

4. Tacita

Tacita Fanatiek lid

20 okt 2014
    1.365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zover ik weet word dat vaak alleen gedaan als jij in een risicogroep zit, dus bv met diabetes in familie of met overgewicht boven bepaald bmi, of als je eerder een groot kind hebt gehad ;)

5. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Bij mij werd het meegenomen bij het bloedprikken op 10 weken. Alleen nuchtere glucose. Als de uitslag dan in een grijs gebied zit (verhoogd maar niet heel hoog) dan moet je die provocatietest ondergaan.

6. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoe is de Nijmeegse vierdaagse gegaan Deez? Heb je het vol kunnen houden en hem uitgelopen?

7. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sorry tijdje niet hier geweest. Druk bezig met de babykamer. Maar nu lekker 3 weken vakantie!

Ik heb het helaas niet gered. Halverwege de eerste dag al uitgevallen. 22 weken was op dat moment voor mij toch te ver zwanger al. Helaas.. Volgend jaar weer ;) Gelukkig woon ik in nijmegen dus heb de feesten dit jaar wel meegemaakt :-D

8. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou toch respect dat je het geprobeerd hebt Deez! Waar kreeg je precies last van als ik vragen mag?

Ik probeer namelijk het hardlopen nu te vervangen door wandelen, maar merk nu dat ik snel steken begin te krijgen. Zijn steken altijd op dezelfde plek, in m'n buik, aan de zijkant, beetje laag (tussen navel en onderkant buik hoogte zeg maar). Was even benieuwd of dit bekend voorkomt en het echt iets van het wandelen is.

9. will1991

will1991 Lid

25 nov 2013
    87
    10
    8
    Dat zijn je banden mom2. Hier erg last vd banden vooral als ik te veel gedaan heb een stuk wandelen of fietsen is al te veel.
    Ik moet de suikertest omdat er diabetes in de familie zit.

Grappig die labmensen. Ik werk nu 4 jaar opt klinisch lab;)
    Aankomende week weer lekker warm weer rustig aan doen maar weer en nog even genieten van de laatste week vakantie! Pff al die regen was niet leuk op de camping nu weer fijn thuis ;)

10. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dat zijn inderdaad de banden. En daar kreeg ik na een tijdje lopen ook last van. Denk toch te weinig steun. Heb sowieso al dagen er tussen zitten dat ik het idee heb dat ik mijn buik met 2 handen moet vasthouden omdat het anders heel zwaar aanvoelt.

11. mamachannie

20 jan 2013
    86
    0
    6
    Vrouw
    Net contact gehad met de kraamzorg woensdag 12 augustus intake gesprek echt leuk

12. deezz

deezz Actief lid

30 nov 2014
    220
    1
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Het gaat nu wel snel he allemaal! :-D

13. will1991

will1991 Lid

25 nov 2013
    87
    10
    8
    Vanaaf weer check gehad bij de vk. Alles was in orde!
    Voel me wel opgebrand ondanks dat ik vakantie heb. Vind zwanger zijn van een 2e wel stukje zwaarder dan van de eerste. Zijn er meer die er last van hebben of ben ik een piepert:p

volgende afspraak is 31 aug. En a.s woensdag telefonische afspraak met de kraamzorg.

14. mamachannie

20 jan 2013
    86
    0
    6
    Vrouw
    Net terug van de zwangerschapsdiabetes suiker was nu 5.3 dat heel netjes wij zijn op de goeie manier bezig met voeding enzo nu morgen me waardes in de gaten houden en 18 augustus terug dan ook afspraak verloskundige

15. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik mag maandag weer naar de VK, zal wel weer een flitscontrole zijn. Vorige keer stond ik met 3 minuten weer buiten....
    Merk zelf dat ik bang ben dat het een groot kind is, met 20+2 was het al geschat op 400 gram en heb nu ook al een behoorlijke buik op 24+4. En daardoor zie ik weer erg op tegen de bevalling *zucht*
    Hoe zien jullie buikjes er nu uit?

25 aug komt de kraamhulp hier thuis voor de intake, ook wel erg benieuwd hoe dat allemaal gaat

16. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ik zou je zorg met de vk delen, die kan je vast geruststellen. Als je baby echt (te) groot is heb je vaak ook extra controles. Dus als je vk daar niets over zegt is je baby waarschijnlijk dus gewoon mooi gemiddeld.

En ik heb altijd begrepen dat het formaat baby niet zoveel uit maakt bij de bevalling. Tenzij het echt een 9 ponder is ofzo, maar dat komt niet zo vaak voor.

17. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wil maandag dat balletje inderdaad even opgooien.
    Ligt ook wel aan de kleding die ik aan heb. Had mandag een maxidress aan en toen leek het echt alsof ik elk moment kon bevallen. Met broek en shirt lijkt het al wat minder, maar krijg ik ook te horen: zo, das al een beste toeter

18. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Ik haaaaaaaat dat soort opmerkingen. Onbeschoft. En waar bemoei je je mee. :x

Ik krijg ze ook, dat soort opmerkingen.Maar iedere buik is anders en er is een flinke variatie rondom gemiddeld. Meer of minder vruchtwater, naar binnen of meer naar buiten dragend, naar voren of opzij dragend, etc

Laten lullen dus die lomperds en genieten van het feit dat je kindje in die buik groeit.

19. ikkemijik

ikkemijik Actief lid

22 mrt 2015
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, ik vind dat soort opmerkingen niet erg hoor. Geniet wat dat betreft ook echt wel van mijn buik. Alleen beetje zorgen dus of het niet een heel groot kind wordt :D
    Ik draag ook wel heel erg naar voren en ook nog vrij hoog volgens mij. Van de achterkant is iig absoluut niet te zien dat ik zwanger ben. Ben ook nog maar 1,5e kilo aangekomen

20. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Wow, ideaal!

Deel Deze Pagina