15 t/m 30 November 2015 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Nuf, 6 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magz

Magz Lid

29 sep 2012
    49
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh ben benieuwd :)

Succes iig!

2. moedershart

moedershart Actief lid

2 nov 2014
    123
    0
    0
    bediende
    dilsen
    Kben benieuwd het word spannend voor ons allemaal

3. flieentje

flieentje Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.225
    0
    0
    Hollandia
    Word heel spannend!
    Niemand die al aan het rommelen is van binnen?

4. mamachannie

20 jan 2013
    86
    0
    6
    Vrouw
    Ik ben bevallen van ons 3e wonder danvey 27-10-2015 om 4.37 hjj weegt 2806 en is 47 cm lang geen complicaties enz binnen 1,5u was hij er nu hserlijk thuis met zijn 5 ons gezin is compleet

5. Oudje37

Oudje37 Bekend lid

28 mrt 2015
    954
    0
    16
    Van harte gefeliciteerd!!

6. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd! Fijn dat het goed is gegaan en dat je weer thuis bent. Wanneer was je uitgerekend?

7. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Gefeliciteerd!!

Hier rommelt het wel al een beetje, maar denk dat dit nog weken kan aanhouden :cool:

8. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Gefeliciteerd! !

Hier geen gerommel en gok ook dat het nog wel ff kan duren... kleineword bij de geboorte (40 weken) 2,8 -3 kilo geschat..
    We waggelen dus ff door... ben benieuwd wie de volgende ks die bevalt!

9. moedershart

moedershart Actief lid

2 nov 2014
    123
    0
    0
    bediende
    dilsen
    Proficiaatttt !

10. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    Hier uitgerekend op 23 november, hier rommelt het al vanaf week 17! Ondertussen al 4x geremd laatste keer was met 32 weken..
    Pff mijn lijf is helemaal op, ik kan niet meer! Regelmatig krampen 2 weken geleden stukje kwijt van slijmprop "bah"!
    Volgende week controle bij gyno ik hoop dat ze t' dan echt op gang brengen ben dan 37 weken!
    Ik ben zo op...

11. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat balen zeg Suzanne, hopelijk kunnen ze het op gang brengen van de week, nu ben je in de veilige periode om bevallen beland. Succes nog even!

12. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!

Dankjewel ☺️Bij jou ook de laatste loodjes!
    Hoe vind jij het, zwaar of goed te doen allemaal

13. Mom2

Mom2 Actief lid

15 feb 2015
    298
    0
    16
    NULL
    NULL
    De laatste loodjes inderdaad! Op zich gaat het nog oké, de ene dag vind ik zwaarder dan de andere. Maar heb geen extreme klachten ofzo, gewoon het gebruikelijke, haha!

14. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Begrijp me niet verkeerd snap dat je lijf op is. Hier ook met nof een dreumes rondlopen. Maar aan de andere kant denk ik ook dat de baby er nog niet klaar voor is. (Hoe graaag ik zelf ook zou willen bevallen nu) hier ook weken met een beklemde zenuw gelopen(nja kpn niet eens lopen bijna) en ha mijn lijf is ook op maar ze gaan hier niks op gang brengen. Het zijn gewoon echt de laatste loodjes en die zijn zwaar. Ik vind (en ik bedoel dit echt niet gemeen of op een nare manier) maar dat er te snel om inleiden enzo word gevraagd en gedaan. Vaak zijn die kindjes er niet aan toe en lees dan later dar ze moeten blijven aan het zuurstof enz enz... (niet altijd natuurlijk). Het is gewoon echt ff doorbijten... maar uitiendelijk komt de baby er echt wel...

Iig sterkte met de laadste loodjes

15. Suzanne92

Suzanne92 Actief lid

21 mrt 2013
    373
    103
    43
    Werken werken werken!
    Ik begrijp hoe je erover denkt, maar we hebben ook al 2x longrijping gehad met week 25 en met week 32, dus dat kind moet wel super longen hebben haha!
    Maar iedere x weeën en krampen is erg lastig om steeds weg te puffen en nu zet t natuurlijk niet door. Met 37 hebben ze best wel goede kansen baby's zijn dan helemaal af ☺️! Vriendin is ook met 37 bevallen en die doet t super, moet erbij zeggen dat wij wel een zware baby hebben dit zit namelijk in de familie dus als me tot 40 zouden laten gaan zou hij boven de 4 kilo wegen!
    Maar goed zoals je zegt de laatste loodjes zijn erg zwaar, en de één kan het beter af als de ander natuurlijk ☺️
    Ben daarom ook erg benieuwd wat de gyno gaat zeggen!
    Heel veel succes ook bij jou, en dankjewel ☺️!

16. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Pfff... De laatste loodjes. Daar zeg je wat :D

Hie zijn we ook begonnen aan de voorweeen, darmkrampen en vanalle steekjes in mijn buik. Elke keer stiekem hopen dat het begint. Maar de ervaring van mijn eerste bevalling leert dat dit nog wel even kan duren. Mijn gynaecoloog leidt ook ten vroegste in bij 41 weken, dus dat zou nog max 24 dagen zijn. Maar goed zoals Nuf zegt ze komen sowieso als ze klaar zijn ;)

17. Nuf

Nuf Actief lid

6 jan 2015
    395
    1
    0
    Nou kan ik natuurlijk niet zien hoe zwaar het voot een ander is en ook niet bepalen. This gewoon meer ren gevoel.. als.ik dan op zp kijk hoe vaal men wel niet voot de 40 weken ingeleid word (en niet alleen vanwege gevaar moeder of kind) dan gan mijn haartjes eetn veetje overeind staan. Meer omdat ik denk dat de meeste mensen het onwija zwaar hebben aan het eind. .. maar goed mss dat het verhaal van iemand anders op zp me nog dwars zit die heeft echt afgedwongen om met 37 weken ingeleid te worden (wel lopen en van alles doen thuis) en dan express met een rolstoel naar de controles en daar gaan huilen dat ze nidt meer kon. Met 37.1 ingeleid... kind aan de zuurstof en sonde en hele slechtte start.. mja moeder blij...

Met 37 weken zijn ze idd voldragen en hoe graag ik zoals ok al zei nu ook wel ingeleid of wil bevallen is jet toch altijd beter als het kindje zelf komt lijkt me (me zoontje die met 40.5 is gehaald heeft daar echt last van gehad ) mja goed this mijn mening hahaha en ieder moet gewoon doen waat men zich goed bij voelt.. en ik snap echt wel dat het op een gegeben moment klaar is (zie 40.5 ingeleid bij zoontje )

We kunnen het dames!!!

18. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Ik begrijp je wel hoor Nuf. Ik ben zelf ook tegen inleiden, tenzij het medisch noodzakelijk is. En ik lees ook hier veel te makkelijk dat moeders daarvoor kiezen, omdat het 'zwaar' wordt, te groot kindje of wat dan ook.

Een kindje wordt geboren wanneer het voor dat kindje de juiste tijd is. En niet omdat wij dat willen.

En ja, ik loop al vanaf week 17 met bekkeninstabiliteit en geloof me, zou niks liever willen dan dat die kleine zo snel mogelijk komt. Liever gisteren dan vandaag, zeg maar. Ook die van mij wordt over de 4 kilo geschat met 40wk Maar ik zal niet overgaan tot inleiden, omdat ik zoveel pijn heb of omdat het een groot kindje is/wordt...zelfs als ik de 40/41wk passeer en ik krijg de keuze voorgelegd, dan nog wacht ik liever af.

Iedere dag wordt het zwaarder en zwaarder, maar mijn kindje staat voorop en die kiest haar moment.

19. MoodyL

MoodyL Bekend lid

6 feb 2015
    504
    0
    0
    gent
    Ik ga toch liever niet over de 41 weken omdat het dan toch ook weer extra gevaar kan inhouden volgens zowel de gynaecoloog als de Vroedvrouw... Liever word ik ook niet ingeleid omdat de bevalling dan veel zwaarder zou zijn en er meer kans kan zijn op keizersnede.

Ik snap wel dat vrouwen met een minder evidente zwangerschap nu echt op zijn... Ik begin nu pas echt ongemakken te ondervinden, maar stel dat ik al zo een last zou hebben vanaf 24 weken zou ik er misschien anders over denken. In het verhaal van Nuf komt het een beetje egoïstisch over van de moeder :(

20. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Er vindt op dit moment onderzoek plaats naar inleiden bij 41wk ipv 42 wk. Tot nu toe is nog niet voldoende bewezen dat de risico's daadwerkelijk groter zijn.

Deel Deze Pagina