15 t/m 30 november 2017 mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sunnyqueen21, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnyqueen21

    sunnyqueen21 Fanatiek lid

    18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Hier gaat het wel goed, alleen heb steeds zo'n pijn in mijn onderrug herkenbaar van mijn beginnende zwangerschapsischias en bekken instabiliteit uit de vorige zwangerschap. En in de ochtend behoorlijk misselijk tot bijna aan het overgeven toe. Verder vandaag mijn fraxipirine op halen en dan vanaf vandaag elke dag spuiten (antistolling) ter preventie tot 6 weken na de bevalling....
     
  2. Esthertie

    Esthertie Fanatiek lid

    30 mei 2016
    1.124
    4
    38
    Vrouw
    @MissFluffy Dat is ook geen pretje, weet je hoe het kwam?
    Ik had vandaag een mooie echo met een bewegend babytje van 3 cm. :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  3. sunnyqueen21

    sunnyqueen21 Fanatiek lid

    18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Wat fijn Esthertie!! lekker van genieten! Mooi duidelijk al
     
  4. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    wauw! prachtige echo!

    ik vermoed dat mijn buikpijn door maagzuur kwam
     
  5. Tuimeltje

    Tuimeltje Bekend lid

    17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Dat is niet fijn MissFluffy en kan behoorlijk pijn doen. Hopelijk krijg je daar niet veel vaker last van.
     
  6. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Oh wauw wat mooi Esthertje! Ik hoop dat mijn echo volgende week net zo mooi wordt!

    Werd vanmorgen licht paniekerig wakker omdat mijn borsten zachter voelde en niet pijn deden als ik er in kneep. Maar gedurende de dag zette de misselijkheid zich vol in, werd ik knettermoe en nu zijn mijn borsten weer gevoelig.

    Lage rugpijn herken ik. Dat had ik afgelopen dagen en is nu alweer weg aan het ebben. Heb zelf bedacht dat ik moet gaan sporten om kwaaltjes als rugpijn te verminderen. Maar ben zo moe.
     
  7. Yasmientje14

    Yasmientje14 Fanatiek lid

    10 jun 2014
    1.442
    263
    83
    Goedemorgen dames Hoe is het met iedereen zijn er vandaag nog spannende echos Esther Wat een mooie echo gefeliciteerd fijn hè om een mooie echo te hebben Wat is het stil hier op het forum Ik mis het clubje wel Ik voel mij met de dag helaas slechter hopelijk voelt de rest zich een stuk beter
     
  8. Fleurtjej

    Fleurtjej Actief lid

    8 okt 2015
    191
    0
    16
    Mom2be , ik heb je ook net toegevoegd voor het fb groepje!
     
  9. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    gaat wel goed hier! nog steeds misselijk, maar niet erger dan afgelopen weken. gisteren hebben we het bekend gemaakt aan mijn oma's, ooms en tantes (hele hechte familie) veel leuke reacties gehad. mijn oma begon meteen namen te verzinnen. Rozijntje of Pietertje :') ik ging stuk
     
  10. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    #370 Gember, 26 apr 2017
    Laatst bewerkt: 26 apr 2017
    Hahaha rozijntje! Meteen doen!! Super grappig van je oma ;)

    Vandaag ben ik 9 weken. Zo onwerkelijk. Ik hoop echt echt echt dat mijn volgende echo weer goed is. Nog 6 nachtjes slapen. Soms vergeet ik t gewoon bijna. Net als vandaag. Voel ik me toch opeens wat beter dan gisteren. Dat vind ik fijn, maar ook weer niet. Sommige beha's worden wel een beetje te klein, dat vind ik zeker leuk ;).

    Ik durf nu nog niemand te vertellen dat ik zwanger ben. Ik denk eraan om met Moederdag mijn moeder en schoonmoeder te verrassen. Dan ben ik bijna 12 weken. Maar weet t nog niet zeker. Ik kijk nog wel. Heeft geen haast. Eerst maar even afwachten of t allemaal goed blijft gaan.
     
  11. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    We lopen een beetje gelijk op Gember! Ben nu zelf 9 weken en drie dagen en heb aanstaande woensdag mijn echo. Als alles dan goed eruiziet, willen we het weekend daarna het aan onze ouders vertellen. (We zijn dan bijna 11 weken). Zal het idd pas vertellen als jij er klaar voor bent!
     
  12. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Oh wat spannend annehoop! Ik heb een dag eerder de echo. Nu de dag steeds dichterbij komt vind ik t steeds spannender worden. Ik heb geen zin om te twijfelen of onzeker te zijn, maar ik durf er ook nog niet in te geloven. Het enige wat voor mij werkt is met de dag te leven, niet vooruit kijken en ook niet in t verleden blijven hangen. Maar die tweede echo brengt toch wel spanningen teweeg.

    Is t voor jou ook de tweede echo ?
     
  13. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    Het is ook mijn tweede echo. Maar het blijft spannend he? Ik had gehoopt dat dat na de eerste echo zou verdwijnen, maar dat is niet zo!
     
  14. Raga

    Raga Lid

    21 aug 2015
    6
    1
    3
    NULL
    NULL
    Dag allemaal! Ik zou ook graag hier meekletsen, doe eigenlijk nooit iets met facebook..

    Ik ben 17 nov uitgerekend van 1e kindje, na 3 miskramen wilde ik de termijnecho afwachten voor ik hier in een forumgroepje mee zou doen, maar de echo van vandaag zag er gelukkig helemaal prima uit!
     
  15. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Gefeliciteerd Raga! Wat een spannende tijd he? Zeker als je al drie miskramen gehad hebt. Ik heb er in die zin 'maar' eentje. Dit is mijn tweede poging. Maar ik begrijp je helemaal dat je nog niet op een forum durfde te komen.

    Voel je je blij en opgelucht nu? Kan je genieten van je zwangerschap?
     
  16. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Oh sorry meiden, heb ff zo'n behoefte om te klagen :(.

    Ik ben non stop misselijk, gelukkig kan ik wel eten en hoef ik niet over te geven. Ik ben al twee weken aan het blaffen, zoveel hoest ik. Neus zit steeds half dicht. Ik ben knetter moe, maar ik slaap te weinig. Ik slaap heel licht steeds, wordt gemakkelijk wakker en heb dan de meest bizarre dromen gehad. Ik slaap ook slecht omdat ik buikpijn heb en steeds veel scheetjes laat, terwijl ik niet kan poepen. Normaal heb ik zeker drie keer per dag ontlasting, nu ben ik blij als ik in ieder geval 1 x geweest ben. Ik wilde meer gaan sporten omdat wat beter op gang te brengen en ook omdat ik steeds last heb van mijn onderrug en heupen. Maar rennen, wat ik normaal doe, daar heb ik absoluut geen zin meer in. Dus wil ik gaan zwemmen, maar pas ik door die dikke darmenbuik niet meer in maatje 38. Helaas moest ik constateren dat ik zelfs ook niet meer in 40 pas. Pff nouja, dat is op zich niet zo'n ramp.

    Ben nu 9 weken en 4 of 5 dagen. Ik hoop zo dat ik me straks weer beter voel. Mijn wallen groeien echt met de dag.
     
  17. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn van de goede echo Raga! Wat moet dat een opluchting zijn. Heb jij het al aan je omgeving verteld dat je zwanger bent?

    @Gember. Wat stom dat je je zo rot voelt! Kan me voorstellen dat je daar helemaal klaar mee bent.. Sporten/bewegen helpt voor mij heel goed. Heb altijd helemaal geen zin haha, maar voel me zo veel beter achteraf. Hoop dat zwemmen voor jou werkt! Misschien samen met iemand gaan, dan heb je een stok achter de deur!
     
  18. Tuimeltje

    Tuimeltje Bekend lid

    17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Hoi Raga gefeliciteerd met je mooie echo!
    Gember leuk idee om het met Moederdag te vertellen! En balen dat je je zo rot voelt. Ik ben de ene dag misselijker dan de andere dag, maar soms echt tegen het overgeven aan. Gelukkig nog niet gedaan. Vorige week 2 dagen migraine gehad, was ook niet prettig, zeker niet als je ook nog een kleine van bijna 7 maanden hebt die aandacht wil.
    Spannend allemaal die termijnecho's. Best een aantal hebben hem deze week. Hopelijk heeft iedereen een mooie echo!
     
  19. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Gefeliciteerd met je mooie echo Raga!

    Gember; hopelijk voel je je snel wat beter! Ik herken het helemaal trouwens, zo'n slechte ontlasting. Over een weekje ben je waarschijnlijk over je HCG-piek heen, nog even volhouden!!

    Anna wij hebben woensdag ook echo! Ben morgen 11 weken. Kijk zo uit naar deze echo, het zijn echt al hele kindjes nu! Bij ons weet iedereen in de omgeving het eigenlijk al wel haha. Vorige week vrijdag had ik ook een echo waarvoor ik súper zenuwachtig was. Maar toen daarop alles goed was, kon ik echt ontspannen. Ondanks dat ik amper kwaaltjes heb, heb ik er wel een heel goed gevoel bij.
     
  20. sunnyqueen21

    sunnyqueen21 Fanatiek lid

    18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    Vandaag de termijnecho gehad en zoals ik zelf al berekend had a.d.h.v. ovutesten ben ik 25 november uitgerekend. Alles zag er mooi uit en de kleine bewoog zelfs een aantal keer tijdens de echo!
     

    Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina