15 t/m 30 november 2017 mamma's

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door sunnyqueen21, 17 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Sunnyqueen! Wat een mooie echo, ligt ie nou op zijn kop? :)
     
  2. sunnyqueen21

    sunnyqueen21 Fanatiek lid

    18 feb 2009
    4.277
    1
    38
    verzorgende IG
    Friesland
    hahaha ja zo lijkt het wel he hahaha. hoofdje zit rechts en buikje zit links en je ziet het begin van de armpjes en voetjes al. De placenta is zich aan het vormen aan de onderkant wat betekent dat de placenta aan de achterkant ligt in mijn baarmoeder.
     
  3. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    @Gember. Veel succes en plezier bij je termijnecho vandaag!
     
  4. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Ah dankjewel Annehoop. Jij hebt hem morgen toch?

    Echo was goed. Baby bewoog flink. Lekker aan het boksen, kicken, strekken. Helaas nog geen termijn kunnen vastleggen. Ik ben minder ver dan de vk dacht (zij ging uit van een andere cyclus). Nu hebben we het opnieuw berekend en ben ik 9 weken en 5 dagen. De echo gaf 9+4 aan, daar maakte de vk zich absoluut geen zorgen over. De ligging van de baby was zo dat hij het niet goed kon meten. Maar dat betekent dat ik volgende week terug mag komen voor de termijn echo, dus ik vind het niet zo erg ;).

    Ik kom morgen even bij je spieken Annehoop, en daarna wil ik even afstand doen van het forum. Ben gewoon echt te moe. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.
     
  5. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Ik kan op de een of andere manier de foto van de echo niet uploaden..
     
  6. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen, dat alles er goed uit zag Gember! En een extra echo is altijd fijn :)
    Snap helemaal dat je even afstand doet van het forum, hoop dat je na je eerste trimester weer wat beter gaat voelen! Ik heb idd morgenmiddag mijn echo. Als ik je niet meer spreek, een fijne zwangerschap toegewenst!
     
  7. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    797
    183
    43
    Vrouw
    Hoi dames,
    Mag ik mee kletsen in deze topic?
    Ik ben 17 november uitgerekend.
    Ik weet alleen niet hoe ik mijn ondertekening moet aanpassen, deze klopt niet ik ben vooruit gezet.
     
  8. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    je klikt op het plaatje, dan ga je naar de site waar je de banner hebt gemaakt. daar voer je vervolgens je nieuwe uitgerekende datum in, en dan kopieer je de link en plaats je hem opnieuw hier.
     
  9. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    Hoi Lamode, leuk dat je meekomt kletsen!

    Ik heb net de echo gehad en het zag er allemaal heel goed uit. Echt een mini mensje en hij was ook echt aan het bewegen. Zo leuk! Ik ben op 10 weken en 4 dagen gezet, twee dagen verder dan ik dacht. Echo krijg ik er even niet op, is een te groot bestand..
     
  10. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Leuk al die (goede) echo's :) Ik heb morgen de termijnecho en dan gaan we het ook eindelijk bekendmaken aan de rest vd wereld :rolleyes:
     
  11. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    Bij deze nog :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Gember

    Gember Actief lid

    6 jan 2017
    371
    140
    43
    Vrouw
    Jeugdzorgwerker gehandicaptenzorg
    Gelderland
    Ah wat gaaf Annehoop! Geweldig he, zo'n beweeglijke baby. Ik ben echt nog aan het nagenieten van zijn/haar bewegingen. Zo schattig eigenlijk al. En tegelijkertijd zo raar dat dat gewoon in mijn buik gebeurt!!

    Nou ik ga even voor een korte tijd afstand doen van het forum. Ik kom zeker wel weer terug hoor :).

    Doeii
     
  13. Raga

    Raga Lid

    21 aug 2015
    6
    1
    3
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel!

    @Gember, fijn dat alles er goed uit zag! En inderdaad best fijn nog een echo :) Snap dat van je moeheid helemaal hoor, ik was vorige week (dieptepunt bij 10 weken) echt een dweiltje, gaat nu langzaamaan wat beter maar je moet inderdaad goed op je rust letten. Dat is nu het belangrijkste!

    @Annahoop en Sunnyqueen gefeliciteerd met jullie mooie echo’s! Bijzonder he, om hem zo op dat schermpje te zien bewegen. En Annahoop, ik heb het afgelopen week aan wat vriendinnen verteld, dat was erg leuk! Komende weekenden zijn beide families aan de beurt (wonen allemaal ver weg). Ik kijk er nu al naar uit dat iedereen het straks weet en we het niet meer verborgen hoeven te houden..

    @Lamode: welkom! Het wordt gezellig op 17 november ;)
     
  14. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    Jij had vandaag toch ook een echo @Buko?
     
  15. Lamode

    Lamode Bekend lid

    19 feb 2014
    797
    183
    43
    Vrouw
    Dank je wel Raga!

    Heb afgelopen maandag mijn termijnecho gehad. Volgens eigen berekening was ik 10 weken en 5 dagen maar volgens berekening verloskundige was ik toch echt wel 11 weken 3 dagen.
    Heb mijn ondertekening aangepast.

    Maandag heb ik weer een afspraak maar dan bij de gyn. Heb afgelopen maandag gehoord dat ik helaas ook deze zwangerschap niet bij de VK mag lopen maar wordt doorverwezen naar gyn.

    Heb gisteren gebeld voor mijn bloeduitslag. Was benieuwd naar mijn glucose (heb 2x zwangerschapsdiabetis gehad) En deze was keurig onder de waarde. Ik moet vanaf week 16 gaan prikken om waardes te bepalen. Meer dames hier?

    Wij hebben trouwens niet gekozen voor de NIPT. Mag ik vragen wat jullie hebben gekozen?
     
  16. Buko

    Buko Fanatiek lid

    19 dec 2016
    2.222
    2.003
    113
    Jaa, echo was weer super! Kindje groeit heel goed, nu 5cm. Zo fantastisch om zo'n bewegend mini mensje te zien. Zag alles al helemaal zitten. Vingertjes, teentjes, de ruggengraat, de ribbetjes, maagje en blaasje. Helemaal verliefd!

    Wij kiezen ook niet voor de NIPT. Vallen niet in de risicogroep, komen geen afwijkingen voor in onze families en ik denk dat ik er juist veel stress door zou krijgen... Op 20 weken echo is ook heel veel te zien, en een down kindje zou ook welkom zijn..
     
  17. Raga

    Raga Lid

    21 aug 2015
    6
    1
    3
    NULL
    NULL
    Jammer Lamode dat je weer bij de gyn moet lopen! Maar misschien ook wel rustig idee? En 5 dagen vooruit gezet dus, hebben meer dames dat gehad? (Ikzelf werd eerst 4 dagen achteruit gezet, daarna weer 2 vooruit, dus uiteindelijk redelijk zoals verwacht).

    Wij hebben wel gekozen voor NIPT, gewoon om het te weten en voorbereid te zijn. Voor mij scheelt dit juist in spanning, het van tevoren al weten, maar dat zal voor iedereen anders zijn. Kind met down zou voor mij trouwens welkom zijn, m'n vriend is daar nog niet zo over uit, maar ik denk dat als het er op aankomt hij wel bijtrekt. Hoop maar dat we niet voor die keuze komen te staan..
     
  18. Annahoop

    Annahoop Lid

    15 feb 2017
    48
    35
    18
    NULL
    NULL
    Vandaag 11 weken! Morgen gaan we het aan mijn schoonouders en mijn ouders vertellen. Zo spannend. Voor mijn ouders is het hun eerste kleinkind! Heel benieuwd hoe ze gaan reageren, denk namelijk niet dat ze het verwachten.

    Mijn schoonvader is woensdag jarig dus we hebben een likeurtje voor hem gekocht: Hansje in de kelder. Dat werd vroeger gedronken om een zwangerschap aan te kondigen :)

    @Sela~ Hoe was je termijnecho? En ga je het ook dit weekend vertellen?

    @Lamode. jammer dat je weer bij de gyn moet lopen, maar daar wordt je wel goed in de gaten gehouden en dat moet ook een fijn gevoel zijn toch?
    Wij gaan wel de Nipt test doen, het is ons eerste kindje en dat geeft mij wat minder onzekerheid.

    @Buko. Fijn dat alles zo goed gaat! Zo leuk he, om echt al een mini mensje te zien? Zo schattig! :)
     
  19. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Leuke manier om te vertellen @Annahoop !
    Hier een goede echo gehad, we hebben het afg. wk aan de familie vertelt. Sommigen hadden het al door omdat mijn buik ook al echt groot is, ondanks mijn wijde kleding en alle moeite om het te verbergen.
    Het is nu verder openbaar, we willen het alleen nog niet op social media, leuker om het zelf te vertellen aan mensen :)

    Hier geen Nipt of andere testen. Als er iets is zien we het met de 20wk echo wel, kindje is hoe dan ook welkom.
     
  20. Sela~

    Sela~ Actief lid

    22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw

Deel Deze Pagina