Vanmorgen weer bij de verloskundige geweest. Ff lekker kunnen klagen, ben er wel een beetje klaar mee. Doe geen oog meer dicht snachts. De kleine is volledig ingedaald en ligt vast met haar hoofdje in mijn bekken. Iedere keer wanneer ze beweegt met haar benen of armen doet dat zo'n zeer, alsof het niet meer past daarbinnen. En die rib is ook niet echt gunstig. Ik ben ook een beetje in de war. Bij de eerste groeiecho was ze te klein, bij de tweede groeiecho liep ze ineens 2 weken voor op groei en werd me verteld dat ze het wrs 2 weken eerder gaan halen en nu liep ze ineens weer op schema.....wat is het nou??? Over 2 weken weer een groeiecho, ben benieuwd. Ik wil dan wel weten waar ik aan toe ben, omdat het er vanaf hangt of ik thuis mag bevallen of toch naar het ziekenhuis moet.
Hoihoi Ben heel wat minder actief op het forum en was even vergeten dat ik hier ook even heb meegebabbeld! Kan ik weer lekker aansluiten? Zie veel lastjes voorbij komen... Gekneusde rib enzo :s niet leuk! Hoe gaat het daar nu mee? Sanudo wat een gedoe met het groeien.... Maar vind het raar dat ze snel roepen dat ze voor of achter loopt op schema... Ze maken zo vaak groeispurtjes en dan weer even niet.... Denk dat ze nu rond deze tijd je daar wel een vaste duidelijkheid over kunnen geven omdat ze nu eerder in kilo's gaat bijkomen! Hoop dus dat je groeiecho je wat meer duidelijkheid geeft! Bij ons loopt ze eigenlijk al heel de tijd op schema, ook groei van bm gaat goed, wij hebben volgende week liggingsecho, ben wel benieuwd, ga ook vragen hoe groot ze ongeveer gaat worden en hoeveel ze gaat wegen. Vind ik wel zo fijn om te weten! Ik heb ook nog wel veel lastjes hoor maagzuur oa ook!! En ook nog genoeg misselijk Als ik zit lijkt het wel of er ineens niks meer ruimte is en begint het echt pijn te doen onder mijn borsten, bovenkant baarmoeder. Is geen fijn gevoel, vind nooit een goede zithouding! En dan kan er zo iets beginnen tintelen alsof er dan een zenuw dichtgekneld wordt... Ik heb het wel gehad met zwanger zijn om eerlijk te zijn, omdat ik al heel de zwangerschap altijd wel iets heb en me nooit 100pr voel :/ Enige echt leuke zijn al die leuke voorbereidingen als kamertje, kleertjes,... En dat zo zo ontzettend veel kan bewegen, soms doet het wel eens 'pijn' maar dat is nog geen heel erge pijn en ik vind het gewoon super leuk om haar te voelen!
Hoe is het met jullie? Ik weet geen houding meer te vinden die prettig is. Lopen is niet fijn omdat het voelt alsof ze er al uit komt. Snachts doe ik geen oog meer dicht omdat het liggen gewoon zeer doet en omdraaien is een hele kunst. Heb al regelmatig een soort van weeën, maar daar blijft het bij. Ben er wel een beetje klaar mee. Volgende week de laatste groeiecho en dan zullen we weten hoe het ervoor staat.
Hier gaat het wel, alleen last van maagzuur en misselijkheid. Geen houding weten te vinden herken ik wel al heb ik daar tijdens het slapen geen last van. Al zal ik wel enorm blij zijn als ik weer lekker op mijn buik kan slapen Ik heb geen last van weeen maar wel van druk vanonder omdat ze nogal duwt. Had gisteren liggingsecho en ze was al wat ingedaald! Ik kan niet lang meer rondwandelen want dan doen mijn voeten pijn en nu ook mijn buik! Krijg harde buiken en steken! Ik ben er ook klaar mee, maarja 5 weken, wat is dat nog ?
Gisteren hebben we weer echo gehad in Leiden. Kindje A (die als eerste komt) is nu ongeveer 2300 gram en kindje B ongeveer 2000 gram. Bloedstroomsnelheid nog steeds goed. Weer iets gestegen zoals elke week maar nog steeds binnen de curve. Gek idee dat onze dochter 6 weken later is geboren maar dat deze twee nu al zwaarder zijn als zij was. Bloedstroom stijgt wel iets harder als dat de curve oploopt. Verwachting theoretisch is dat de lijntjes elkaar bij 37 weken gaan kruisen. Maar ja dat is natuurlijk dik natte vingerwerk. Gynaecoloog vond het ook erg bijzonder dat de kindjes gewoon op de lijn van een eenling groeien. Verklaart wel die 18 kilo erbij Volgende week hebben we weer de afspraak in Utrecht en daarna hebben we op de verlosafdeling een afspraak. Waarschijnlijk is het dan de bedoeling dat er een datum van bevallen gepland gaat worden voor het geval dat het gewoon goed gaat tot 37/38 weken. Vind dat echt spannend. Keizersnede is echt zo goed als van de baan dus het wordt een ingeleide bevalling en ik moet zeggen dat ik er erg tegenop zie. Heb bij mijn vorige zwangerschap door spoedkeizersnede geen een wee gehad dus heb geen flauw benul wat ik kan verwachten. Gaat vanalles door mn hoofd. Kan ik het aan, heb ik er de puf nog voor voor zn bevalling ik ben tenslotte nu al moe van het slechte slapen, dikke buik en alle kwaaltjes (ontploft van het vocht, zuur, harde buiken, krampen etc etc) hoe lang duurt zoiets, kan ik die pijn wel aan. De tweede ligt nog steeds in stuit, de eerste meestal op echo's als sterrenkijker hoe gaat dat in zn werk. En ga zo maar door.
Zoooo, dat is heel wat :O Kan me voorstellen dat het zwaar voor je wordt zo! Ik heb ook last van maagzuur en al die dingen, maar hoe moet het dan niet voor jou zijn!!!! En een gewone bevalling bij een tweeling lijkt me eigenlijk heel bijzonder, ja het zal een stuk zwaarder zijn dan een gewone bevalling dat wel. Maar als je achteraf kan zeggen dat je het met een gewone bevalling hebt gedaan, dat is echt iets om trots op te zijn! Als het niet gaat dan is het ook zo natuurlijk. Het lijkt me in ieder geval wel zwaar, heel veel succes!!!!!!
Aan de andere kant is het natuurlijk zo dat er duizenden andere vrouwen het ook doen en er nooit eentje is blijven zitten. Haha. Zal niks anders opzitten dan het af te wachten.
Nee dat klopt, maar nu moet jij het doen ... Ookal hebben je al veel vrouwen voor gegaan, voor jou is het toch wel even zwaar denk ik
@nijntje fijn dat je kindjes het nog relatief goed maken en dat je waarschijnlijk gewoon kan/mag bevallen al snap ik dat het ook spannend is omdat het "nieuw" voor je is. Maar zoals je zelf al zegt er is er nog nooit een blijven zitten. @tinebx grrr maagzuur ik heb er ook zo.n last van zelfs zo erg dat ik het tot in mijn oren kan voelen bah. @sanudo klinkt bekend je geen houding meer kunnen geven op de bank kan ik geen 5 minuten hetzelfde zitten in bed lig ik ook niet meer lekker en slaap niet goed meer waardoor ik overdag op de bank liggend toch in slaap val. Gisteren samen met man en dochterlief naar de groei en liggingsecho geweest. Ons meisje is nog steeds aan de korte kant maar weer in verhouding goed gegroeid volgens haar eigen curve. Gelukkig is ze inmiddels gedraaid want vorige keer lag ze nog in stuit en ik was echt bang dat ze zo zou blijven liggen omdat ik haar minder voelde bewegen maar waarschijnlijk voel ik haar. Nu wat minder omdat ze andersom ligt. Nu ze gedraaid is loop ik wel minder makkelijk omdat haar hoofdje al in mijn bekken ligt, waggel nu dus behoorlijk en de 500 meter van huis naar de supermarkt is eigenlijk al te veel. Gelukkig zijn we vorige week nog naar de Efteling geweest met mijn moeder , zusjes en zwagers en nichtje en toen ging lopen nog wel allen ben ikbijna nergens in geweest omdat lang in de rij staan echt noet te doen was maar de andere zien genieten was heerlijk. Nu hier dus ook afwachten waneer ze zich aandiend . Dinsdag weer controle bij de vk. Ga dan wel afspreken (op advies van de gyn waar ik de echo's bij had) dat ik wil dat als ons kindje geboren word ze niet alleen door de vk maar ook door een arts wordt gecontroleerd ivm haar lengte en de eventuele afwijkingen die daar mee te maken kunnen hebben. Ik kan volgens de gyn wel gewoon bevallen onder begeleiding van de vk omdat de kans dat er echt iets mis ismet ons meisje nog geen1% is.
Vandaag weer bij de vk geweest, alles gaat nog goed bloeddruk prima meisje ligt nog steeds goed moet alleen een afspraak maken bij de internist voor het geval dat..... Verder Slaap ik alleen verrot. 5 uurtjes per nacht is meestal wel de Max. Heb steeds kramp in mijn rechter been moet 10x naar de wc draaien lukt me bijna niet. Klaag klaag klaag haha. O ja gisteren is ook een dame van de kraamhulp geweest voor een intake gesprek. Nu kregen we commentaar op het wiegje want het is geen wiegje met spijlen maar een dichte bak dat zou nu ineens niet meer mogen terwijl 5 jaar geleden bij onze dochter dit juist prima was . Zucht . Het zou niet genoeg ventileren en de kans op wiegendood vergroten . Ook een van de dekentjes voor de wieg die ik heb was niet oké volgens haar. Nou ja die andere wel maar ze wilde dat ik er 2 had. Net dus bij de 2 de hands winkel een goedkoop dekentje gekocht die ik voor de sier in de kast zal leggen . Heb ik er 2 , gebruik ik gewoon die ene goede en het dekentje wat ze niet goed vind voor als de kraamhulp er niet meer is. Haha. Gelukkig was ze voor de rest heel blij met de spullen die ik had liggen en was heel blij dat ik alles al gewassen en gestreken in de kast had , mijn bed omhoog heb en al een zeiltje/molton ter bescherming opmijn matras heb.
Dat zeiltje ligt er hier al een paar weken Bedklossen gaat man morgen halen. Morgen ook weer een echo van de hersenen in Utrecht deze keer, daarachteraan een afspraak bij de gyn en daarachteraan een afspraak op de verlosafdeling. Hopelijk gaat er een datum geprikt worden. Ben er zo klaar mee. Veel pijnlijke harde buiken die soms ook een paar uur heel regelmatig om de paar minuten komen maar dan toch weer wegzakken. Veel afscheiding, drukkend gevoel van onderen. Pijn/kramp achtig gevoel in mijn benen, zere billen en stuitje, vocht vasthouden, hoodpijn en misselijk. Eigenlijk alles is pijnlijk en beurs haha. We hopen dat ze ze ergens tussen de 35 en 36 weken gaan halen. Die bloedstroomsnelheid in de hersenen loopt namelijk sneller op als de curve dus theoretisch zouden ze bij 37 weken bloedarmoede hebben in die zin dat het hb te laag is en ze dus een transfusie moeten. We willen dat eigenlijk liever voor zijn zodat ze alleen een paar dagen onder de lamp moeten. Maar we gana het horen morgen. Qua gewichten kan het prima want vorige week waren de kindjes 2300 en 2000 gram.
Busster, gelukkig is alles goed met jullie kleintje! Slapen begint hier ook steeds erger te worden Vannacht van half 4 tot half 7 wakker gelegen en dan toch nog anderhalfuurtje geslapen. pffft. Ja klagen ... het zijn de laatste loodjes dus dat mag haha! Je wil je gewoon goed voelen! Ach, ze zijn deze tijd zo zeurderig over alles! Van alles kan een kindje tegenwoordig wiegedood krijgen :S ik vind het belangrijkste gewoon geen dons en geen kussen tijdens het slapen, dat zijn ECHT dingen waarin ze kunnen stikken. Maar een dicht wiegje ? komop zeg .... ze zal wel lucht genoeg krijgen denk ik zo! Ik heb een wiegje met spijltjes maar een doek rond de omranding (gewoon katoenen laken) en die zit helemaal tot onder het matrasje. Die van de intake zei dat dat wel goed was, het enige wat je best niet doet is bedomranding, niet omdat het niet ventileert, maar omdat wanneer ze wat gaan bewegen het makkelijk zou zijn om met het hoofdje tussen het bed en de omranding te komen ... omdat het niet tot onder het matras gaat... Kan ik nog wel snappen, en heb ik ook niet. Wat voor dekentje is dat dan wat je hebt? Ja ik zou het ook gewoon gebruiken hoor als die er niet is, het blijft tenslotte wel jouw kind, en je moederinstinct zegt alles. Jij beslist over je kind, en je beslist niet om het in een gevaarlijk bed ofzo te leggen of onder een gevaarlijk deken .... Je weet gewoon na een tijd niet meer waar je nog op moet letten omdat er altijd wel iets mis is .... Vroeger moesten ze het ook doen met wat er was ... Als je je kind maar niet met zn hoofd helemaal instopt of weet ik wat ... ja zeg! Wel goed dat ze alles na heeft gekeken, dat heeft ze bij mij niet gedaan!
Ik snap dat het zwaar voor je wordt nijntje! Pfoeee. Hopelijk gaan ze een datum prikken, dan kan je je voorbereiden en kan je echt naar het einde uitkijken! Ik moet nog bedklossen halen en zeiltje ligt klaar om te leggen Verder heb ik af en toe harde buiken of pijnlijke buiken. Last van mijn maag en heel hormonaal gewoon! Mijn humeur gaat echt op en af! Van mij mag ze ook gaan komen, ik heb er geen zin meer in. Maar we tellen af he dames
dit is het dekentje wat ik heb. Vind het raar dat dingen die blijkbaar niet "goed" zijn toch verkocht worden. Heb mijn gezicht in beide dekentjes geduwd en kan door alle 2 even slecht ademen ook door het goede dekentje dus. Zal dus allemaal wel mee vallen. Inderdaad zo'n dikkere omranding om het wiegje is gevaarlijk dat zou ik ook niet doen. Dichte wiegje worden ook nog overal verkocht . Met die spijltjes liggen ze weer op de tocht . Ach het is altijd wat. @nijntje hopelijk word er een datum geprikt zodat je duidelijkheid hebt en dus ook rust voor jezelf.
Helaas was de controle niet goed vandaag. Lang verhaald kort te maken: Bloedstroomsnelheid in hersenen van kindje A zit tegen het randje aan dat er een bloedtransfusie gegeven moet worden. Maar vanaf de 35 weken doen ze dat niet meer maar gaan ze ze halen. Vrijdag moeten we vervroegd naar Leiden ipv as dinsdag. Dan wordt er weer geleken en beslist wat ze gaan doen. Toch een transfusie of bevallen. Allemaal weer reuze spannend dus. Of het natuurlijk of een ks wordt is nu ook weer helemaal onduidelijk.
Hè bah wat vervelend weer onzekerheid en zo spannend omdat het dus niet goed gaat met kindje A. Wil jullie nu alvast heel veel sterkte wensen wat er vrijdag dan ook gaat gebeuren. Ik zal voor een gezonde fijne afloop voor je duimen en hopelijk kun je ons snel laten weten wat er gebeuren gaat of is gebeurt.
Het is een tijd geleden. Wij zijn nu twee weken getrouwd en op vakantie in Frankrijk. Heerlijk om hier tot rust te komen. Nu ik eerder gestopt ben met werken, is de pijn aan mijn bekken zoveel verminderd! Ik zou nog graag hier in Frankrijk willen blijven, maar de zwangerschap wat zo op het eind loopt, maakt dat ik me gerustgesteld voel dat we zaterdag weer thuis zijn. Hier dus WiFi en wad zo benieuwd naar jullie ervaringen...... Ik moet nu vooral vaak plassen en kan het ineens niet meer zo goed ophouden. Maagzuur lijkt iets minder te worden. Kleine stukjes lopen gaat nog, maar voelt niet prettig omdat de baby zo zwaar wordt. Dus eigenlijk ben ik heel tevreden over hoe het me vergaat. Emotioneel gebeurd er wel van alles. Angstige gevoelens, verantwoordelijkheid wat groot voelt en zo maar enorme huilbuien. Gelukkig kan ik dat goed met mijn (2 weken oude) man over praten en hij kan me altijd geruststellen. Heel veel succes nijntje. Ik duim net als de rest van de dames hier met je mee. Laat je het ons wel weten?
Dat geldt natuurlijk voor alle andere dames ook..... Ik merk dat ik Hey erg leuk vind om jullie verhalen te lezen. Au revroir!
Dat dekentje is wrs met wat dons in ? als ik het zo even gok ... Ja dat zou niet heel veilig zijn, maar is niet dat het dik is ofzo :S en opzich .... Als je merkt dat ze er toch teveel met het hoofd in gaat liggen ofzo zou ik het weghalen, maar mij lijkt het echt geen probleem :S En idd die spijltes geven niet echt warmte .... zijn idd veel dichte wiegjes nog! Nijntje dat is wel minder nieuws :S Ik hoop voor je dat alles goed blijft gaan en je toch natuurlijk mag bevallen. Maar hoe dan ook ik hoop dat beide kindjes gewoon gezond op de wereld kunnen komen!!!!!! Bimmeltje, heerlijk in Frankrijk , geniet er nog even van! Hier wordt het ook zwaar hoor, ik kan echt niet lang rondlopen want het doet zoveel pijn aan mijn schaambeen. Ze is volgens mij nog wat aan het indalen en oh wat doet het zeer! En gewoon mijn buik krijgt pijntjes enzo! Plassen valt hier op zich nog mee eigenlijk!
Net terug van de verlos....ze loopt geen 2 weken, maar inmiddels 4 weken voor op groei Volgens de echo zou ik al ruim 40 weken moeten zijn. Volgende week naar de gyn om te kijken of ik eerder ingeleid kan worden. Erg spannend allemaal.