Ja echt genant. Anuskramp is het. In het ziekenhuis wilden ze niks geven voor ontlasting. Had maandagmorgen voor het laatst ontlasting gehad. Daarna zondag weer na een microlax maar dat was maar heel weinig. Gisteren ook met een microlax moeten doen dat was echt heel pijnlijk. Darmen zitten nog steeds vol. Moet dus met verdovende zalf smeren dat de kramp weggaat, twee keer daags de hoogste dosis lactulose en als er dan in de avond nog niks is een microlax nemen. Als ik zit krijg ik ook die krampen maar dat komt dus doordat al die ontlasting op de kringspier drukt. Gelukkig geen aambeien en ook geen scheurtjes. Met de jongens gaat het goed. Vanaf gisteren 5 uur geen lamp meer. De bili blijft bij Koen stabiel (heel licht gestegen maar niks ergs) en bij Niels zelfs gezakt. Drinken gaat nog steeds niet van harte. Morgen hebben we badje en drinken enzo en dan gesprek met de arts daar.
Pfff das geen pretje, hoop dat je er snel vanaf bent. Echt super dat de mannetjes het zo goed doen. Hopelijk komt het drinken ook op gang. Morgen badje....leuk! Ik moet morgen naar de gyn, ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Mijn buik is al de hele dag raar aan het doen. Hopelijk komt het donderdag op gang na het strippen.
Hier weer terug uit zkh. Lampen nog steeds uit. Morgen gesprek met de arts maar naar huis zit er voorlopig niet echt in. Koen doet het op het moment stukken beter als Niels. Niels drinkt bijna niet meer en slaapt eigenlijk alleen maar. Zijn hb was vanmorgen 7,6. (Bij de geboorte boven de 10) En vanavond was ie gezakt naar 7. Als die onder de 6,5 gaat komen gaan ze toch denken aan een transfusie. Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Drukke rommelige dagen zijn het. Lees wel mee maar reageren niet altijd tijd voor.
Dat maakt niks uit, je hebt wel wat anders om je nu druk om te maken. Vind het al heel wat dat je ons op de hoogte houd.
@nijntje wat vervelend dat je ontlasting zo moeilijk gaat hopelijk helpen de spulletjes die her er nu voor hebt en kan je binnen de kortste keren weer normaal naar de wc. Hopelijk is het voor Niels niet nodig dat hij een transfusie krijgt , spannend hoor. Zetten ze bij hem de lampen dan niet terug aan? @sanudo spannend hoor een buik die raar doet , mischien gaat het nu echt beginnen. En inderdaad anders na het strippen. Net bij de vk geweest voor bel instructies, ons meisje is nog niet voldoende ingedaald dus als de vliezen. Breken moet ik meteen gaan liggen en naar de vk bellen, hopelijk komt ze snel want merk dat ik door het slechte slapen een kort lontje krijg bij onze dochter. Gelukkig is ze vanmiddag bij een vriendinnetje spelen dus als ik mijn lunch zo op heb ga ik lekker een tukje doen.
Bah nijntje wat een gedoe allemaal gelukkig doen je jongens het goed, maar wel eng dat Niels zo weinig drinkt... Pff het is wat.. Hopelijk valt alles snel op zn plooi.... En dat je niet op alles antwoordt is echt geen probleem hoor, we weten dat het best moeilijk is voor je nu! Je moet echt aan jezelf denken, alle respect voor jou! Jij bent even oud als mij Ik vanochtend ook bij vk geweest, mijn meid is al ingedaald maar nog niet volledig. Nu had ik ze dit weekend voelen zakken en dat merkte ik echt. Maar sinds vannacht ofzo zit ze weer enorm hoog. Vk zei het ook ze zit tot helemaal bovenaan de baarmoeder! Beweeglijk in mijn bekken. Ze kruipt gewoon letterlijk weg van de uitgang! Ik heb ook een kort lontje hoor, slaap slecht en heb het echt gehad! Pfoeeeee! Dat wachten he.... Busster fijn dat je even een dutje kan doen, doet wonderen! Hopelijk hebben we allemaal snel onze wondertjes in onze armen!
Lekker bijtanken! Groot gelijk! Vanmorgen weer bloed geprikt bij de jongens. Bili was weer helemaal goed. Niels gelijk gebleven (hij was gisteren stuk gezakt) Koen stuk gezakt (hij was gisteren gelijk gebleven) Hb van Niels was vanmorgen 7,2 dus 0,2 hoger weer maar daar noemen ze het stabiel. Ze houden dat dus in de gaten. De lamp hoeft dan niet terug. De bili is de waarde hoeveel gele kleurstoffen ze in hun bloed hebben. Die gele kleurstoffen krijgen ze doordat de lever die antistoffen afbreekt. Zolang die gele kleurstoffen dalen, betekend dat dat de antistoffen ook dalen. De antistoffen kunnen ondertussen wel rode bloedcellen afbreken dus dat het hb zakt is niet heel raar. Maar hij zakte ineens wel heel hard. Ze liggen nu ook niet meer in warmtebedjes maar in gewone bedjes. Vanmiddag gaan we badje doen en gesprek met de artsen. Spul van de dokter werkt goed. Zalf werkt verdovend dus boel ontspant en door dat drankje is het zachter. Vandaag al drie keer zelf naar toilet geweest. Doet wel pijn maar het komt in ieder geval. Vrijdag was ik nieuwsgierig en op de weegschaal gaan staan. Woog aan begin 60 en aan eind van zwangerschap 80. Toen thuis kwam vrijdag 70,nogwat. En nu 65,8. Heeft dus een hoop gezeten.
Wat een opluchting dat de medicijnen en zalf helpen Nijntje. Ik kom net bij de gyn vandaan en ben nu echt confused. Vorige week had ik nog een medium risk status waardoor ik in het zkh moest bevallen, nu heeft de gyn dat weer ingetrokken omdat de groei toch misschien wel mee blijkt te vallen. Krijg iedere keer wisselende berichten, echt niet fijn. Hij wil me nu zelfs door laten lopen tot 42 weken als ze niet eerder komt! Dus geen strippen en afwachten grrrrr :x Nu maar even afwachten wat de vk morgen zegt.
@Sanudo...... Ohw nee, dit zal een teleurstelling zijn! Dus nu toch gewoon afwachten. Ben benieuwd wat de VK ervan gaat vinden. @Nijntje: Dat moet een opluchting zijn, niet naar toilet kunnen voelt op de duur vreselijk Gelukkig goed nieuws over jullie zoontjes Ik herken jullie klachten helemaal. Ook ik ga meerdere malen per dag naar toilet, kan moeilijker lopen, sinds gisteren misselijk/braken en een onrustig gevoel in mijn buik. Vandaag ook echt een paar keer een wee, dus met opbouw, piek en afbouw. Nu al drie uur geen meer gevoeld. Inderdaad nog even volhouden, het zijn onze laatste loodjes
@nijntje wat fijn dat je eindelijk naar de wc bent kunnen gaan, je zal je wel opgelucht hebben gevoeld. Super dat de bloedwaardes van je jongens nu stabiel waren. @bimmeltje he wat vervelend dat je moet braken, ben ook wel misselijk van het maagzuur en erg verkouden dus tijdens het hoesten lijkt het soms ook dat ik moet braken maar gelukkig is dat nog niet gebeurt. @sanudo pfffff om moe van te worden die wisselende berichten. Gewon bij de vk aangeven dat je er onzeker van word. Hier was de vk trouwens wel lief, omdat we nog steeds niet zeker weten hoe het met de gezonheid van ons meisje is , gaat ze als de kleine meid er is de kinderarts bellen om haar te laten controleren zodat ik me geruster voel.
Nijntje, wat goed dat ze al uit de warme bedjes zijn, gaat de goede kant op. Gelukkig met jou nu ook, scheelt een hoop denk ik!
Sanudo echt raar zeg! Je tot 42 laten rondlopen ik vind dat zooo raar he! Ik zat net bij de vk, echt helemaal op en dat merkte ze. Zei het ook dat ik het echt beu ben en ze zei meteen dat ze als ik ontslyiting heb maandag ze meteen willen strippen. Was gewoon duidelijk dat ze met me inzaten... Wrm niet een handje helpen als je baby gewoon volgroeid is... Ja ze kunnen vanzelf komen maar met 40w is er echt geen risico en zijn ze gewoon voldragen... Je kan een vrouw er zoveel frustraties mee besparen. Ookal helpt strippen niet altijdm het kan helpen en dat stelt toch gerust!
De verloskundige vind dat ook, maar de gyn denkt daar helaas anders over. Ik zie het morgen wel. Heb besloten niks te zeggen over zijn bevindingen in de hoop dat ze toch gaat strippen. Word er in ieder geval niet vrolijk van en ik ben al zo gezellig.....NOT! Net even een stukje wezen wandelen met de hondjes, mss helpt dat Ben wel gelijk kapot. Denk wel dat we er allemaal inmiddels een beetje klaar mee/voor zijn.
Ohja, gwn proberen vk te laten doen... Als je toch geen risico meer hebt volgens gyn... Ja wandelen is echt uitputtend he ik ken het. We zitten allemaal in hetzelfse schuitje, en ik wil echt bevallingspijn gaan voelen haha dan weet ik dat ze komt
We zijn weer thuis...zonder resultaat! :x De vk gaat eerst bellen met de gyn vanmiddag. Volgende week weer terug komen bij vk.
Net telefoontje van de gyn gehad..... Hij is akkoord met medium risk op verzoek van de verloskundige. Volgende week donderdag gaat ze strippen. Wat een gedoe!