Sanudo: lekker een stukje rust zo! Schoppen: ehm over haha en soms doet het echt pijn haha. Ene keer trappen ze naar binnen dan naar buiten. Of net in je ribben of blaas of maag Schoppen valt nog wel mee maar soms dat steekt er eentje een knie ofzo uit en dan zo een rondje maken langs je buik. In combinatie met harde buiken is dat toch niet prettig haha. Maar geniet er ook wel weer van.
@sanudo verstandig om nog maar halve dagen te werken als het te zwaar word. Ik heb eergisteren mijn werkgever gebeld en gemaild dat ik alleen als ze aangepast werk voor me hebben kom werken, achter het stuur van de bus zitten gaat echt niet meer, heb nog geen reactie gehad. Ooooh en trappen voel ik ook overal maar het meest onderin en links boven , soms gaat het zo hard dat mijn buik er van beweegt en dat had ik mijn vorige zwangerschap niet. Mijn dagcurve die ik in het ziekenhuis heb laten prikken was helemaal goed, gisteren bij de vk ook nog suiker en ijzer geprikt suiker was 4,8 en ijzer 8,4 dus ook prima nu over 2,5 week weer dagcurve
@busster, wat fijn dat je waardes goed zijn! Hopelijk blijven ze zo. Net bij de verloskundige geweest. Ze groeit goed en is ongelofelijk beweeglijk. Ze zit net iets onder het gemiddelde. Zoals het er nu uit ziet wordt het gewoon een 7 ponds kindje Ze ligt in stuit met haar hoofd links en met het gezicht naar achteren. Het uitsluitsel rond de glucose krijg ik dinsdag pas.
Meiden wat is het stil hier. Zijn jullie al op vakantie of zo? Wij hebben vanaf vrijdag vakantie. Nou ja mijn dochter dan ik zit nu thuis met vervroegd zwangerschapsverlof want werken ging echt niet meer, gelukkig was het UWV en de Rabo arts het meteen met me eens. Vandaag weer een groei echo gehad, ons meisje groeit ze volgt de curve maar zit er nog steeds onder ze blijft dus aan de kleine kant maar omdat ze de curve volgt denkt de verloskundige niet aan andere afwijkingen, wel kan het nog steeds zo zijn dat ze down heeft want dat valt zo niet uit te sluiten maar de gyn acht die kans erg klein. Blijft dus wel spannend maar voel me er rustig onder. Meisje moet alleen nog wel even draaien want ze ligt nog in stuit . Hoofdje links boven en billen/beentjes rechts onder. Hoe is het met jullie?
Inderdaad wat rustig. Wat fijn dat ze goed groeit. Ons meisje zit ook iets onder de curve, maar maakt niks uit. Ik heb van de week het wiegje afgemaakt, er moest een nieuw matras in en nieuwe bekleding. Nog best lastig als je geen naaimachine pro bent. Maar ben best trots op mezelf. Volgende week mogen we weer voor de groeiecho. Ben benieuwd hoe ze nu ligt, want heb af en toe steken beneden, net of er een voet uit komt ofzo haha Laatste weekjes voor ons allemaal, hoop dat we op de hoogte gehouden worden.
Hier wil het niet zo. Veel klachten en heb het er echt zwaar mee. Kan eigenlijk niks meer maar ik moet wel voor mn meisje. Ga niet alles neertypen (zit op mn telefoon) en anders wordt het zn klaagzang haha. Donderdag weer naar de gynaecoloog hier. Man heeft zojuist tweede bedje opgehaald. Dus nog matrasje extra kopen en dan zijn we klaar.
Ach Nijntje, wat vervelend dat je het er zo zwaar mee hebt. Je mag best ff lekker klagen hoor, kan opluchten. Ik baal ook ontzettend dat ik buitenshuis eigenlijk niet meer kan lopen. Het huishouden en boodschappen kan ik niet meer, we komen nergens meer omdat ik miet kan lopen. Sinds vorige week heb ik de mini scoot mobiel van mijn vader te leen, zodat we er toch nog even uit kunnen af en toe. Hoop dat je toch nog een beetje kunt genieten van de laatste weekjes.
@Nijntje klagen mag best . Snap heel goed dat het niet meer gaat immers de tweeling op komst. @sanudo bij jou gaat het lopen dus ook haast niet. Gelukkig hebben de oefeningen van de fysiotherapeut mee best geholpen maar weg gaat de pijn niet helemaal. Ik loop dus ook zo min mogelijk. Gelukkig is de babykamer op de gordijnen na klaar hoef ik me dat niet met druk over te maken. Hoe ver zijn daar mee? We hebben ook een wiegje bij ons op de slaapkamer dus de gordijnen op de babykamer hebben geen haast.
@sanudo wat een lief wiegje Dit is die van ons er ligt een pop in want dochterlief vind dat we alvast moeten oefenen. Hihi Foto is niet echt super doordat ik hem met de iPad genomen heb.
Hier gaat het lekker. Gisteren door man naar zkh gebracht. Was van mn stokje gegaan en was misselijk, duizelig, zwaar gevoel in het lijf etc etc. Daar aangekomen was mn bloeddruk 135/85 terwijl normaal niet hoger kom dan 110/50. Urine en bloed geprikt en dat was goed zeiden ze. In de avond bloeddruk nog steeds hoog en voor de nacht was ie gezakt naar 65 de onderdruk. Maar lag toen vanaf 14:00 uur al plat op bed. Moest een nachtje blijven van de verloskundige ter observatie. Gyn (niet onze eigen waar we vandaag heen moeten) vond het allemaal maar onzin. Bloeddruk was prima volgens haar en had van haar wel weggemogen want zou wel last hebben van de warmte. Hebben thuis airco dus lig keurig in 19/20 graden. Vannacht beroerd geslapen ondanks slaappil en nu weer dikke ogen en handen. Weet het dus ook niet.
Nou hoop dadelijk maar op onze eigen gyn. Heb hele nacht en morgen niemand gezien. Bloeddruk wordt niet meer naar gekeken niks. Alsof ik er een beetje als vulling van de kamers lig. Alleen ontbijt werd langsgebracht. Komt er weer andere gyn binnen die nog nooit gezien heb die deed de visiteronde. Ja wat ons betreft is er niks aan de hand. Vervelend dat je je zo voelt. Na de afspraak bij je eigen gyn mag je naar huis. Voel me echt in de zeik gezet. Hij vroeg niet eens hoe ging. En was weer weg voor ik de kans kreeg daar wat van te zeggen.
Nou hehe onze eigen gyn die doet tenminste wat. Blijkt dus dat er gisteren geconstateerd is dat hb te laag is (6.1) en dat er vochtinname bijgehouden moest worden. Ow okay? Hebben we niks over gehoord. Ook hele dag niemand gezien en zelf water gepakt bij de kraan. Heb alleen bij eten drinken gehad dus twee glaasjes. Moet nu bloed prikken voor ijzerwaardes. Moet vannacht weer blijven en dan morgen nuchter weer prikken dan gaan ze een glucose dagmeting doen. Morgenochtend weten ze ook meer over dat ijzer (slik al staaltabletten) als dat te laag is dan krijg ik een ijzerinfuus. Die glucose weet ik niet precies wat ze daarmee doen als dat te laag of te hoog is. Hb was 6.1 ondanks ijzerpillen die ik al slik. Schijnt dus dat je daar ook heel beroerd van kan zijn en bepaalde organen niet goed werken omdat ze ijzer nodig hebben om te functioneren.
@nijntje jeetje wat een gedoe. Lekker dat ze je dus niet vertellen dat je meer moet drinken en dat ze je aan je lot overlaten. Je bloeddruk is voor jou doen misschien wel hoog maar ik heb altijd zo'n bloeddruk ongeveer een dan word er geroepen prima door de vk en gynaecoloog . Wel vervelend dat je je niet serieus genomen voelde doe de gynaecoloog die aan je bed kwam. Hopelijk knap je snel wat op. Sterkte
Ijzerwaardes zijn veel te laag. Er is geen voorraad meer en ook organen hebben tekort. Krijg zo dus een ijzerinfuus om weer een voorraad op te bouwen. Als de glucose meting vanmorgen en vanmiddag goed is dan mag ik eind van de middag naar huis.
@nijntje Hopelijk heeft het ijzerinfuus geholpen en zout je weer thuis. Zucht wat is het warm. Pfffffff
Ik lig lekker in mn eigen bedje. Glucose was helemaal goed. Nu zn twee weken wachten voor al het ijzer is opgenomen door mn lichaam. Moet vanaf nu ook stoppen met de weeenremmers dus bedrust meegekregen. Dat wordt nog lastig met ons meisje maar de bank mag ook wel denk ik Dochter ligt ook weer in eigen bedje. En wat waardeer ik mn vriendje weer: de airco!! Heerlijk koel slapen vannacht.
@nijntje wat fijn dat je weer thuis bent hopelijk voel je je snel beter na dat ijzer infuus. Wel spannend denk Ik dat je bent gespot met de weeën remmers . Merk je daar al verschil mee?
Nijntje: wat vervelend allemaal. Toch heerlijk dat je weer in jouw eigen huis bent! Hou Nog even vol. Sanudo: grappig, wij hebben precies dezelfde wieg bij jou gaat het lopen dus ook niet lekker. De zwangerschap valt bij jullie zwaar. Ik mag dan eigenlijk niet klagen wanneer ik jullie verhalen lees. Ik werk als verpleegkundige en dat is best zwaar werk. De dagdiensten gingen niet meer. Teveel lopen en zwaar werk. Zijn nu omgeruild voor late diensten, welke toch rustiger zijn. Ik doe het op tandvlees. Nog drie weken en ik heb verlof. Mijn bekken is ook pijnlijk en de fysio helpt toch redelijk. Goede balans tussen lopen en zitten helpt. Vandaag echo gehad. Placenta is omhoog gegaan en de cystes in haar hoofdje zijn weg. Alleen maar goed nieuws dus. Ze zit precies op gemiddelde lijn. Zet m op meiden. Het valt met het warme weer ook niet mee hè!
Vreselijk heh die hitte! Rust gaat me redelijk goed af. Onze dochter is ook redelijk lammig van de hitte dus dvd tje aan en dan gaat het prima. Heel onpedagogisch maar soms moet je ff. Merk zeker goed verschil met de weeenremmers. Heb weer erg veel harde en pijnlijke buiken. Moet regelmatig eentje wegpuffen. Mag dus van mn man ook echt geen boodschappen of wat dan ook doen. Hij is bang dat het nu wel wat doet maar ja kan niet van binnen kijken Verder nog erg moe en slap en duizelig maar was te verwachten natuurlijk.