15 t/m 30 september mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door danielle83, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yazzie

Yazzie Actief lid

5 dec 2016
    123
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    Welkom bdotsie! Maakt natuurlijk niks uit waar je vandaan komt :D

@Jodie1988 spannend!!

2. Louloute

Louloute Niet meer actief

Welkom meid en gefeliciteerd!!
    Waarom zou dat erg zijn hihi? Gezellig!! :D

Jodie
    Oh fijn meid!! Spannend!! :D

3. Faeliv

Faeliv Actief lid

2 nov 2016
    157
    0
    16
    Aan de Zee
    Welkom Jodie! Gefeliciteerd!

Sueskes, klinkt goed! Je man ook blij mee?

Borstvoeding; dat weet ik nog niet. Ik neig meer naar flesvoeding, omdat het bij mensen in mijn omgeving zo problematisch is. Waarom willen jullie graag borstvoeding geven?

Jodie, bij ons in het dorp is er maar 1 verloskundige, ga daar gewoon heen. Toevallig heeft mijn vriendin daar ook gelopen, die is er lovend over. Verder kun je misschien wat recensies lezen op internet? Ik lees dat je je al hebt aangemeld, super! Spannend! Voor jou is het ook de eerste toch?

Florina, wij vertellen het mijn schoonouders de 28ste, mijn moeder en zusjes ook maar dan in de avond. Mijn vader en broertje zijn weekend van 4 en 5 februari aan de beurt. Een onwijs goed bevriend stel hebben we het gisteren verteld, die waren er ook dolgelukkig mee. We hadden een rompertje voor ze gekocht, helemaal leuk.

Lismam, zo ik het begrijp werkt jouw schoonzus als verloskundige? Lijkt me aan de ene kant ideaal, aan de andere kant ook vervelend zo 'dichtbij' haha. Tis toch iets intiems.

Yazzie, slechte nachten zijn niet fijn, heb ik gelukkig helemaal geen last van.

Meijtje, super een 3+! Geeft je dat ook een wat gerustgesteld gevoel? Kan me voorstellen van niet(al hoop ik van wel), na zoveel MK..

Jill, welkom en van harte! Mooie test!

Jolanda, super mooie test! Fijn dat je mee mag doen. Ik ga me zo ook aanmelden.

Louloute, nog zo'n mooie test! Super!

Bdotsie, welkom en van harte! Hoe ver ben je?

Ik heb vanmorgen ook eindelijk de VK te pakken gekregen, ze zette mijn uitgerekende datum al 2 dagen terug, 15 september. Wil je dat aanpassen voor mij Florina? Ik sta er nu op voor 2 data, de 17de en 18de haha! Daarnaast de afspraak gemaakt. Datum voor echo nog niet bekend (gebeurt in een andere praktijk stad verderop) voor de intake bij de VK heb ik 21 februari staan, ik ben dan 10 weken en 4 dagen. Echo zal paar dagen ervoor zijn, die datum hoor ik nog.

Verder lekker last van kwaaltjes, koffie is goor. Ik voel me uitgeput en ben snel aangebrand, onwijs kort lontje. :D:D

4. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @louloute heerlijk dat er jullie sneeuw ligt! hier niks;) mooie test weer!!
    @meijtje super zeg!!:)
    @jill welkom en gefeliciteerd!!:) mooie test!
    @jolanda mooie test!!
    @bdotsie welkom en gefeliciteerd!!:)
    @jodie leuk de eerste afspraak! krijg je dan ook gelijk een echo?
    @borstvoeding ik vind het makkelijk, relaxed en knus:) Ml vind dat ook ideaal, midden in de nacht pakt hij dan slaapdronken de kleine, die legt hij dan bij mij, slaapt verder en half uur later legt hij het na een por weer terug:D En zelf dommel ik ook wel eens weg tijdens de voeding...
    @faelev leuk dat je twee dagen vooruit ben geschoven:)

5. Sophiesoof

30 nov 2016
    84
    0
    0
    Zuid Holland
    Dag zwangere dames! Gefeliciteerd allemaal
    Ik wil me ook graag melden :)
    Zag al een aantal " bekende" van de nod forum.

Ik ben zwanger van onze tweede, uitgerekende datum 19 september. Wil heeeeeel graag weten of het een meisje of jongen wordt. Respect voor iedereen die dat geheim kan houden of het echt niet wil weten. Hahah
    Onze eerste afspraak voor echo en intake is 21 februari. Vind ik nog ontzettend lang duren... Wilde graag eerder, maar hier zagen ze geen noodzaak voor.
    Dus vertouwen maar dat de kleine kruimel goed gaat groeien :)

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Bdotsie welkom en gefeliciteerd!

Faeliv ik moet zeggen dat ik over deze zwangerschap over het algemeen een beetje beter gevoel hebt. Bij de andere zei ik al gelijk jammer maar dit is geen lang leven. Niet dat ik niet wilde maar echt omdat het een ander gevoel was, heel moeilijk uit te leggen.
    Borstvoeding bij de eerste en tweede 3 maanden gedaan, bij deze weet ik het nog niet, misschien even maar zodra ik er klaar mee ben stop ik er ook mee. Ik heb altijd zo'n toeschietreflex dat ik moet kolven en dan moet geven. Echt bij de tweede was het nauwelijks te doen lk zie wel. Ik ga me er ook niet druk om maken verder. Komt tijd komt raad.

7. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    #287 Florina, 16 jan 2017
    Laatst bewerkt: 16 jan 2017
    ♡ Uitgerekend 15 t/m 30 september 2017 ♡

15 september
    Faeliv (27 jaar) - Eerste kindje - It's a: SURPRISE!

16 september
    Danielle83 (33 jaar) - Vierde kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Tioman (? jaar) - ? kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Sophie89 (27 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Debbel83 (33 jaar) - Eerste kindje | It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Micloveally (33 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Suekes (34 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!

17 september
    Helena88 (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Meijtje (33 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY!

18 september
    Jolanda1986 (30 jaar) - Derde kindje - It's a: SURPRISE!
    Opnaarnr1 (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!

19 september
    Sophiesoof (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

20 september
    Madeliefje1987 (29 jaar) - Vierde kindje - It's a: SURPRISE!

21 september
    Lismam (24 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

22 september
    Louloute (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

23 september
    Jodie1988 (? jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!

24 september

25 september
    Simmer (29 jaar) - Tweede kindje - It's a: SURPRISE!
    Raquel87 (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

26 september
    Florina (26 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Yazzie (24 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY!

27 september

28 september

29 september

30 september

BOY (0) | GIRL (0) | SURPRISE (4) | ♡ kloppend hartje! (0)

♡ Afspraken ♡
    JANUARI
    18 januari: Micloveally - Eerste echo
    30 januari: Debbel83 - Eerste echo

FEBRUARI
    3 februari: Suekes - Intake verloskundige & eerste echo
    6 februari: Jolanda1986 - Eerste echo (vk)
    10 februari: Louloute - Eerste echo
    13 februari: Jodie1988 - Intake verloskundige
    15 februari: Danielle83 - Intake verloskundige & eerste echo
    21 februari: Faeliv - Intake verloskundige
    21 februari: Sophiesoof - Intake verloskundige & eerste echo
    23 februari: Madeliefje1987 - Eerste echo (vk)

MAART
    9 maart: Madeliefje1987 - Intake verloskundige
    10 maart: Louloute - Termijnecho
    21 maart: Louloute - Intake verloskundige

APRIL
    20 april: Louloute - Controle verloskundige

8. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Zo, volgens mij klopt het lijstje weer. Nieuwe dames; als jullie erbij willen geef dan even het volgende door; je leeftijd, hoeveelste kindje, uitgerekende datum en of jullie het geslacht willen weten :) Dan zet ik jullie erbij!

9. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Hele herkenbare kwaaltjes, hier ook vooral last van m'n borsten en af en toe een vlaag van misselijkheid. Fijn dat het spugen je tot nu toe in ieder geval bespaard blijft :)

Hopelijk kan je je bij haar praktijk aanmelden en kan je thuis bevallen! Wat leuk zeg, hoe waren de reacties?

Jaaaa wat goed :D Fijn zo'n test!!

Wat leuk, lekker naar buiten :)! Hier niets bijzonders hoor, ben best moe dus net even een dutje gedaan haha. En verder komt m'n moeder onze dochter straks ophalen en gaan ze even naar de bibliotheek, daar spelen en boekjes lenen :)

Jaaa mooi :D!

Hey Jill, wat leuk om je hier ook tegen te komen :) Fijn dat je zwanger bent, gefeliciteerd :D! Eindelijk! Ik wil je wel op het lijstje zetten, maar op welke datum zal ik je voorlopig zetten? Mooie test!

Wauw :D Hele mooie test!

Ook al zo'n prachtige test :D!! Heel mooi!

Welkom en gefeliciteerd :D Als ik je op het lijstje moet zetten mag je het laten weten hoor.

En natuurlijk is dat geen enkel probleem!

Ik wil het graag weer proberen (vorige keer dus niet goed gelukt helaas), omdat ik wel geloof dat (als het kan en lukt natuurlijk!) het het beste is voor je kindje. En hoop van harte dat het dit keer wel een succes is :) Maar alle dagen dat het wel lukt en de baby iets binnenkrijgt is weer mooi meegenomen.

Super leuk zeg! Echt iets om naar uit te kijken :D Wat fijn dat het gister ook geslaagd was, altijd leuk om dan enthousiaste reacties te krijgen. Ben benieuwd naar de 28ste!

Fijn dat je je al aangemeld hebt bij de verloskundige, ik hoop ook gauw teruggebeld te worden. Staat nu trouwens helemaal goed op het lijstje :p

Goed zwanger dus haha!

10. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Welkom en gefeliciteerd! :D Super spannend! Haha, heb ik inderdaad ook hoor, ik kan nu al niet wachten :p wil het ook heel graag weten. Zal het zo trouwens even erbij zetten op het lijstje, had er net overheen gelezen :)

11. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    #291 bdotsie, 16 jan 2017
    Laatst bewerkt: 16 jan 2017
    Hoi hoi allemaal, hier wordt precies druk gepent hahaha...

Ik ben 37 jaar, woon te Arendonk en is voor mij het 4de kindje. Voor mijn man is het het 2de. Zoals je ziet op mijn onderschrift heb ik al 2 grote dochters en een zoontje. Wil heel graag weten wat het geslacht is. Volgens kalender uitgerekent op 20 september. Op 22 februari pas eerste afspraak bij gynaecoloog (is in België bij gynaecoloog en niet bij vroedvrouw). Vind ik best laat maar durf gewoon niet eerder gaan door verleden.

Zoals je leest in mijn onderschrift heb ik 3 missed abortions gehad, ik heb 3 x curretage gehad. Liep steeds mis rond dezelfde periode. Eerste keer pas ontdekt op 13 weken, wat waren we daar van gechokt. Met die mk heb ik het dan ook nog steeds enorm moeilijk. Dat we maar snel de 9 weken voorbij zijn en dan met 12 weken hopelijk een goede nekplooimeting.

Voor ons zoontje zijn we na de 3 ma naar Gent geweest, bleek dat ik een afwijkende ana waarde had. Dus met prednison 10mg in te nemen tot 12 weken toch alles goed verlopen. Toen wilden wij heel graag gaan voor een 4de maar de angst zat er goed in bij mij, nog steeds trouwens.

In november 2014 heb ik ontdekt dat ik het check 2 mutatie gen heb geërfd van mijn moeder. Dit gaf voor mij 60% kans op borstkanker. Ik wilde niet met het geluk spelen (want ben meestal die pechvogel) dus onmiddelijk contact gehad met chirurg en augustus 2015 een preventieve borstamputatie gehad met reconstructie van de buikflap. Achteraf heel veel spijt van die operatie maar daar gaat het hier nu niet om.

Nu, een beetje onverwacht zwanger. Eigenlijk door 1 keer onbeschermde sex te hebben gehad maar wij zijn enorm gelukkig. Alleen ja, nu is het weer die spannende puuuuuuupppppp tijd met wachten en super veel geduld. Iedere dag letten op of je nog wel je symptomen voelt zoals maagzuuur, licht misselijk, opgeblazen darmen. Zolang ik die heb zeg ik tegen mezelf dat alles ok is. Ik heb niet echt last van mij bm, dat had ik bij mijn zoontje en de zwangerschappen daarvoor wel.

Ik ben al heel de week aan het denken of ik naar Gent zou bellen of ze mij eventueel nog kunnen helpen. Toen, 3 jaar geleden, zeiden ze dat als ik binnen de 1 jaar na de geboorte van ons zoontje zou zwanger worden, ze ons gewoon konden helpen. Werd ik later zwanger, zoals nu veel later, zou ik al de testen opnieuw moeten laten doen. Dus weet niet goed of ze ons nu nog kunnen helpen.

Dit is mijn verhaal ;) is wel wat hé. Nu ga ik me nog wat verder inlezen en ben ik heel blij dat ik hier mee kan babbelen.

Ps. Wanneer vertellen jullie de zwangerschap aan bv je ouders?

12. Louloute

leuk dat je hier ook komt kletsen, nogmaals gefeliciteerd meid!! :)
    oh jammer dat ze niet eerder al een afspraak wilde inplannen..:) krijg je dan gelijk termijnecho? :)

florina
    oh leuk zeg!! :) even oma-kleindochter quality time, heerlijk!! :)

13. Louloute

bdotsie
    wat een heftig verhaal..!!
    alle ellende die jij mee hebt gemaakt..poeh :(
    je zou evt. gent kunnen bellen en overleggen wat het beste is om te doen toch? :)
    wij gaan het pas na de eerste echo vertellen aan onze ouders (8wk) en de rest na de 12 wk echo (close vrienden en familie) en facebook tsja ooit met 30wk+ ofzo hihi? Ik deel zo min mogelijk op facebook eigenlijk :)

14. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Bdotsie,zo je hebt ook al heel wat achter de rug. Gewoon bellen, dan weet je meer. Spannend weer een 4e.

Louloute op fb weten alleen de geheime groepjes het van eerdere missers verder niet eigenlijk. Ik doe weinig met fb.

Florina zou je mij eerste echo 26-1 erbij willen zetten? Dat gaat zo slecht op m'n mobiel....

15. Yazzie

Yazzie Actief lid

5 dec 2016
    123
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    Jeetje bdotsie wat heb je veel meegemaakt!

Ik ben net gebeld door de vk (ze klonk al heel lief haha) en heb de intake op 9 februari en de termijnecho 7 maart. Heel spannend :D

We gaan het vanavond aan mijn ouders en zusje vertellen en woensdag aan zijn ouders. Weet dat er nog veel mis kan gaan maar we delen altijd alles en het voelt raar om het geheim te houden haha.

16. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    @bdotsie gefeliciteerd en welkom!!:) je hebt al heel wat meegemaakt zeg! respect! en ik duim voor dat deze zwangerschap goed gaat!!:)

@yazzie leuk de eerste afspraken in de agenda!! heb je dan bij de intake dan ook een echo of niet?

17. Faeliv

Faeliv Actief lid

2 nov 2016
    157
    0
    16
    Aan de Zee
    SophieSoof, welkom en van harte!

Bdotsie, jeetje wat een verhaal en verleden heb je al achter de rug, kan me voorstellen dat je je wat zorgen maakt. Zoals eerder gezegd vertel ik het ouders over 2 weken en mijn vader over 3. Ik ben dan ruim 7 en 8 weken.

Facebook zal wel ergens rond de 13-14 weken worden, als alles goed mag gaan. Ik ben in het wereldje waar ik zit best een bekend persoon dus kan het mij niet 'veroorloven' me stil te houden. Werkgever zal wel zo rond de 12 weken worden.

Yazzie, mooi snel al intake! Lekker! Ben benieuwd hoe je ouders en schoonouders reageren.

18. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    ♡ Uitgerekend 15 t/m 30 september 2017 ♡

15 september
    Faeliv (27 jaar) - Eerste kindje - It's a: SURPRISE!

16 september
    Danielle83 (33 jaar) - Vierde kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Tioman (? jaar) - ? kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Sophie89 (27 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Debbel83 (33 jaar) - Eerste kindje | It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Micloveally (33 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Suekes (34 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!

17 september
    Helena88 (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Meijtje (33 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY!

18 september
    Jolanda1986 (30 jaar) - Derde kindje - It's a: SURPRISE!
    Opnaarnr1 (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!

19 september
    Sophiesoof (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

20 september
    Madeliefje1987 (29 jaar) - Vierde kindje - It's a: SURPRISE!
    Bdotsie (37 jaar) - Vierde kindje - It's a: GIRL! | BOY!

21 september
    Lismam (24 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

22 september
    Louloute (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

23 september
    Jodie1988 (? jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!

24 september

25 september
    Simmer (29 jaar) - Tweede kindje - It's a: SURPRISE!
    Raquel87 (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

26 september
    Florina (26 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Yazzie (24 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY!

27 september

28 september

29 september

30 september

BOY (0) | GIRL (0) | SURPRISE (4) | ♡ kloppend hartje! (0)

♡ Afspraken ♡
    JANUARI
    18 januari: Micloveally - Eerste echo
    26 januari: Meijtje - Eerste echo
    30 januari: Debbel83 - Eerste echo

FEBRUARI
    3 februari: Suekes - Intake verloskundige & eerste echo
    6 februari: Jolanda1986 - Eerste echo (vk)
    9 februari: Yazzie - Intake verloskundige
    10 februari: Louloute - Eerste echo
    13 februari: Jodie1988 - Intake verloskundige
    15 februari: Danielle83 - Intake verloskundige & eerste echo
    21 februari: Faeliv - Intake verloskundige
    21 februari: Sophiesoof - Intake verloskundige & eerste echo
    22 februari: Bdotsie - Eerste afspraak gynaecoloog
    23 februari: Madeliefje1987 - Eerste echo (vk)

MAART
    7 maart: Yazzie - Termijnecho
    9 maart: Madeliefje1987 - Intake verloskundige
    10 maart: Louloute - Termijnecho
    21 maart: Louloute - Intake verloskundige

APRIL
    20 april: Louloute - Controle verloskundige

19. Simmer

Simmer Actief lid

7 sep 2014
    370
    83
    28
    Wat is hier veel gekletst zeg! Welkom nieuwe meiden!

Wat wen heftig verhaal bdotsie! Ma heb ik ookhehad en ben ik nu ook weer zo bang voor, die onzekerheid de eerste weken is echt killing.

Slechte nachten en dromen herken ik ook, kan nu geen prisonbreak meer kijken bijvoorbeeld dan zit ik weer weken in de gevangenis in mijn dromen.. hahah

Hier een drukke werkdag gehad maar wel goed nieuws; per februari een vast contract. Werk hier pas sinds sept dus super blij, benieuwd wat ze straks zeggen als ik m'n zwangerschap bekend maak 😂.. voelde wel dubbel t gesprek omdat ik iets achter hield..

Hier gaan we het na de ego pas vertellen ga vrijdag de vk bellen voor een afspraak.

Liefs S

20. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Ik lees bij de onderschriften dat er heel wat dames zijn die toch al door het 1 en het ander zijn doorgemoeten. Voor jullie ook heel veel sterkte met dat afwachten en voor iedereen gewoon proberen te genieten van de zwangerschap, zover het kan met de kwaaltjes erbij :) en allemaal gefeliciteerd!!!!!

Denk dat wij ook gaan proberen te zwijgen tot onze eerste echo, weet niet of dat gaat lukken, zeker tegen mijn schoonmoeder zwijgen gaat heel moeilijk zijn. Is dan ook een heel belangrijk persoon voor mij.
    Op fb ga ik het pas vertellen na de nekplooimeting die plaats vind rond de 12 a 13 weken.

Heb naar Gent gebeld en ze boden gelijk een helpende hand. Ze hebben direct per mail een resept doorgestuurd met de medicatie die ik nam voor de zwangerschap van ons zoontje in stand te houden. Ik was heel opgelucht en kan nu toch iets geruster de zwangerschap door gaan. Meer als dit kan ik niet doen.

Leuk dat ik hier jullie verhalen kan lezen en zelf kan neerpennen. Zo kan je toch al tegen iemand praten hé.

Deel Deze Pagina