15 t/m 30 september mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door danielle83, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Louloute

Louloute Niet meer actief

fijn dat je nu medicatie krijgt bdotsie! hebben ze snel gereageerd zeg super!! :)

2. Jill85

Jill85 Fanatiek lid

5 nov 2012
    1.065
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ooh jeetje wat gaan jullie hard.. bedankt voor het welkom. Ik heb nu dienst. Ik ga morgen even rustig lezen. Ik heb 30 januari eerste echo in zkh bij de gyn. Daarna als alles goed is verder bij de verloskundige. En 1 februari eerste afspraak al wel gepland bij de verloskundige. Morgen ga ik lezen en reageren ☺

3. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Bdotsie wat goed dat ze jou helpen :) de is zeker een stukje rust.

Wie gaat de nipttest doen? Hier wel, in België, Want het is al zovaak mis gegaan en nekplooimeting doe ik niets mee, dat is zo'n kansberekening.... En om in aanmerking te komen voor de nipttest moet het een bepaalde uitkomst hebben, laat maar.... We gaan wel naar België :)

4. Louloute

Ik moet me er nog in verdiepen wat het precies inhoudt..:) bij m'n zoontje nekplooimeting gedaan, dat doen ze bij ons sowieso altijd. En bloedtest dat was facultatief maar hebben toen besloten wel te doen. Kwam toen 1/10000 uit. :) vond het heel geruststellend :)

5. Jodie1988

Jodie1988 Bekend lid

26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Ik was nog vergeten door te geven dat ik 28 ben en wel wil weten wat het wordt. Ik heb vanavond voor het eerst het toilet van dichtbij gezien. Ik weet niet of ik daar blij van moet worden of verdrietig 😉 Ook heb ik me aangemeld voor mvm. Fijn dat ik mensen kan helpen 😊

6. Tioman

Tioman Actief lid

27 nov 2016
    442
    700
    93
    Hoi meiden,

Door een weekje wintersport was ik even wat stiller maar ik ben weer terug! :)

Leuk dat de groep inmiddels al zo groot is geworden! En verdrietig om te lezen dat het bij sommige al mis is gegaan. :( Ik was er tijdens mijn vakantie ook heel even bang voor. Maar gelukkig hield het lichte bloedverlies na drie dagen weer op.

Volgende week donderdag heb ik de eerste pretecho. Ik kan geen weken wachten hoor :)..

7. Sophiesoof

30 nov 2016
    84
    0
    0
    Zuid Holland
    Dat moet schrikken geweest zijn, gelukkig geen bloedverlies meer. Houden zo!

Wat een top idee! Van die pret echo.
    Ga ik ook doen!! Daar had ik zelf nou totaal niet aan gedacht.. Bedankt!!
    Wil weten of het goed gaat met de ieniminie, wil niet nog 5 weken wachten.
    Bedankt! :)

8. Louloute

Tioman leuke vakantie gehad? :)

Wel fijn ja die pretechos!! Zijn jullie gelijk gerustgesteld :)
    Met hoeveel weken is jullie eerste echo bij vk? :)

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Hier met precies 8 weken eerste echo :) wret uit ervaring dat eerder gaan niet zoveel nut heeft omdat ze dan toch weinig tot niets kunnen zien.

10. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Zo'n vroege pretecho wil ik ergens ook wel, want moet anders wachten tot aan de 9 weken. Op het ander gebied, moest ik veel bloed verliezen of het gevoel hebben dat er iets niet juist is ga ik gewoon via spoed en moeten ze het daar maar nakijken. Als je het hartje ziet kloppen is dat wel weer een stap in de goede richting natuurlijk. Hier in België doen ze ook niet op zoveel plaatsen vroege pretecho's, als ze dat al doen?

De nipt test, hier doen ze de nekpooimeting zowiezo, moest die afwijken zou ik wel voor de nipt test kiezen.

Tioman hopelijk heb je toch wat kunnen genieten van je wintervakantie. Bloeding kan komen door hoogte verschil. Gelukkig alles weer goed. Volgende week als een piepen, zalig ;)

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    hier de eerste echo met 10 weken. Het duurt wel even, maar schijnt toch heel normaal te zijn hier. Ik wacht het gewoon af:)

12. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Ik heb de eerste echo geloof ik met 8 weken en 5 dagen. Ik zou ook wel eerder willen maja... helaas

Tioman zat laatst nog aan je te denken.. ik dacht waar is ze nou... hoop dat alles goed is. Maar lees nu dat je lkkr op vakantie bent geweest! Was het leuk? Wel schrikken van het bloedverlies.. fijn dat dat over is.

13. Louloute

Ja hier ook, vind het ook vroeg zat :)
    Maar zou m'n echo pas later zijn zou ik denk ik ook een pretecho willen;)

Bdotsie
    Ja hier ook doen ze eigenlijk zowat geen pretechos. (Ik woon in f.rance)
    Meeste vrouwen lopen bij een gyn en daar krijgen ze iedere maand een echo :)
    Ik niet want loop straks in het ziekenhuis, krijg 'maar' 3 echo's. + eerste echo bij mn gyn. Dus als ik een mogelijkheid zou hebben om een pretecho te doen zou ik dat wel doen denk ik hihi :) even spieken tussendoor!

14. Yazzie

Yazzie Actief lid

5 dec 2016
    123
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    @madeliefje volgens mij doen ze bij de intake geen echo, die heb ik pas met 11 weken. Dat wordt laaaang wachten.

Gisteren aan mn ouders en zusje verteld en wat zijn ze blij. Overal tranen natuurlijk haha.

Vanochtend was ik weer klaarwakker om 6 uur, best irritant maar goed voor een goed doel. Officieel vandaag mn NOD dus even getest nog en hij loopt iig duidelijk op. Is dit een beetje normaal voor op nod?

Vandaag naar mijn idee wat minder klachtjes dan voorgaande dagen waar ik van schrok maar las dat meer mensen dat hebben. Kennen jullie dit ook?

Bijgevoegde bestanden:

15. Louloute

Ja ik heb ook minder klachten lijkt het wel.
    Mijn lichaam went langzaam aan aan hcg denk ik :D
    Nog wel misselijk soms maar valt echt mee.
    M'n boobs doen nog steeds zeer hihi. :)
    Mooie test yazzIe!!

16. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Had ik ook een paar dagen. Op nod ook zo'n test als jou en 2 dagen later had ik een knaller. Dus over 2 dagen nog eens testen. Bij mij zijn er nu terug wat meer kwaaltjes, heel de dag wat misselijk, last van wat maagzuur, opgeblazen darmen maar ook niet meer als dat hoor. Weet nog dat ik bij mijn zoontje echt pijn had aan de bm, heel de zwangerschap. Nu geen last van, gelukkig.

17. Yazzie

Yazzie Actief lid

5 dec 2016
    123
    0
    16
    NULL
    Zuid-Holland
    Dankjewel dames, dat stelt me toch wel gerust haha :) Heb nog 1 test over dus die donderdag nog ff doen inderdaad :D

18. Sophiesoof

30 nov 2016
    84
    0
    0
    Zuid Holland
    Snap ik hoor dames als ik m'n echo met 8wkn had zou ik ook gewoon wachten.
    Ik heb hem pas als ik 10,5 week ben. Wil gewoon graag weten of het hartje het goed doet, denk dat ik dan wat geruster ben. En dan willen we het mensen gaan vertellen. Dus gaat me meer om het horen van het hartje dan om het beeld van de echo :)

Yazzie: ziet er goed uit hoor! Ook ik heb minder klachten inmiddels, eerst super misselijk en veel last van m'n borsten. Nu bijna niet meer.
    Wel vroeg wakker idd! Las ik bij andere ook al. Dit had ik bij m'n eerste zwangerschap helemaal niet, toen kon ik de hele dag slapen hahah

Ahh Ja zo leuk om iedereen te vertellen! Kan ook niet wachten..

19. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Ik zou ook wel vroeger een echo willen alleen doen ze dat hier niet haha. Ben wel benieuwd of het er 1 of 2 zijn trouwens aangezien mijn vader officieel een tweeling is en ik nu al beide keren zwanger ben geweest van 1. Zijn jullie daar ook zo benieuwd naar?

20. Louloute

Ja ik ben ook benieuwd maar bij ons geen tweelingen in beide families, ik acht de kans klein :)
    Jij zegt trouwens 'officieel' een tweeling..hoe dat zo?
    Sorry als dit een ongepaste vraag is 😊

Deel Deze Pagina