Ik werk als kraamhulp: hier in België is dat helpen met baby wassen, voeding, verschonen maar ook ondersteunen in huishouden, boodschappen, koken, wassen, strijken... alles dus eigenlijk. Omdat ik niet bestand ben voor het cmv virus die vooral baby's en kleine kinderen dragen moet ik aangepast werk doen. Dus naar de gewone thuiszorg, dat vooral ook draait om boodschapen, wassen, strijken, koken, huishouden. Als je dan aan je bekken hebt pffffff.... kan mij het al voorstellen. Ga toch proberen zolang mogelijk vol te houden. Zien dat ze mij niet met te zware dingen laten sleuren en misschien toch even voor die boodschappen een karretje op wielen aanschaffen.
Panda76: wij hebben het eergisteren verteld. De jongste begrijpt het niet natuurlijk maar de dochters heel blij 😊. Weten ze ook dat als je soms iets vraagt om te doen, dat het niet zomaar is. Hoop dat je snel de verwijzing naar de gynaecoloog hebt.
Gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Wat een wonder om nog zwanger te mogen worden, na zo'n lange tijd! Geweldig! Ik lees je bericht echt met verbazing Wat denkt die assistente wel niet?! Waarom bel je niet en zeg je dat je de arts zelf wil spreken? Die mag uitspraken doen en kan serieus naar jouw ziektebeeld kijken. Een assitente niet! Ik heb zelf een ernstige longziekte, dus ook wij zaten met hetzelfde probleem. We hebben eerst 5 jaar moeten wachten op onze wens, zodat ik stabiel genoeg was om over te gaan op medicatie die ook kon bij een zwangerschap. Toen we er eindelijk voor mochten gaan, lukte het helaas niet. We hebben er vanaf toen alsnog 2,5 jaar over gedaan. In de tussentijd ben ik ook weer terug gegaan op m'n oude medicatie, waarvan ze niet weten of het veilig is (er is nog te weinig bekend). Op de veilige medicatie ging het gewoon niet goed met m'n longen. Maar de artsen waren het er zelf over uit dat het het meest belangrijke is dat ik goed in me vel zit, dat de rest dan wel vanzelf komt. De gynaecoloog zei zelf dat mijn lichaam de couveuse van de baby is en dat die couveuse goed ingesteld moet worden. En dat dat soms beter kan met wat minder veilige medicatie, dan dat de couveuse niet goed ingesteld is op veilige medicatie. Dus artsen kunnen dit zeker wel serieus oppakken! De dag dat ik erachter kwam zwanger te zijn, heb ik dat doorgegeven bij de assistente. M'n huisarts belde een uur later uit zichzelf naar me op, om me te feliciteren en gelijk nog even m'n lijst met medicatie door te nemen. En zo hoort het! Wat jou nu is gebeurt, vind ik ronduit onbeschoft. Dus meid, trek je niets aan van die assistente! Blijkbaar is ze zelf nogal gefrustreerd en het ze zelf graag arts willen zijn Dus genieten van je zwangerschap, haar woorden van je af laten glijden en voor jezelf opkomen. Inderdaad zo snel mogelijk naar de gynaecoloog of een balafspraak maken met je eigen huisarts. Want je arts zal hier echt niet zo makkelijk over doen, laat staan zulke belachelijke opmerkingen maken! En mocht hij/zij dat wel doen, lijkt het me tijd voor een andere huisarts
Welkom panda en gefeliciteerd!! Wat bijzonder zeg !! Oh en die assistentes 🙊 ene oor in andere oor uit!! Jammer dat je ha ook zo stom deed..misschien toch weer een nieuwe zoeken?.. Hopelijk toont je gyn wat meer begrip voor je situatie!!
Het grappige is dus dat we net over zijn naar een nieuwe huisarts! Heb deze beste man nog nooit ontmoet, maar zoals ik hierboven al schreef, heb ik ook al contact gehad met de huisarts. Vertelde me vanalles over wat de medicatie bij dieren deed, maar feliciteren deed hij niet. Uiteindelijk dus maar afgesproken dat ik een spoed oproep krijg voor bij de gynaecoloog en ik moet de medicatie eerst gewoon doorgebruiken.
zag weer mooie knallers voorbijkomen!! super om te zien!! @mama092013 welkom en gefeliciteerd!! @panda welkom en gefeliciteerd!! kijken jullie wel eens naar tlc? ik vind de serie overde busbys erg leuk om te zien! 6 dochters ( vijfling ) en vind het super knap hoe ze het allemaal doen!!
ik wacht met je mee ik durf gewoon niet eerder...hoor nog best vaak dat na kloppend hartje op de echo het misging.
wat een idiote opmerking van de assistente zeg zoiets zeg je toch niet?? ik ben blij voor je hoor geniet maar lekker van je zwangerschap wel bijzonder na 10 jaar! hoe reageerde je man?
Panda Wat vreemd! Leuke eerste kennismaking dan Wat voor dieren geld, geld meestal ook voor mensen. Wij zijn tenslotte ook dieren. Dus daar zal ik me niet zo zorgen om maken, maar het blijft natuurlijk heel vreemd en niet de juiste manier.. Hopelijk heb je snel die doorverwijzing!
Welkom mama092013 wat bijzonder benieuwd of je dochter kwa geslacht gelijk heeft... Bdostie 4e kindje leuk! En wat mooi van je schoonmoeder ! Zijn toch altijd mooie dingen zo droom ik al maanden over dat ik zwanger ben met mijn beste vriendin en is dat nu ook zo... Roos soms duurt het gewoon effe met die testen hoor maar het is wel begrijpelijk dat je dat dan denkt... Mooie testen komen er voorbij hier gisteren ook 3+ op cb Danielle volgens mij werd ik toen met twee dagen teruggebeld...beide keren Welkom panda!! Leuk toch zon nakomertje die word vast vertroeteld straks door broers en zussen! Ppff ja huisartsen en assisenten die zouden soms wat extra lessen tact en omgaam met mensen mogen krijgen... wij vertellen het nog niet aan onze dochter van twee die flapt het er dan vast al uit praat alles na.. wel gisteren tegen ons zoontje bij zijn grafje gezegd.. Meijtje hihi had je lijf dan maar zin in wortels of komkommer he.. ivp van al dat heerlijke foute eten!! Maar je gaat er vast inpassen.. hoe veel je verder? Hier hoop dat ik heel snel de twee weken voorbij zijn.. ..
Micloveally ik heb over de dag weinig trek en eet wel bewust, winterpeen vind ik bijv heerlijk dus dat maar knabbelen om m'n kaken en hersenen gerust te stellen. Verder voel ik me zoals anders eigenlijk, ff brakke nachten door hoektanden van kleine meid. Verder niets bijzonders, dus goed naar mijn idee. Maar ik hoop ook zo dat het snel gaat Ik moet nog 7 dagen. M'n man kan niet mee, voor het eerst in de 13 zwangerschappen dat ik alleen naar de eerste echo moet. Bdotsie ik zit in de zorgtak, dus zolang er niemand met actieve chemo komt dan hou ik het voor de rest tot 12 weken geheim. De vorige zwangerschap had ik dat, toen gelijk bij route planner met de billen bloot. Panda ik zou weer opzoek gaan naar andere huisarts.
Juist de bevestiging van de pretecho, is op 31 januari om 20u. Spannend!!! Geen 2 weekjes meer en we mogen piepen. Ben dan 6w6d Besef zelf wel heel goed dat dat ene moment alles prima kan zijn en de volgende echo niet meer (3x voor gehad) maar wil toch graag al eens kijken en mezelf wat geruststellen.
Bdotsie fijn dat je even kunt spieken. Geeft toch een beetje geruststelling. Al weten we dat het geen garantie geeft voor de toekomst. Hoe voel je je verder over de zwangerschap, beetje goed gevoel?
Jaaaa Prachtig! Super mooie test! Inderdaad echt een knaller! Wel fijn om dan zo'n test in handen te hebben hé? Ja, herkenbaar! Heb ook echt een kort lontje Hier gaat m'n broek ook altijd uit als ik thuis ben haha, lekker een joggingbroek of pyjamabroek, zit veel fijner! Wat leuk dat jullie het verteld hebben ! En bijzonder dan hé? Hoor het wel vaker dat mensen het dromen en het dan ook echt zo is. Bijzonder hoor! Snap ik hoor, maar het is echt nog netjes, je kan net op het randje hebben gezeten. Wil je nog een keer testen of laat je het hierbij? Welkom hier Wat geweldig dat jullie via de natuurlijk weg zwanger zijn geraakt na al die tijd! Van harte gefeliciteerd! Jeetje, wat vervelend! Wat heb je gezegd? Dat moet je écht niet pikken hoor, waar haalt ze het lef vandaag zoiets te zeggen? Bemoei je lekker met je eigen zaken Ik ga je erbij zetten op het lijstje, willen jullie het geslacht weten? Pff, je hebt het wel getroffen zeg! Als je er echt een slecht gevoel bij hebt toch opzoek naar een andere huisarts hoor. Ah, wat leuk zeg Ben benieuwd naar de reacties! Een hele mooie verrassing dus. Onze dochter is pas 3, denk dat we het haar vertellen na een goede echo of zelfs de termijnecho. Moet ik het nog even goed over hebben met m'n man Spannend zaterdag! Ken ik niet, maar lijkt me leuk! Ik kijk nu graag Call the midwife op Netflix. Vond ik sowieso al erg leuk en nu al helemaal Ah, spannend zeg ! Voor je het weet zijn die 2 weken voorbij!
Ik ben vandaag teruggebeld door de verloskundige en ik heb 13 februari de eerste echo en de intake Ben dan rond de 8 weken. Zooo leuk om ergens naar uit te kunnen kijken! Denk dat ik morgen een CB probeer, heb er nog 2 liggen..
♡ Uitgerekend 15 t/m 30 september 2017 ♡ 15 september Faeliv (27 jaar) - Eerste kindje - It's a: SURPRISE! 16 september Danielle83 (33 jaar) - Vierde kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE! Tioman (? jaar) - ? kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE! Sophie89 (27 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! Debbel83 (33 jaar) - Eerste kindje | It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE! Micloveally (33 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY! Suekes (34 jaar) - Derde kindje - It's a: SURPRISE! Jill85 (31 jaar) - Tweede kindje - It's a: SURPRISE! 17 september Helena88 (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE! Meijtje (33 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY! 18 september Jolanda1986 (30 jaar) - Derde kindje - It's a: SURPRISE! Opnaarnr1 (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE! 19 september Sophiesoof (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! RoosW87 (29 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY! 20 september Madeliefje1987 (29 jaar) - Vierde kindje - It's a: SURPRISE! Bdotsie (37 jaar) - Vierde kindje - It's a: GIRL! | BOY! 21 september Lismam (24 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! 22 september Louloute (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! Mama092013 (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! Panda76 (40 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE! 23 september Jodie1988 (28 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY! 24 september 25 september Simmer (29 jaar) - Tweede kindje - It's a: SURPRISE! Raquel87 (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! 26 september Florina (26 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY! Yazzie (24 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY! 27 september 28 september 29 september 30 september BOY (0) | GIRL (0) | SURPRISE (6) | ♡ kloppend hartje! (0) ♡ Afspraken ♡ JANUARI 26 januari: Meijtje - Eerste echo 30 januari: Debbel83 - Eerste echo 30 januari: Jill85 - Eerste echo 31 januari: Bdotsie - Eerste echo FEBRUARI 1 februari: Jill85 - Intake verloskundige 1 februari: Micloveally - Tweede echo 3 februari: Suekes - Intake verloskundige & eerste echo 3 februari: Mama092013 - Eerste echo 6 februari: Jolanda1986 - Eerste echo (vk) 8 februari: Raquel87 - Eerste echo 9 februari: Yazzie - Intake verloskundige 10 februari: Louloute - Eerste echo 13 februari: Jodie1988 - Intake verloskundige & eerste echo 13 februari: Florina - Intake verloskundige & eerste echo 15 februari: Danielle83 - Intake verloskundige & eerste echo 15 februari: Raquel87 - Intake verloskundige 17 februari: Mama092013 - Intake verloskundige & tweede echo 21 februari: Faeliv - Intake verloskundige 21 februari: Sophiesoof - Intake verloskundige & eerste echo 22 februari: Bdotsie - Eerste afspraak gynaecoloog & tweede echo 23 februari: Madeliefje1987 - Eerste echo (vk) MAART 7 maart: Yazzie - Termijnecho 9 maart: Madeliefje1987 - Intake verloskundige 10 maart: Louloute - Termijnecho 21 maart: Louloute - Intake verloskundige APRIL 20 april: Louloute - Controle verloskundige
Heb wel een goed gevoel. Misschien een iets te goed gevoel. Ik had bij mijn eerste ma ook totaal geen benul dat het fout kon lopen. Met 8,5 week was toen de echo goed, mooi legte, mooi kloppend hartje. Met 13 weken gingen we voor de nekplooimeting (is hier standaard dat die gemeten wordt). Weet nog dat we in de wachtzaal zaten en ik bij mezelf dacht, er gaat een afwijking zijn en wat dan. We mogen binnen, moest gaan liggen en de echo begon. De woorden die toen kwamen was ik totaal niet op voorbereid. Mevrouw het kindje zen hartje is gestopt met kloppen vlak na de laatste echo. Niets maar ook niets van mijn lichaam dat had aangegeven dat het gestopt was. Liep toen al bijna 5 weken met een dood kindje rond. Kijk en daar wil ik nu wel wat allerter op zijn. Ik ga gewoon blij zijn als we aan die 12 weken zijn. Zoals velen hier. Dus ik duim voor jullie voor hele mooie, gezonde plakkers. (Ben wat emo nu)
Bdotsie is wel begrijpelijk denk inderdaad als je zoals als een paar hebt meegemaakt je er niet meer onbezonnen in kan staan.. omdat je ook weet dat het anders kan zijn. Wat fijn dat je dan zo vroeg al effe mag spieken! Florina die testen staren je dan aan he van gebruik mij hihi..heb ook nog twee liggen en iedere x denk ook zal.ik ze nog effe doen... Meijtje og das is ook vervelend dan dat je dan alleen moet na al die keren!! Nu nog maar zes dagen...