15 t/m 30 september mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door danielle83, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jeshh

jeshh Niet meer actief

Ja inderdaad, zie het nu ook! Leuk :) Vreselijk he, dat op en neer naar de wc gaan. Na al die tijd ben je toch op de een of andere manier er op ingesteld dat je ongesteld wordt als je dit voelt. Maar ik heb van meerdere dames gehoord dat ze dit ook hadden in het begin van de zwangerschap, dus dat stelde me wel gerust. Ik hoop jou ook! Wanneer heb je de eerste echo?

2. Fluo

Fluo Actief lid

15 apr 2016
    108
    0
    16
    België - Gent
    Ja, ik verwacht het toch steeds te zien.
    Ja, het zou de baarmoeder zijn die zich ruimer aan het maken is, toch?
    Ik ga volgende week donderdag opnieuw naar de dokter om mijn bloed uitslag in detail te bespreken en ook om mijn gyn vast te leggen. Ik had de indruk dat ze de eerste echo op 12 weken wil laten doen (deze week niet echt in detail gesproken), maar ik ga toch vragen om 1 te doen rond 8 weken. De week van 6 februari zijn we naar center park, dus het zal waarschijnlijk voor de week erna zijn. Spannend!
    Jij de 7de zeker? Ik ben echt benieuwd voor je. Normaal moet je dan al het hartje zien zeker?

3. jeshh

jeshh Niet meer actief

Klopt inderdaad, de baarmoeder is aan het groeien! Spannend voor jou ook, en als jij je er fijner bij voelt is het inderdaad goed om te vragen of je eerder een echo mag. Anders moet je zo lang wachten!
    Ja ik de 7e, ik kan niet wachten! Als alles goed is moeten we inderdaad een hartje kunnen zien. Ik denk dat als dat zo is, dat ik dan echt wel meer rust heb en het nog meer zal kunnen geloven.

4. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Ook exact hetzelfde aantal dagen: Ik heb ook last van dat zeurderige ongesteldheid gevoel. Ik had het bij beide andere zwangerschappen ook. Vandaag weer (te) veel werk gedaan, dan heb ik wel wat extra last.

Op de site van de VK staat dat ze met 8 weken een echo doen..

Voor de 34 jarige en oudere dames onder ons; laten jullie ook extra testen doen? Vanaf 34 jaar zou het risico op afwijkingen groter worden toch?

5. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Ik laat geen extra testen doen. Alleen de 20 weken echo. Dat had ik bij de laatste 2 zwangerschappen ook.

6. Faeliv

Faeliv Actief lid

2 nov 2016
    157
    0
    16
    Aan de Zee
    Florina, ik kan me voorstellen dat het met een kindje al veel zwaarder is dan dat je nog 'lekker' met zijn 2tjes bent als volwassenen. Overgeven is naar!! Hopelijk is het een periode dat je dat hebt en niet nog de hele zwangerschap.

Jesh, super! Mooi zo'n knaller van een test! Wanneer krijg je je eerste flessen?

Salamander, het zullen nu vooral je darmen zijn die opspelen. Veel vezelrijk voedsel eten helpt. Ik heb het ook naarmate de dag verstrijkt, moet erg op mijn eten letten ook nu.

Godinn, gaaf, een paardenbedrijf! Wat doen jullie precies? Opvok? Ik kom ook uit de paardenwereld, mijn moeder en haar man hebben pensionstalling en ik doe het voor de hobby erbij, het rijden dan. (Ah, ik lees het al, opvok, leuk!) Wij willen overigens niet weten wat het gaat worden, verrassing. Als dat lukt dan, en we er niet perongeluk achter komen haha.

Jodie, ik heb nog geen wijn geroken sinds ik zwanger ben, maar andere geurtjes kan ik niet over idd herken het wel haha!

Koud zijn herken ik, normaal altijd veel te snel te warm en nu al weken echt door en door koud.

Panda, ik snap dat je op kijkt tegen insuline spuiten.. :( Normaal slik je pillen?

MamavanTiemo welkom en van harte!

Fluo, wat lief van je vriend zo'n ontbijt! Tof! Emo merk ik ook wel, ook vaker wat kortaf, ben soms echt een kreng. En snel in tranen.

Bdotsie, ik heb van de Etos de multivitaminen voor zwangeren, zit alles in wat een zwangere aanstaande mama nodig heeft. Foliumzuur, maar ook extra calcium en vitamine D.

Voor de Facebookgroep heb ik je gePBt, Florina!

Roos, zwangerschapskleding denk ik vooral aan H&M als het betaalbaar is/moet zijn. Verder kom ik met mijn ideeën ook (nog) niet haha.

Ijsje, welkom en van harte!

Suekes wat verdrietig.. Heel erg veel sterkte, hopen op snel een plakker!

Florina oeh lekker een broodje van Subway! Nu heb ik daar ook zin in! ;)

Hier ook heel af en toe wat zeurderige pijn, soms met wat menstruatieachtige trekkerige pijn.

Afgelopen weekend mijn moeder, stiefvader en zusjes het goede nieuws verteld, waren door het dolle heen, zo leuk! Volgend weekend mijn vader en stiefmoeder, broertje met aanhang en stiefbroertjes en dan hebben we het rondje zo voor de eerste weken gehad. Dan na de 1e echo langzaamaan de rest.

7. Faeliv

Faeliv Actief lid

2 nov 2016
    157
    0
    16
    Aan de Zee
    Oh en minder leuk nieuws, vannacht om 0200 uur beetje minder grappig wakker geworden, autoruit ingeslagen.. Ik heb een BMW met een heel duur stuur, daar is het ze waarschijnlijk om te doen geweest. Politie aan de deur, hebben nog met 3 andere wagens rondje wijk gedaan maar niemand tegen gekomen.

Resultaat is wel een gehavende auto en een psychisch kronkeltje, auto is blijkbaar niet veilig meer op straat, maar ja waar laat je je auto dan?

Bijgevoegde bestanden:

• BMW.jpg
      BMW.jpg
      Bestandsgrootte:
      15 KB
      Weergaven:
      3
  8. panda76

panda76 Actief lid

17 jan 2017
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hè bah, dat is naar wakker worden.
    Wij hebben twee maanden geleden een inbraak in huis gehad. Het geeft je een lange tijd een heel naar en onveilig gevoel. Het is inderdaad belachelijk dat niets meer veilig is voor anderen.

Sterkte met het afwikkelen van alle rompslomp erom heen. Daar zit weer het meeste tijd in.

Hier vanochtend opgestaan met flinke onderrug pijn. Kan bijna niet rechtop lopen. Net een rondje met de hond gelopen, leek wel een oud vrouwtje. Gelukkig was het donker hahaha.
    Straks de diabetes poli bellen om de waardes door te geven, daarna zal het hele circus wel beginnen denk ik.
    Ik voel me zo ontzettend moe. Het liefste zou ik zo m'n bed weer induiken, maar helaas kan dat niet. Er liggen nog zoveel opdrachten op me te wachten die ik de afgelopen dagen vooruit geschoven had. Nu moet het er echt van komen. Manlief nog steeds niet fit, die ligt nog lekker op bed. De kinderen zijn naar school, ik ga maar eens douchen. Fijne dag allemaal!

PS heeft er nog iemand een echo staan voor vandaag???

9. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    ♡ 15 t/m 30 september 2017 mama's! ♡

15 september
    Faeliv (27 jaar) - Eerste kindje - It's a: SURPRISE!

16 september
    Danielle83 (33 jaar) - Vierde kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Tioman (? jaar) - ? kindje - It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Debbel83 (33 jaar) - Eerste kindje | It's a: GIRL! | BOY! | SURPRISE!
    Micloveally (33 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Jill85 (31 jaar) - Tweede kindje - It's a: SURPRISE!

17 september
    Helena88 (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    ♡ Meijtje (33 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Zonnestraal1981 (35 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY!

18 september
    Jolanda1986 (30 jaar) - Derde kindje - It's a: SURPRISE!

19 september
    Sophiesoof (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    RoosW87 (29 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY!

20 september
    Madeliefje1987 (29 jaar) - Vierde kindje - It's a: SURPRISE!
    ♡ Bdotsie (37 jaar) - Vierde kindje - It's a: GIRL! | BOY!

21 september
    Lismam (24 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

22 september
    Louloute (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Mama092013 (28 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Panda76 (40 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Annai (26 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

23 september
    Jodie1988 (28 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Cynthia1993 (23 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

24 september

25 september
    Simmer (29 jaar) - Tweede kindje - It's a: SURPRISE!
    Raquel87 (? jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!

26 september
    Florina (26 jaar) - Tweede kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Yazzie (24 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Salamander (29 jaar) - Derde kindje - It's a: SURPRISE!

27 september
    IJsje82 (? jaar) - Vierde kindje - It's a: GIRL! | BOY!

28 september
    Jeshh (37 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Lizzy1985 (31 jaar) - Tweede kindje - It's a: SURPRISE!
    Arikla (27 jaar) - Tweede kindje - It's a: SURPRISE!
    Fluo (26 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY!
    Godinn (34 jaar) - Derde kindje - It's a: GIRL! | BOY!

29 september

30 september
    Suzy85 (31 jaar) - Eerste kindje - It's a: GIRL! | BOY!

BOY (0) | GIRL (0) | SURPRISE (8) | ♡ kloppend hartje! (2)

★ Lieve kleine sterretjes ★
    Monet (4w3d)
    Suekes (7w1d)

♡ Afspraken ♡
    JANUARI
    30 januari: Debbel83 - Eerste echo
    30 januari: Jill85 - Eerste echo

FEBRUARI
    1 februari: Jill85 - Intake verloskundige
    1 februari: Micloveally - Tweede echo
    3 februari: Suekes - Intake verloskundige & eerste echo
    3 februari: Mama092013 - Eerste echo
    3 februari: Suzy85 - Eerste echo gynaecoloog
    6 februari: Jolanda1986 - Eerste echo
    7 februari: Jeshh - Eerste echo
    7 februari: Panda76 - Tweede echo
    8 februari: Raquel87 - Eerste echo
    8 februari: Zonnestraal1981 - Intake verloskundige & eerste echo
    9 februari: Yazzie - Intake verloskundige
    9 februari: Meijtje - Tweede echo
    9 februari: RoosW87 - Eerste echo
    9 februari: Bdotsie - Tweede echo
    10 februari: Louloute - Eerste echo
    13 februari: Jodie1988 - Intake verloskundige & eerste echo
    13 februari: Florina - Intake verloskundige & eerste echo
    15 februari: Danielle83 - Intake verloskundige & eerste echo
    15 februari: Raquel87 - Intake verloskundige
    15 februari: Salamander - Intake verloskundige
    15 februari: Suzy85 - Tweede echo
    17 februari: Mama092013 - Intake verloskundige & tweede echo
    17 februari: Salamander - Eerste echo
    20 februari: Helena88 - Intake verloskundige & eerste echo
    21 februari: Faeliv - Intake verloskundige & eerste echo
    21 februari: Sophiesoof - Intake verloskundige & eerste echo
    21 februari: Simmer - Intake verloskundige & eerste echo
    22 februari: Bdotsie - Eerste afspraak gynaecoloog & derde echo
    22 februari: Lizzy1985 - Intake verloskundige & eerste echo
    23 februari: Madeliefje1987 - Eerste echo
    28 februari: Suzy85 - Intake verloskundige

MAART
    1 maart: Annai - Termijnecho
    7 maart: Yazzie - Termijnecho
    9 maart: Madeliefje1987 - Intake verloskundige
    14 maart: Louloute - Termijnecho
    21 maart: Louloute - Intake verloskundige

APRIL
    20 april: Louloute - Controle verloskundige

----------------------------------------------------------------------------
    Wil je iets aanpassen aan de lijst? Geef je de nodige gegevens door en dan zal ik (Florina) het lijstje aanpassen :)
    ------------------------------------------------------------------------------

10. Jolanda1986

Jolanda1986 Fanatiek lid

3 feb 2010
    1.116
    10
    38
    Sint willebrord (NB)
    Even de lijst naar voor gehaald.

Debbel83 en Jill85 succes bij de echo vandaag!

11. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Debbel en Jill, veel plezier met de echo's vandaag!

12. Faeliv

Faeliv Actief lid

2 nov 2016
    157
    0
    16
    Aan de Zee
    Debbel en Jill veel plezier!

Panda, inbraak in huis lijkt me nog veel en veel erger.. Daar moet ik echt niet aan denken.

Dat moe zijn ken ik. Pijn in onderrug heb ik ook met vlagen. :(

13. panda76

panda76 Actief lid

17 jan 2017
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Debbel en Jill heel veel plezier bij jullie eerste echo vandaag!

14. jeshh

jeshh Niet meer actief

Veel plezier Debbel en Jill!

Wat afschuwelijk, een inbraak. En dat om een stuur... wat bezielt sommige mensen hè?

Ik had gister ook mega last van mijn onderrug. In de week voor mijn positieve test heb ik daardoor een dag of 4 plat gelegen, dus ik was echt bang dat dat dit keer weer zo was, maar gelukkig is het weggetrokken.

Vandaag ga ik met mijn petekind van 13 op stap. Lekker lunchen en daarna shoppen. Hopen dat het weer een beetje mee zit!

15. Fluo

Fluo Actief lid

15 apr 2016
    108
    0
    16
    België - Gent
    Ja, ik heb precies hetzelfde idee. De kans is dan toch al veel kleiner geworden dat er iets misloopt.

Probeer het misschien toch al wat rustiger aan te doen :) Je hebt best wel een zware job.
    Ik woon in België, dus ik veronderstel dat wij hier andere regelgevingen hebben. Ik dacht dat we 3 echo's normaal hadden: op 12 weken, 20 weken en 32 weken. De andere zijn extra's en moet je expliciet aanvragen denk ik.

Super! :)

Oh neen, wat erg! :eek: echt verschrikkelijk.
    En inderdaad, alsof dat nog niet erg genoeg is, komt gans de administratie er ook nog eens bij. Veel succes hierin en hopelijk is het snel afgehandeld.
    Psychologisch: ja, dat is inderdaad een hele moeilijke om terug vertrouwen te krijgen :(

Heel veel succes met dat prikken vanaf vandaag!

Veel plezier vandaag! Geniet er van :)
    En laat de krampjes thuis.

16. Cinsam

Cinsam Fanatiek lid

12 jan 2017
    1.068
    999
    113
    Vrouw
    Goedemorgen,

Weet even niet zo goed waar ik hoor haha. Ik had me ook bij de zwangere uitgeteld in sept aangemeld?

Ik kom ook gezellig mee lezen en kletsen.
    Mijn naam is Cindy heb al een dochter van ruim 10. Ze is 11 als de baby geboren word. Zo bijzonder om dit weer mee te mogen maken.
    Maar god wat ben ik veranderd zeg pfft lijk wel 👿 Gister goed gesprek met mijn verloofde gehad, dat heeft wel opgelucht.
    Ik ben heel misselijk daar heb ik medicijnen voor gekregen die helpen gelukkig redelijk.

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Faeliv, zo dan.... Niks is meer veilig vandaag de dag. Wat balen zeg en dat om een stuur... Pffff

18. jeshh

jeshh Niet meer actief

#958 jeshh, 30 jan 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jan 2017
    Oeps, deze had ik gemist! Ik heb de flessen al thuis, mag eind deze week beginnen, maar de week daarna zijn we op vakantie, dus begin ik na de vakantie. Geen zin om die flessen mee te slepen ;)

En wat leuk dat jullie het verteld hebben thuis! Wat een fijn gevoel is dat he!

Cinsam welkom! Bijzonder dat jullie oudere dochter het nu zo bewust gaat meemaken.

Dank je wel :)

19. panda76

panda76 Actief lid

17 jan 2017
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het was gelukkig alleen maar in mijn werkkamer en ze zijn niet echt binnen geweest, maar hebben een grote kei van 40 cm doorsnee door de ruit gegooid en mijn laptop van mijn bureau gepakt.

Die laptop heeft waarschijnlijk nog geen 50 euro opgeleverd voor de dief, maar voor mij veel was de schade veel meer. Al mijn bestanden voor mijn werk stonden erop (ruim 1000), hierdoor heb ik ruim 2 weken geen opdrachten voor klanten kunnen maken. Daarnaast de schade van de ruit, bureau, bureaustoel en vloer. De verzekering had een leuke verborgen clausule erin staan dat de eerste 250 euro eigen risico was. Zowel op de inboedel (dus laptop) als op de opstal (ruit). Dus ik kreeg niets vergoed. De laptop was volgens hun al te oud (na 3 jaar afgeschreven). Ik heb dus een nieuwe laptop moeten kopen, 2 weken inkomstenderving, eigen risico van het glas betalen en de stoel en bureau die niet vergoed werden. Al met al kostte dit "grapje" me ruim 800 euro. En dat allemaal voor een junk die niet met z'n poten van andermans spullen af kan blijven.

De dagen/weken erna ben je gewoon onrustig. Word je 's nachts wakker omdat je denkt dat je wat hoort. Nu nog steeds schrik ik af en toe wakker om te luisteren. Zal nog wel even duren voordat dat voorbij is.

Cinsam gefeliciteerd en welkom!

20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Jakkes, wat eng zeg, zo'n inbraak. Mensen moeten gewoon eens gaan werken voor hun geld...
    Wij wonen buiten het dorp, maar gelukkig met rottweiler :D Al is het overdag echt een mak lam, 's nachts kom je het erf niet op ;)

Deel Deze Pagina