15 t/m 30 september mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door danielle83, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Salamander

Salamander Bekend lid

1 okt 2012
    629
    4
    18
    Vrouw
    Directiesecretaresse
    Vlakbij Amersfoort
    Florina goed dat je naar je gevoel hebt geluisterd en dat je toch nog bent gewisseld van vk!

Mama092013 Wat fijn dat je een kloppend hartje hebt mogen zien in 1 van de 3!!! vruchtzakjes.. wauw!

Panda wat moeilijk zeg.... als je gevoel zegt dat het niet goed zit.... tja.. ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Knuffel!!

Jeshh Oh wat fijn ook een kloppend hartje! Groot gelijk dat je een traantje liet!

Toverbal Welkom! Vorige week positief getest en nu al ruim 8 weken? Dat is fijn hihi!

Fluo Ik weet het nog niet zo goed wanneer ik het op mn werk ga vertellen. Ik bluf me nu nog door mn beroerdheid heen. Masker op... Maar weet niet hoelang ik dat vol hou en daarnaast hoe lang het nog duurt voordat ik mn buikje kan verbergen. Ik wacht minimaal tot na de eerste echo en het liefst tot het eerste trimester voorbij is. Maar dat wordt een uitdaging denk ik..
    Ik vind het behoorlijk spannend wat dit gaat betekenen voor mn baan. Ik werk hier pas sinds september. Maar heb het zo naar mn zin en voor het eerst een baan waar ik happy mee ben...

2. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Toverbal ja het kan overgaan hoor, meestal 12 a 13 weken en dan zwakt het in ene snel af. Het kan ook 9 maanden. Eerste twee meiden absoluut niet misselijk geweest alleen maar eetbuien... Verschrikkelijk haha. Alleen maar honger. Nu blegh... Ik vind het eng omdat ik meeste miskramen ook beroerd was. Had zo gehoopt geen kwalen te hebben, maar ja het is niet anders.
    Op fb zet ik het pas rond 20 weken denk ik zo. Mij familie weet het ook nog niet. Alleen door de last van m'n bekkens moet ik het wel zeggen tegen m'n manager dan is het tot 13 weken alsof ik door m'n rug gegaan ben. Veel voorkomende kwaal in de zorg haha.

Fluo als het niet hoeft lekker wachten tot de termijnecho geweest is. Of je moet bijv per hebben of met bijv patiënten met chemo werken, dus schadelijke stoffen.

Ik blijf even uit de buurt van m'n werk... Er is noro uitgebroken op 3 afdelingen. Nu zit ik wel in de thuiszorg, maar onze post waar we beginnen zit binnen.

3. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Salamander Bedankt. Mijn menstruatie liet wel heel lang op zich wachten en ik heb zelf een beetje lang gewacht met testen. Toen er eenmaal 2 streepjes stonden, wist ik gelijk dat ik al een aantal weken heen was. Laatste menstruatie was begin december. Verloskundige gebeld en zij zeiden kom maar gelijk van de week voor een echo, dan weten we precies van hoe of wat.

Meijtje Ik snap het. Ik hoop voor je dat alles goed gaat. Heb zelf ook altijd in de zorg gewerkt. Studeer nu weer. Altijd fijn als er iets uitbreekt. Ben je vaak allemaal aan de beurt. Groot gelijk dat je er wegblijft. Je bent wel heel erg flink door je rug gegaan he 😂
    Mijn familie heb ik het verteld, omdat ik wist dat zij leuk zouden reageren. Mijn vriend heeft na de goede echo pas naar z'n ouders gebeld. We wisten dat daar geen leuke reactie vanaf zou komen en dat was inderdaad ook zo. Vind het erg vervelend voor hem. Een gefeliciteerd kan er nog niet van af en bij mij thuis zijn ze laaiend enthousiast.

Ach het komt vast goed allemaal.

4. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    En de rest van de dames bedankt voor de felicitaties!

5. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Welkom Toverbal en gefeliciteerd!

Panda: hoe gaat het met jou meid?

Hier gisterenavond weer wat bloedverlies bij opsteken utrogastan, hoop dat het bloed daar van kwam. Vannacht weinig geslapen. Vandaag een beetje int oog houden. Morgenavond om 20u men pretecho om te piepen of alles nog ok is, hoop het zo. Deze weken zijn de lastige voor mij. Heb geen krampen ofzo maar dat had ik bij de 3 ma ook niet, dus nog 2 dagen spanning en hopelijk morgenavond wat gerustelling.

6. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Toverbal haha ik studeer nu ook weer naast m'n werk. Manager in de zorg.
    Met handen aan het bed tot 72 gaat me niet lukken. Dus hup dan dit, wie weet hoe het balletje rolt.

Bdotsie nee ow dat is zo slopend, bij ma voel je niets nee en blijf je groeien. Zo verschrikkelijk die onzekerheid. Ik leef met je mee. Het kan dan echt 2 kanten op rollen... Heb een keer bloedverlies gehad en kwam een kindje, de keer daarna had ik er 1 van 12 weken in m'n handen, die kwam zonder krampen gewoon af.
    Hopelijk is er gewoon een adertjes geraakt en is er verder niets aan de hand. Het is allemaal wel beter doorbloed daar.... Spannend meid. Balen... Genieten is er dan niet bij :(

7. panda76

panda76 Actief lid

17 jan 2017
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen meiden,
    Sorry dat ik niet meer gereageerd heb gisteren, maar ik zat er echt even doorheen.

Ik zag dat we een nieuwe zwangere hebben, welkom!
    Iedereen die vandaag op gesprek mag of voor een echo, heel veel succes.

Ik heb zojuist het ziekenhuis gebeld voor de uitslag van de hcg. Ik zit op 5534 en volgens de assistente was dat mooi hoog en prima passend bij een zwangerschap van circa 7 weken. En hoewel ik weet dat dit niets zegt, geeft het wel weer wat hoop. Nog even doorbijten tot volgende week. Hopelijk is er dan wel iets te zien.

Nu maar aan het werk, even m'n gedachten op wat anders. Fijne dag allemaal.

8. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Toverbal gefeliciteerd en al een hartje gezien wow... dik acht weken zwanger... super!

Jeshhh jeejjjj een goede echo met hartje! Gefeliciteerd en mog fijne vakantie

Panda... ik vind het vreselijk voor je... maar ik begrijp niet waarom ze geen inwendige echo hebben gedaan eerlijk gezegd.. hier is dat gewoon normaal bij deze termijnen...
    Ik hoop echt dat je volgende week eens goed nieuws krijgt lieve meid!

Mijn werk weet het nog niet.. werk ook in de zorg maar heb de luxe om zelf mijn diensten in te plannen. Dus als ik te moe oid ben plan ik mezelf niet in...

We gaan het openbaar maken vanaf twaalf weken..

Verder gaat het hier zijn gangetje.. moe moe en moe en soms misselijk.. en opgeblazen buik... maar ach.. het enige probleem daarmee is het wel geheimhouden van.. met zo een buik.. zid mijn moeder al constant loeren... hihi wel grappig...

9. panda76

panda76 Actief lid

17 jan 2017
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Danielle, we hebben wel een inwendige echo gehad, en daar was bijna niets op te zien omdat de baarmoeder gekanteld ligt en het mogelijke vruchtje ver achterin. Maar de hcg waarden zitten wel hoog, nu 5534 dus dat biedt wel wat hoop nog.

10. Louloute

Louloute Niet meer actief

Raquel en zonnestraal
    Succes vandaag meiden!!

Panda
    Yay super fijn!
    Krijg he de volgende week weer dezelfde gyn?

11. Sophiesoof

30 nov 2016
    84
    0
    0
    Zuid Holland
    Panda: wat een spanning en onzekerheid! Sterkte, en geef de hoop niet op inderdaad. Er is nog niks zeker en die waardes geven toch wel weer hoop.
    Ik duim voor je.

Jeshhh: wat super zeg! En helemaal logisch die tranen. Hoe mooi is dit zo'n kloppend hartje te zien.
    Prachtig geniet er van!

Mama092013 Gefeliciteerd! Dat moet bijzonder zijn geweest om te zien. Drie vruchtzakjes..
    Heel blij voor je dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien.

Toverbal: welkom, gefeliciteerd! Wat lekker dat je gewoon al zo ver bent. Geniet van je zwangerschap.

Bdotsie: wat schrikken zeg. Hopelijk valt het mee, maar snap je onzekerheid. Duimen dat het onschuldig is en je een mooie echo krijgt.

Hier ook alles z'n gangetje, nog steeds last van geuren en misselijkheid. Ik heb wel het idee dat het iets minder is. Hopelijk blijft dat zo
    Op m'n werk heb ik nog niks gezegd, dat doe ik na het eerste trimester.
    Wil daar nog even mee wachten.

Ben benieuwd naar de echo's van vandaag! Veel succes

12. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
    Panda: das al een mooi teken van de hcg waarde.

Succes dames met de echo vandaag

Ik heb juist havermoutkoekjes gemaakt met dadels, een gezond tussendoortje en was niet moeilijk om te maken, ook lekker zoet 😊

13. jeshh

jeshh Niet meer actief

Toverbal gefeliciteerd en welkom!
    Panda dat is wel echt goed nieuws! Blijven hopen en volhouden he :)

14. ijsje82

ijsje82 Actief lid

8 jan 2014
    470
    3
    18
    Raquel en zonnestraal veel plezier met jullie echo

15. cynthia1993

cynthia1993 Actief lid

9 aug 2016
    171
    0
    0
    Ik werk 18 uur en de rest ben ik bij mijn zoontje
    Texel
    Ik heb een aantal pagina's terug gelezen, maar jeetje jullie zitten ook niet stil zeg haha. Dames met een goeie echo gefeliciteerd! Panda geef niet op meid.

Ik heb 26 januari mijn eerste echo gehad. Was eigenlijk niets te zien.. normaal mag je dan pas na 2 weken terugkomen maar ik gelukkig na een week ivm schildklier waardes die afwijkend zijn. Dus 2 februari weer heen geweest en ze zei dat het heel "diep" lag. Wel een inwendige echo gehad en na wat zoeken een klein vruchtje en knipperlichtje gezien. Heel blij dus. Maar het.was nog onmeetbaar voor hun dus geen termijn gekregen.

Ze heeft me doorverwezen naar de gynaecoloog en ik kon daar vrijdag al terecht. Die heeft gekeken en het was een stuk beter te zien. Gewoon echt betere apparaatuur! De meting kwam uit op een paar dagen korter maar kon het nog niet met zekerheid zeggen dus met 10 weken terug en dan kunnen ze "het" goed meten en een datum geven.

Vrijdag dus gynacoloog geweest en die heeft mij doorverwezen naar de internist. Daar kon ik zelfs maandag al terecht. Ik voel me erg serieus genomen. Afgelopen maandag geweest en moet hormonen bijslikken. Over 3 weken bloedprikken en de dag erna telefonisch uitslag.

De 13e krijg ik een echo bij de vk.
    De 22e een echo bij de gyn
    En de 22e een echo van mijn schildklier.

Drukke maand dus. Straks ben ik 10 weken zwanger en heb ik 5 echo's gehad. Benieuwd hoe deze zwangerschap gaat lopen.

16. Louloute

Louloute Niet meer actief

Oeh dat klinkt eeg lekker!!
    Wil je het recept delen? 🍴

17. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    België Arendonk
  18. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Toverbal welkom! Jammer van de schoonfamilie.. Vanwaar de negatieve reactie? Enne, ben je fries? ;)

Cynthia; fijn dat je zo begeleid wordt :) Ik moest met onze eerste ook om de week een echo, omdat hij zo groot was. Was er uiteindelijk wel wat zat van. Met onze 2de wouden ze dat weer gaan doen, maar toen hebben we bedankt :)

Fijn Panda, geeft toch weer hoop. Nog eventjes afwachten!

19. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.716
    907
    113
    Godinn Mijn schoonmoeder en ik liggen elkaar niet. Hebben ook helemaal geen contact. Mens is niet goed snik. Vriend belt zo nu en dan, omdat het toch z'n ouders zijn, maar verder houdt het op.
    Nee, geen Fries. Kom uit de Achterhoek 😉

20. jeshh

jeshh Niet meer actief

Zo'n schoonmoeder heb ik ook ;) Zij weet ook nog niet van de zwangerschap, omdat we dan zeker weten dat het gelijk op FB staat en de rest van de familie al is ingelicht voor we thuis zijn van het bezoekje aan haar. Dus daar wachten we mee tot de 12-weken echo ;)

Deel Deze Pagina