15 t/m 30 september mama's!

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door danielle83, 4 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Panda sterkte meid.

Hier met 14/15 weken een geslachtsecho, denk niet dat het eerder kan. Anders had ik dat wel gedaan, ben veel te nieuwsgierig. Als de echo vrijdag goed is, dan overleg met de vk, ze wil dat ik medisch traject in gaat net zoals de vorige 2 zwangerschappen. Dus dan krijg ik bij de intake een echo eerste en elke afspraak met de gynaecoloog mag ik ook even gluren. Ik heb altijd met alle missers ook een vaste gynaecoloog gehad. Die kent mijn verleden en elke afspraak mag ik even gluren.
    Ben ik erg blij mee.....Maar eerst vrijdag afwachten.

2. panda76

panda76 Actief lid

17 jan 2017
    119
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons sprookje is helaas over. Het bloeden zet nu door, en zo ook de krampen en rugpijn. De echo liet nu een mooi heldere vruchtzak zien, maar helaas was het vruchtje al niet meer aanwezig.

Ik wens iedereen een hele mooie zwangerschap toe met veel mooie en gezonde baby's.

Ik ga me even afzonderen van de groep en pagina. Even de boel een plekje geven. We hadden niet gerekend op dit mooie cadeautje, maar als het je dan weer afgenomen wordt is dat erg pijnlijk. We zullen nu verder gaan met ons viertjes. En dat is ook goed. Ik ben dankbaar voor wat ik heb, en ook dankbaar dat ik bijna 10 weken even weer zwanger heb mogen zijn. Het heeft ons laten zien wat belangrijk is, en dat is mooi. We gaan nu eindelijk doorpakken en dat doen wat we al jaren roepen, genieten van het leven.

Dag lieverds.

3. Florina

Florina Fanatiek lid

24 jan 2015
    2.729
    1.165
    113
    Ach, nee toch! Heel erg veel sterkte jou en je gezin lieve Panda :( Wat een verdrietig nieuws.

Heel veel geluk toegewenst.

4. Jodie1988

Jodie1988 Bekend lid

26 sep 2016
    623
    374
    63
    Zuid-Holland
    Ah nee ik had het je zo gegund!! Heel veel sterkte

5. Meijtje

Meijtje VIP lid

24 nov 2011
    5.086
    187
    63
    Panda heel veel sterkte met verwerken van dit verlies, onverwacht maar zo gewenst, de weken tussen hoop en vrees, een achtbaan vol emoties. Nu begint het verwerken en daarna weer het genieten. En ja ik snap het kostbare wat je al hebt dat je daar mee in jouw handen knijpt, al is het verdrietig dat het zo gelopen is.
    Dikke knuf meid!

6. jeshh

jeshh Niet meer actief

Lieve panda, heel veel sterkte.... Ik had het jullie zo gegund. Ik hoop dat jullie het samen een plekje kunnen gaan geven. Dikke knuffel!!!

7. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Sterkte Panda!

8. Fluo

Fluo Actief lid

15 apr 2016
    108
    0
    16
    België - Gent
    Faeliv: oh wauw proficiat! Heel wat veranderingen binnenkort :D
    Ik hoop dat je bloeddruk wat daalt binnenkort.
    NIPT test is geen kansberekening trouwens. Ze screenen het DNA, dus ze kunnen bijna met 100% zekerheid uitsluitsel geven.

Danielle: ik duim voor een goede uitslag! spannend.
    Ik denk dat bekken meer te maken heeft met de bouw van je lichaam. Hoewel het misschien wat moeilijker of zwaarder wordt als je wat meer gewicht hebt.

Bdotsie: spannend, bijna zo ver!

Lizzy: weet je al iets van de echo?

Piena: ik heb nog altijd veel zin om van alles op te eten (daarom dus niet noodzakelijk honger). Is best moeilijk. Ik probeer fruit of zo te eten, maar het loopt vaak verkeerd :).

Jeshh: geweldig :D

Panda: oh wat een erg nieuws :( Ik heb zo hard zitten duimen voor je. Zo jammer dat het zo is moeten lopen.. Heel veel sterkte voor jou en je man. En inderdaad, genieten van wat je hebt!

9. Faeliv

Faeliv Actief lid

2 nov 2016
    157
    0
    16
    Aan de Zee
    Panda ontzettend veel sterkte gewenst, het was je oprecht gegund. Genieten en gelukkig zijn met al het moois is heel belangrijk. Jullie komen er wel. Sterkte meis! XX

Fluo, de NIPT blijft toch ook een kans? Dit is wat ik had gevonden;

Hoe betrouwbaar is NIPT?

De NIPT biedt geen 100% zekerheid. Uit buitenlands onderzoek blijkt dat de test bij zwangere vrouwen met een verhoogde kans na de combinatietest het volgende kan aantonen:
    - meer dan 99 op de 100 (99%) van de ongeboren kinderen met trisomie 21;
    - 97 op de 100 (97%) van de ongeboren kinderen met trisomie 18;
    - 92 op de 100 (92%) van de ongeboren kinderen met trisomie 13.
    De uitslag van de NIPT kan afwijkend of niet-afwijkend zijn. Bij een afwijkende uitslag van de NIPT zijn er sterke aanwijzingen dat het ongeboren kind een trisomie 21, 18 of 13 heeft. Echter, bij een afwijkende uitslag kan het voorkomen dat het kind toch geen trisomie heeft. Daarom is bij een afwijkende uitslag, om zekerheid te krijgen, een vlokkentest of vruchtwaterpunctie nodig als bevestiging van de NIPT uitslag.
    De meeste uitslagen zijn niet-afwijkend. Bij een niet-afwijkende uitslag is de kans dat het kind toch een trisomie heeft zo klein (kleiner dan 1 op 1000) dat een vervolgtest niet geadviseerd wordt. Als zwangere vrouwen met een verhoogde kans op een trisomie de NIPT laten doen en de uitslag is niet-afwijkend, is een vlokkentest of vruchtwaterpunctie niet meer nodig.

10. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Heel veel sterkte!!:(

11. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    haha o geweldig!!:D

12. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    De combinatietest is gebaseerd puur en alleen op kansberekening. De NIPT niet. Bij de combinatietest betekent een hogere leeftijd automatisch een hogere kans, zonder dat het gebaseerd is op iets wat gevonden is in je lichaam.

De tekst hierboven is geen kansberekening maar een uitleg over de betrouwbaarheid. Een condoom is voor 99% betrouwbaar bijvoorbeeld, maar daarmee is het gebruik van een condoom nog geen kansberekening. Alleen in een deel van de gevallen is het condoom niet betrouwbaar. Dus de NIPT is een wetenschappelijke test die alleen niet in 100% van de gevallen een correcte uitkomst heeft. De uitkomst is dan ook niet je hebt een kans van 1 op zoveel, maar gewoon een concrete uitkomt. Alleen met een foutpercentage op die uitkomst.

13. Fluo

Fluo Actief lid

15 apr 2016
    108
    0
    16
    België - Gent
    Mooi uitgelegd Suzy!
    De NIPT test heeft nog nooit een kindje met trisomie 21 gemist.
    Wat het wel al heeft gedaan is aangegeven dat het kindje trisomie 21 heeft, maar dat dan uiteindelijk niet het geval is (minder dan < 1%). Daarom dat ze dan nog een punctie kunnen nemen om enkel het DNA van het kindje te onderzoeken (meer DNA daarin dan in het bloed van de moeder).

14. Suzy85

Suzy85 Fanatiek lid

16 apr 2016
    2.369
    2.845
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Thanks. Terwijl ik aan het tikken was, vond ik het steeds lastiger om het goed opgeschreven te krijgen haha.
    Goede aanvulling ook!

15. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Zo is het precies dames... thnxx

Panda... wat verdrietig meis... ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en idd genieten wat jullie hebben...

Hoe was het met de andere echo's?

16. Louloute

Louloute Niet meer actief

Wat verdrietig panda!! Heel erg veel sterkte!

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Sterkte Panda, erg verdrietig....

Joh, broodje pindakaas met plakjes komkommer, heerlijk! Kennen jullie dat serieus niet?

18. jeshh

jeshh Niet meer actief

Haha nee Godinn, ik ken het niet!

Vandaag weer een mooi hartje zien kloppen :D Alles is goed en we mogen het medische traject uit. Daar zijn we uiteraard blij mee. Wat ik wel verwarrend vond is dat ik qua meting weer een paar dagen terug ben gezet (van 8+5 naar 8+1), ze zei dat het prima bij de termijn klopte, maar vier dagen verschil lijkt mij zo veel? Weet iemand hier hoe dat kan? Vergeten te vragen.... Ik wacht nog mooi op de termijnecho voor ik mijn banner aan ga passen ;)

Overigens hebben wij ook besloten om geen prenatale screening te doen. Ik denk echt de allermoeilijkste beslissing die ik in mijn leven heb moeten maken, maar als we alles tegen elkaar opwegen hebben we er zo vrede mee!

19. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Heel veel sterkte Panda &#9880;&#9880;

20. Piena

Piena Actief lid

7 nov 2012
    208
    0
    0
    Mijn dochtertje en tweede kindje in aantocht
    Beverwijk
    Panda : sterkte

Fluo: ja ik probeer mijn honger ook te stillen met fruit en groentes&#128514;

Deel Deze Pagina