14 weken en nachtvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door emma84, 5 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    #1 emma84, 5 dec 2013
    Laatst bewerkt: 5 dec 2013
    onze zoon is nu 14 weken. in het begin sliep hij eigenlijk snachts al door.

3 weken geleden zijn zijn tong en lipriempje geknipt en hij drinkt opeens veel meer (ook meer plasluiers). het enige is: sinds die drie weken wordt hij snachts ook weer wakker voor borstvoeding.

is dit normaal? ik dacht eerst dat het regeldagen waren, maar 3 weken zijn wel lang. gaat hij op een gegeven moment toch weer doorslapen of blijft dit zo?

ik geef trouwens volledige borstvoeding

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Alles kan en alles mag. ;) 3 weken lang regeldagen is inderdaad lang en ook onwaarschijnlijk. Wat wél kan is dat hij gewoon een groeispurt maakt of in een sprong zit. Dan hebben ze wat meer behoefte aan nachtvoedingen en contact met mama.

Ons zoontje sliep vanaf ongeveer 8 weken al door en toevallig meldt hij zich de laatste weken ook weer 's nachts. Ik geef er gewoon aan toe en leg hem dan aan. Hij zal het wel nodig hebben.

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Is het niet zo dat je kindje nu minder moe is (minder hard werken voor de voeding) en daardoor gemakkelijker wakker wordt?

4. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Ja dat klopt hij is minder moe en veel beter te pas. Hij was de eerste 3 maanden wel aangekomen maar relatief niet zo veel. Mss haalt ie dat weer een beetje in?

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Geeft niks hoor Luca kwam op en af tot een maand of zes.

6. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Mijn dochtr is ook 14weken en komt nog elke nacht een keertje drinken. ze wordt wel steeds net iets later wakker en ik denk dat nog nachtvoedingen heel normaal zojn bij deze leeftijd :)

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Zoonlief is 15 maanden en wordt 's nachts ook nog regelmatig wakker. Elk kind is anders. Het is in elk geval niet abnormaal of iets om je zorgen over te maken, hoewel sommigen dat wel beweren. Laat je niet gek maken!

8. sylvia90

sylvia90 Bekend lid

23 jan 2012
    634
    1
    0
    NULL
    NULL
    hier sliep draco ook door met 2a3 maand om bij 4 maand weer terug te komen elke nacht.. hij slaapt nu nog steeds niet door.. soms een nachtje en daar genieten we dan van!

Deel Deze Pagina