hoi dames ik ben nu morgen 22 weken ver. en ik voel mn baby wel maar zo heeeeeeel zachtjes. ik heb te horen gekregen van mn gynaecologe dat dat komt doordat de placenta van boven gelegen is. wie heeft dit ook gehad.. ik wil graag mijn baby voelen en de papa al helemaal. gaat dit de hele zwangerschap zo blijven of niet grtjs
Placenta zit vast aan de baarmoederwand, de baarmoeder groeit nog dus de placenta verplaatst mog, het kan dus verbeteren
Kan ik mij goed voorstellen hoor, je wilt het gewoon graag voelen en ook met je partner kunnen delen.
Als ik het goed begrijp heb je je placenta aan de voorkant liggen?? Ik heb dat ook en geloof mij dat je je kindje op den duur heel duidelijk zal gaan voelen en de papa ook ... Soms heb ik hele uitstulpingen van een knie of hakje. Ook kon mijn buik behoorlijk golven, denk dat ze zich dan omdraaide ofzo. Zo leuk, zal dat straks gaan missen !! Geniet ervan!!
ja aan de overkant idd .. in liggende positie is het bovenkant. ja ik denk ook dat ik weet wanneer t kindje zich omdraait want t voelt echt zo ik kan t nie beschrijven maar ik voel dan iets gebeuren haha.. maar ja ik kan t nog ni delen met de papa hahaha maar wel leuk om te lezen dat t dus wel gaat gebeuren..hopelijk duurt t ni al te lang meer spannend voor jou... jij kan je kleintje 1 dezer dagen in je armen houden!!
Bij mijn zoontje ook een placenta aan de voorkant. Duurde lang voordat ik hem voelde, maar uiteindelijk deed het zelfs erg zeer! Dus ik denk dat dat wel goedkomt Nu aan de achterkant en dat is echt een wereld van verschil!
Ik heb ook de placenta voor liggen! Volgens de verloskundige is het boeltje gaan schuiven toen ik zo'n 17/18 weken was. Daarvoor voelde ik de baby flink, rond 17 weken was ik dolblij omdat ik hem zo vaak voelde en zelfs de schopjes tegen m'n hand kon voelen (vriendje ook blij). Voelde hem rond 18 weken ineens een paar dagen niet, naar hartje geluisterd bij vk en gelukkig was alles goed. Een weekje later de 20 weken echo gehad en toen bleek de placenta voor te liggen. Rond die tijd voelde ik alweer wat kleine schopjes, maar echt een stuk lichter dan daarvoor. In de tussentijd is het een actief mannetje en voel hem veel, hetzelfde als met 17 weken. Nogal gek allemaal, maar goed, ook met de placenta voor zul je hem over een korte tijd waarschijnlijk flink voelen! Het leukste is om dan, als je voelt dat hij wakker is, even lekker te zitten en je buik te filmen, dan zie je soms je buik onder het schoppen bobbelen! Gaaaf
Verloskundige bij mij in het ziekenhuis gelooft er helemaal niet in dat je afhankelijk van de ligging van de placenta je baby veel of weinig voelt. Ze zegt dat er in de hele baarmoederwand gevoelsreceptoren zitten, die zitten niet alleen in de huid. Ze geeft aan dat de één gewoon gevoeliger is of er meer op let dan de ander. Wel het voor je partner eerder of later kunnen voelen van de kleine is geloofwaardig. Dit omdat als de placenta voor ligt, of als je een dikkere vetlaag hebt op je buik de baby meer kracht moet zetten 'erdoor heen' te komen.
hahah aaah zo leuk!! nou ja jij hebt de jouwe wel heel erg vroeg gevoeld. ik kan ni wachten om em zo duidelijk te voelen en dat je dat ook dan zo langs de buitenkant kan waarnemen!!
ja kijk ik zeg niet dat ik niks voel, ik voel zo van die mini schopjes en ook als hij zich draait voel ik dta denk ik, althans zo voelt dat dan voor mijn gevoel. maar het is wel heel lichtjes allemaal. dus ja missch is hij nu nog te klein idd..
Bij ons zoontje lag de placenta ook aan de voorkant. Ik voelde ventje toen rond 21 weken goed en na een aantal weken kon vriendlief het ook voelen. Nu ligt de placenta heel anders en voelde ik het kindje al met 15 weken en het wordt nu steeds duidelijker. Maar vriendlief voelt het ook nog niet....gelukkig kan ik hem wel vertellen dat ze op hem reageert. Nog even geduld!
Ik lag toen in het ziekenhuis, omdat ik buikgriep had en aan het uitdrogen was, en zei dus over mn darmen dat het borrelde en wees onderaan mn buik aan. De zuster zei toen dat mn darmen daar niet meer zaten. Dat was met 21 weken denk ik. Nu al met 15 weken voor het eerst dat gevoel gehad.
Zo zie je maar weer hoe verschillend zelfs dit is bij iedereen. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik echt zitten huilen, omdat ik haar na 28 weken nog niet voelde. Dat kwam pas na ongeveer 30 weken zwangerschap. En bij deze zwangerschap voelde ik mijn kindje al met 14 weken zwangerschap . Dus 'don't worry' het komt echt wel goed
Ik voelde mijn kleine meisje net na de 20 weken echo! en mijn man heeft haar afgelopen donderdag dus met ruim 26 weken voor t eerst gevoeld! Wij doen aan haptonomie en dan hebben we een soort van massage sessie, buikvoel sessie... Gisteren deden we dat ook weer en mijn man voelde onze kleine meid wel 2 keer.. en later voelde ik haar zelf ook vanaf de buitenkant! Erg gaaf om te voelen!
Ik voelde onze uk heel duidelijk met 17 weken, maar niet elke dag bijvoorbeeld. heeft wat langer geduurd voor dat vriendje uk ook voelde. Maar dat zal ook te maken hebben met t feit dat er bij een onbekende hand op mijn buik uk ineens "stil" was... (oh ja placenta aan de voorkant ja)