He meiden Morgen ben ik 13 weekjes zwanger en heb sinds 2 weken er last van dat ik moeilijkere naar de wc kan. Nu word het steeds erger heb ook echt last van me buik, merk gewoon dat het vol zit.. Sorry niet echt smakelijk maar kan het niet anders uitleggen. Ik kan gewoon echt niet naar de wc en begin er nu echt te veel last van te krijgen. Iemand met tips wat ik er aan kan doen? Liefs dido
Veel water drinken, veel vezels eten ( bruin brood, groene groenten ), lijnzaad door de yoghurt, rosvicee laxo drinken, veel fruit en dan voornamelijk appels, pruimen en kiwi's. Ik weet er helaas alles van, ga ook heel moeilijk naar de wc sinds m'n zwangerschap. Zodra ik 1 dag wat minder op m'n vezels heb gelet, moet ik het bezuren!
helemaal met poppenkop eens. lekker manderijnen en sinasappels eten. blijft het nog dan zou ik even de ha bellen want meestal hebben zij er wel wat voor. Ohja, mss kun je roosvice laxo gebruiken, schijnt ook te helpen las ik laatst op het forum...succes!!
pfff Ik weet het zelf heb ik het ook me hele buik is gewoon opgezet en als ik eet heb ik daarna gewoon buikpijn en na de wc met moeiet eens in de 3 dagen en moet je niet zien hoe pfffff
Dit en daarnaast: magnesium helpt, (moet je wel de goede magnesium-verbinding hebben. Ik gebruik de calcium-magnesium van Bional en die werkt). Vitamine D bijslikken werkt ook. Daarnaast zorgen dat je in beweging blijft, ook dat helpt om de boel op gang te houden.
ik heb er ook heel veel last van!!! ga vaak wel 5 dgn niet!! en voel me dan echt rot en opgeblazen!! bij mij helpt alleen fruit! en veel vezels in combinatie met veel water! en mn moeder zei altijd, elke dag een handje pinda's!
Had ik bij Thirza ook. Nu gebruik ik dus de magnesium/calcium en extra vitamine D en kan ik vrijwel elke dag... Scheelt een eind!
Kan er helaas over meepraten Heb van alles geprobeerd, roosvicee laxo,activia,lijnzaad,gedroogde pruimen maar niets helpt. Ik eet voldoende vezels en probeer genoeg te drinken. Laat bananen staan en eet vooral kiwi's,nectarines,appels. Weet dat je op via de huisarts lactulose kan halen maar wil dit liever als laatste redmiddel aangezien het de darmen ook traag maakt. Wat je nog kunt proberen is iedere ochtend een glas lauwwarm water drinken al merk ik ook daarmee niet veel verandering hier.
Bedankt meiden er zitten goeie tips bij! Het is echt vervelend me buik doet ook echt pijn! Hoop dat sommige dingen zullen helpen
Wat hier helpt als ik een dag of 2 niet naar de wc kan: cashewnoten, een zak chips, avondje snacken (patat eten), of mexicaans maken (gehakt, mais, paprika, tomaten, sla, en dan taco's of wraps). Die laatste zorgt er voor dat wat ik 's avonds eet, er 's ochtends (en soms zelfs dezelfde avond) al uit komt.. Bij de eerste zwangerschap er wel veel last van gehad, en ook een paar weken na de bevalling heeel erg (dusdanig dat ik fissuren had). Maar gezond eten werkt hier dus niet altijd even goed, en een keer vieze vette hap dus wel
Grootmoeders tip Een lepel olijfolie nemen... (deze heb ik zelf nooit uitgeprobeerd want alleen het idee eraan doet me al kokhalsen haha) Bij mij werkte volkoren brood eten... ik had ook zakjes gekregen van de huisarts, maar dat smaakte zo goor dat ik het uberhaupt niet eens kon drinken... nu ik verder in de zwangerschap zit geen last meer van dus heb verder geen tips...
Ik had er ook last van, eet nu elke ochtend een eetlepel zemelen door mijn yoghurt met muesli...helpt goed. En daarnaast ook gedroogde pruimen, roosvicee lacto en veel groenten, fruit en bruin brood. Wanneer ik me hier niet goed aan hou heb ik direct last van verstoppingen.... Succes!
wat bij mij goed werkt is om elke dag een plak ontbijtkoek te eten met boter, ik had hier namelijk ook erg veel last van en gelukkig kan ik nu weer iedere dag naar de wc
Veeeel drinken, water en roosvicee laxo. Verder veel vezels dus groente fruit en bruin brood. Glas warm water helpt ook op de nuchtere maag. Eventueel met lijnzaad als je het weg kan krijgen haha. Wel echt heel belangrijk dat je er veel bij blijft drinken anders verstoppen de vezels juist. En als het echt niet gaat bel de ha voor een laxerend drankje en blijf niet aanmodderen! Sterkte het is echt onprettig.