Obstipatie.. Wat er aan te doen? Heel vervelend!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dido, 19 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    He meiden
    Morgen ben ik 13 weekjes zwanger en heb sinds 2 weken er last van dat ik moeilijkere naar de wc kan. Nu word het steeds erger heb ook echt last van me buik, merk gewoon dat het vol zit.. Sorry niet echt smakelijk maar kan het niet anders uitleggen. Ik kan gewoon echt niet naar de wc en begin er nu echt te veel last van te krijgen. Iemand met tips wat ik er aan kan doen?
    Liefs dido

2. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Veel water drinken, veel vezels eten ( bruin brood, groene groenten ), lijnzaad door de yoghurt, rosvicee laxo drinken, veel fruit en dan voornamelijk appels, pruimen en kiwi's.

Ik weet er helaas alles van, ga ook heel moeilijk naar de wc sinds m'n zwangerschap.
    Zodra ik 1 dag wat minder op m'n vezels heb gelet, moet ik het bezuren!

3. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    helemaal met poppenkop eens.
    lekker manderijnen en sinasappels eten.
    blijft het nog dan zou ik even de ha bellen want meestal hebben zij er wel wat voor.

Ohja, mss kun je roosvice laxo gebruiken, schijnt ook te helpen las ik laatst op het forum...succes!!

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik zelf drink nu 1 a 2 keer per dag rosvicee laxo. werkt goed bij mij;)

5. moederlief

moederlief Actief lid

15 feb 2012
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    pfff Ik weet het zelf heb ik het ook me hele buik is gewoon opgezet en als ik eet heb ik daarna gewoon buikpijn en na de wc met moeiet eens in de 3 dagen en moet je niet zien hoe pfffff

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dit en daarnaast: magnesium helpt, (moet je wel de goede magnesium-verbinding hebben. Ik gebruik de calcium-magnesium van Bional en die werkt). Vitamine D bijslikken werkt ook.
    Daarnaast zorgen dat je in beweging blijft, ook dat helpt om de boel op gang te houden.

7. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik heb er ook heel veel last van!!! ga vaak wel 5 dgn niet!! en voel me dan echt rot en opgeblazen!!
    bij mij helpt alleen fruit! en veel vezels in combinatie met veel water! en mn moeder zei altijd, elke dag een handje pinda's!

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Had ik bij Thirza ook. Nu gebruik ik dus de magnesium/calcium en extra vitamine D en kan ik vrijwel elke dag... Scheelt een eind!

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Kan er helaas over meepraten:( Heb van alles geprobeerd, roosvicee laxo,activia,lijnzaad,gedroogde pruimen maar niets helpt. Ik eet voldoende vezels en probeer genoeg te drinken. Laat bananen staan en eet vooral kiwi's,nectarines,appels. Weet dat je op via de huisarts lactulose kan halen maar wil dit liever als laatste redmiddel aangezien het de darmen ook traag maakt.

Wat je nog kunt proberen is iedere ochtend een glas lauwwarm water drinken al merk ik ook daarmee niet veel verandering hier.

10. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Magnesiumtabletten !!

Helpt zowel tegen obstipatie als tegen kramp in de benen.

11. dido

dido Actief lid

3 apr 2012
    363
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt meiden er zitten goeie tips bij! Het is echt vervelend me buik doet ook echt pijn! Hoop dat sommige dingen zullen helpen :)

12. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wat hier helpt als ik een dag of 2 niet naar de wc kan: cashewnoten, een zak chips, avondje snacken (patat eten), of mexicaans maken (gehakt, mais, paprika, tomaten, sla, en dan taco's of wraps). Die laatste zorgt er voor dat wat ik 's avonds eet, er 's ochtends (en soms zelfs dezelfde avond) al uit komt..

Bij de eerste zwangerschap er wel veel last van gehad, en ook een paar weken na de bevalling heeel erg (dusdanig dat ik fissuren had). Maar gezond eten werkt hier dus niet altijd even goed, en een keer vieze vette hap dus wel ;)

13. sweetydaantjuh

sweetydaantjuh Actief lid

2 jan 2012
    175
    0
    0
    NULL
    Zwolle
    Grootmoeders tip :$:$ Een lepel olijfolie nemen...
    (deze heb ik zelf nooit uitgeprobeerd want alleen het idee eraan doet me al kokhalsen haha;))

Bij mij werkte volkoren brood eten... ik had ook zakjes gekregen van de huisarts, maar dat smaakte zo goor dat ik het uberhaupt niet eens kon drinken... nu ik verder in de zwangerschap zit geen last meer van dus heb verder geen tips...

14. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik had er ook last van, eet nu elke ochtend een eetlepel zemelen door mijn yoghurt met muesli...helpt goed. En daarnaast ook gedroogde pruimen, roosvicee lacto en veel groenten, fruit en bruin brood. Wanneer ik me hier niet goed aan hou heb ik direct last van verstoppingen....
    Succes!

15. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    En lekker in beweging blijven, paar keer per week uurtje sporten!

16. naadje53

naadje53 Bekend lid

23 mrt 2011
    975
    0
    0
    wat bij mij goed werkt is om elke dag een plak ontbijtkoek te eten met boter, ik had hier namelijk ook erg veel last van en gelukkig kan ik nu weer iedere dag naar de wc

17. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veeeel drinken, water en roosvicee laxo. Verder veel vezels dus groente fruit en bruin brood. Glas warm water helpt ook op de nuchtere maag. Eventueel met lijnzaad als je het weg kan krijgen haha. Wel echt heel belangrijk dat je er veel bij blijft drinken anders verstoppen de vezels juist.

En als het echt niet gaat bel de ha voor een laxerend drankje en blijf niet aanmodderen!

Sterkte het is echt onprettig.

Deel Deze Pagina