15 weken en gevallen op mijn stuitje.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mimi22, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Hallo meiden,

De titel zegt het al. Ik ben gevallen op mijn stuitje.
    Ik was aan het wandelen in het bos, ging een kleine helling af. De helling liep heel flauw, want ga nu echt niet klimmen en klauteren, ik pas wel op. Maar een ongelukje ligt toch in een klein hoekje. Er lagen allemaal bladeren met daarover sneeuw. Voordat ik het wist lag ik op de grond. Ging best hard en recht op mijn stuitje. Ik voelde me onderrug en bekken en op een gegeven moment ook mijn buik (banden onderin voornamelijk) trekken en zeuren. Naar een kleine 2 uur toch de verloskundige gebeld, voor geruststelling. Ik mocht even langs komen om naar het hartje te luisteren en deze klopte gelukkig goed. Wat ben ik dankbaar. En wat ben ik geschrokken. De verloskundige zei, dat ik me geen zorgen moest maken en me voor moest bereiden op spierpijnen. Dat ons kindje goed beschermd zit in de baarmoeder.

Vannacht onrustig geslapen en nu inderdaad last van mijn buik, voornamelijk onderbuik. Ik hou het een beetje warm met een kruik.
    Wat was ik geschrokken. Onbewust maak ik me nog steeds wel zorgen. Pas over 4 weken krijgen we weer een controle, dus moet maar gewoon afwachten en mijn zorgen op zij zetten, maar merk dat ik het best wel lastig vind. Daarom schrijf ik het even van me af.

Liefs!

2. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Daar zijn we voor! Hier vanmorgen geschokken. Glij zo van de laatste 3 treden van de trap. Voet gekeusd en billen blauw.. Gelukkig beweegd ons kindje goed.

3. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Hallo Foxy74,

:( Tja, dat vallen en een zwangerschap. Gaat op de een of andere manier samen, helaas! Ik zie dat jij al 37 weken bent. Fijn dat je je kindje dan al goed kan voelen, lijkt mij zo bijzonder! Dit heb ik nog niet. Dacht laatst wel een plopje te voelen, maar op het moment voel ik niets. Ben net 15 weken zwanger. Maar schrikken doe je echt wel! Hopelijk is de pijn in je enkel gauw over en je blauwe billen :) Bedankt voor je reactie!

4. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    ik ben ook 2 keer keihard onderuit gegaan!! gelukkig was alles nog goed, maar de schrik zit er toch behoorlijk in dan.
    en volgens mij gaat zwangerschap en vallen idd met elkaar samen!
    ben mn vorige zwangerschappen ook al vd fiets gevallen en vd trap! raar!

5. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Mijn vriend zei; 'Je valt ook als je niet zwanger bent. Het gebeurd gewoon. Alleen ben je er dan niet zo erg van bewust. je hebt even pijn staat op en vergeet het gauw weer. Maar nu je zwanger bent, schieten er meteen allerlei gedachten en angsten door je hoofd en sta je er veel meer bij stil'... en denk dat hij wel gelijk heeft!...

6. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Zo is het meid, probeer je niet te druk te maken. Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan. Je kindje kan best wel wat hebben hij of zij zit tenslotte goed beschermd in het vruchtwater.
    Ik ben toen ik 18 weken was ook gevallen, mn hond liep me vanachter ondersteboven, ik viel voorover en schrok me een hoedje natuurlijk. Ik ben omhoog geklauterd en voelde er weinig van gelukkig. 2 weken later 20 weken echo gehad en niks aan de hand hoor.
    Tijdens je zwangerschap val en struikel je ook makkelijker omdat je gewrichten soepeler worden volgens mij.
    Maak je niet te druk en doe voorzichtig, ook met die gladheid;)

7. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    als je je zorgen maakt kun je altijd je vk even bellen en de situatie uitleggen. ze zijn dan altijd bereid om even het hartje te zoeken en er naar te luisteren zodat je zelf ook weer meer ontspannen bent. Dus als je merkt dat het je niet lekker zit, dan even bellen!! heb dat zelf nl al een paar keer gedaan nav een bloeding of een minder beweeglijk kindje en het gekke is dat nadat je even bent geweest je het kindje ook wat meer voelt bijvoorbeeld. die onbewuste stress is ook niet goed nl..

8. mimi22

mimi22 Actief lid

17 okt 2011
    288
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Het stelt mij gerust! Vandaag een vriendin op bezoek gehad en het een beetje kunnen relativeren en voel mij er nu ook rustiger onder. Ook omdat ik het hartje gewoon goed hoorde kloppen, tijdens de extra controle! Fijn, dat jullie reageren!! Ik laat het los en wacht de volgende controle gewoon af... En als ik het niet vertrouw of ga vloeien of iets, dan bel ik mijn verloskundige gewoon weer op.

Deel Deze Pagina