Ik weet het even niet meer..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spannend01, 5 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Onze dochter is nu drie maanden maar heeft nog ontzettend veel krampen, buikpijn en scheten..

Inmiddels zijn we nu bijna een week over op volledige kv daarvoor heeft ze drie weken twee kv per dag gehad..

Maar ook toen Ze bv kreeg was ze altijd al erg onrustig vaak valt ze in slaap en wordt dan ineens wakker kronkelt met haar lijfje en kreunt hierbij. Draait haar hoofd dan naar rechts.
    Dit herhaalt zich om de zoveel minuten soms met huilen erbij..
    Zelfstandig slapen overdag is ook drama want ze wordt Om de drie minuten wakker. Ik heb ook nog wen dreumes dus kan haar niet altijd bij mij laten slapen, probeer zoveel mogelijk en te dragen..anders gaan we wandelen zodat ze in ieder geval wat slaap krijgt.
    Houd wakker tijden in de gaten en sus haar dan in slaap ze valt dan dus wel in slaap maar dan begint de onrust dus en wordt ze wakker.

Daarnaast krijst ze het af en toe ook echt uit van de krampen.. ze laat ontzettend veel winden.
    Ze was vetstopt tijdens overgang kv en hebben lactulose gekregen. Ik gebruik nu 3 ml per dag en ze poept elke dag ( ze mag 5-10 ml hebben)

Had zo gehoopt eens van krampen af te zijn maar zijn weer terug en wordt eerder minder i.p.v. erger..

Ze heeft ook last van spruw.
    Iemand ervaringen?
    Symptomen voor kma lijken me te minimaal gezien er geen andere klachten zijn?
    Ze krijgt nutrilon ha omdat dit licht verteerbaar zou zijn hiervoor gekozen.

2. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier kreeg zoontje enorme krampen van nutrilon melk.
    Overgestapt op kruitvat en het was 90% beter. Ik gaf ook Cinababy bij krampen, dat werkte ook aardig.
    Je zou altijd kunnen kijken of een ander merk minder klachten geeft.

3. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Dank! Krijgen ze dan tijdelijk meer krampen door wissel of merk je gelijk verbetering?

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben in 1x overgegaan. Hier zag ik binnen een dag verbetering. Poepen ging ook meteen beter, hier ook obstipatie en ik geloof heilig dat dat ook vd nutrilon kwam.
    Zoontje is eens opgenomen in zh en had toen geen voeding mee... Kreeg nutrilon van zh en het was meteen weer mis.
    Dus gelijk eigen voeding van huis gehaald toen daar de mogelijkheid toe was en had weer een tevreden baby.

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Wij hebben onze dochter op frisolac gezet (zat eerst op bv paar dagen, toen nutrilon standaard). Is een gewone kv maar met minder lactose, geen dieetvoeding oid. Alle andere merken en types die ik kon vinden zaten allemaal rond dezelfde hoeveelheid lactose. Ikzelf raakte als baby enorm verstopt door lactose, mn man schreeuwde t uit. Dus beiden na zoektocht van onze ouders ook Frisolac kindjes geworden en dat ging goed.

Ze had geen kma maar lactose intolerantie met een drempelwaarde. Beetje lastig om te vinden maar veel krampen, veel lucht in dr darmen.

Eerste 6 weken heeft ze t echt uitgegild van de pijn, totdat we omschakelde naar Frisolac, toen zaten we na de eerste fles op de klok te kijken in afwachting van een krampaanval die niet kwam...en nooit meer terugkwam.

Elke nieuwe voeding of wijziging heeft 2 weken nodig. Dus verander je wat, geef het twee weken de tijd. Verander ook bij voorkeur 1 ding tegelijk anders weet je niet meer wat wat doet.

Dochter drinkt nu wel reguliere koemelk, dat kan ze hebben sinds dat ze 14 maanden is, maar geef ik dr iets wat veel hoger in lactose zit dan is t nog steeds foute boel. Een theorie was dat ze te weinig lactase had om lactose af te breken, tot dusver is dat nog steeds de enige logische. Met bv had ik t dus ook niet gered, kan wel kma vrij eten en drinken maar lactose zit ook in bv.

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier ook enkel darmklachten, maar toch zware kma. Heb je het nooit uitgetest toen je bv gaf, door een tijdje koemelk te laten?

7. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Heb wel gelet op zuivel gebruik maar niet helemaal uitgesloten. Ik dacht elke keer krampjes horen erbij wordt met drie maanden beter..toen zat ze weer in een sprongetje.. toen net gestart met 1 kv dus vond het lastig vast te stellen waar alles van kwam
    Ze huilt ook niet extreem veel in de avond vaak echt krampaanval maar overdag en s nachts is het vooral dat onrustige wat ze houdt.kronkelen, kreunen enz..
    Maar gezien het maar aan blijft houden weet ik gewoon niet waar ik goed aan doe.
    Zelf ben ik vroeger ook flink verstopt geweest en moesten ze over op speciale voeding maar Mn moeder weet niet meer wat precies.:

8. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Zit in frisolac dan minder lactose dan in nutrilon ha?

9. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Net fles gegeven en kronkelen begint gelijk weer.. maar ze is nu week op volledige kv als ik nu wissel zou dat niet erg zijn want misschien veroorzaakt overgang de klachten? Het lijkt me dat het dan minder moet worden toch naar gelang tijd?
    Maar dan is de vraag kma uitsluiten? Dan moet ik over op nutramigem oid?

10. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Jouw verhaal doet mij denken aan die van mijn dochter nu 2 maand De hele dag huilen. Huilen in haar slaap, om de 3 min wakker en weer in slaap vallen. In de avond ging bij haar de lampen uit en sliep ze. Ze had verschrikkelijk krampjes en liet veel winden. Op een gegeven moment waren wij er zo klaar mee en zijn naar het ziekenhuis gereden en nutramigen opgehaald. Daarvoor heeft ze nog een week in het ziekenhuis gelegen en zeiden ze... Is normaal baby gedrag. Na een dag nutramigen had ik eindelijk een normale baby. Haar zus heeft dit ook gehad en hebben we 3 maand mee aangemodderd tot ze nutramigen kreeg. Het ziekenhuis nu had het schaamrood op de kaken want ze voldeed niet aan de symptomen uit de boekjes. Ik had bij mijn oudste dochter een kinderarts en die zei... Baby's van deze leeftijd horen te slapen. Dat is mij altijd bij gebleven en klopt ook nu weer. Ze slaapt nu overdag goed en heeft normaal last van krampjes zoals het hoort.

11. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het gefilmd maar krijg het er niet op bestand te groot.. dus jullie zeggen nutramigen proberen?

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Nee, Nutramigen is te zwaar. Eerste stap bij een vermoeden van kma is pepti. Nutramigen kan je volgens mij (in België toch) enkel op voorschrift krijgen. Pepti is vrij verkrijgbaar.

13. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Ja voeding moet 2 weken wennen zeggen ze alleen merkte ik hier na een dag al verschil met nutramigen. Het is niet goedkoop spul. 400 gram 20 euro. Maar goed ik had toen echt zoiets ookal kost het mij 100 euro wanneer het helpt. Het sloopt gewoon en vooral met een dreumes. Mijn dochter zei de volgende dag toen we zaten te eten... Hey mama mijn zusje huilt niet meer! Nou als die het al opvalt. Wanneer je in de buurt woont mag je van mij zo twee potten halen om het te proberen

14. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Nutramigen is gewoon te koop bij de apotheek zonder recept.

15. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ga maandag nog even naar osteopaat, die gaf wel aan dat enorm
    Stinkend winden vaak betekenen dat darmen voeding niet kunnen verdragen.

Ik woon in Barneveld waar woon jij?
    Mijn huisarts gaf aan dat pepti niet volledig hypo allergeen is dus dat dat vaak niet voldoende bied.. probeer ik liever gelijk nutramigen dan weer te moeten wisselen

16. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Emmen. Niet helemaal naast de deur :) ja stink winden had ze hier ook erg. Ik had zoiets met die voeding van slechter kan het niet worden. Vandaar ook opgehaald en met in mijn achterhoofd mijn andere dochter.

17. Celika

Celika Fanatiek lid

15 jul 2013
    1.893
    381
    83
    Vrouw
    Dicht bij de zee
    Ja krampen horen erbij dat werdt mij ook altijd verteld (CB) dus dacht oké het zal.
    Na 5 weken ben ik naar mijn huisarts gestapt omdat ik op was.
    Liet hem een video zien want natuurlijk net bij de dokter sliep hij en het eerste wat hij zei was je gaat nu andere voeding halen want of hij heeft KMA of lactose intolerantie.
    Meteen die dag over op Pepti en binnen een paar dagen waren de krampjes weg!
    Volg je gevoel en overgaan op andere voeding kan geen kwaad dus je kan het proberen.
    Zou het wel 2 weken volhouden.

18. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Jammer dat je huisarts zo'n fout advies geeft. Pepti heeft verknipte koemelkeiwitten. Meestal volstaat dat, maar bij sommige kinderen niet. Dan heb je Nutramigen, wat nog meer verknipte eiwitten heeft, maar ook niet volledig koemelkvrij is. Daarna heb je Nutramigen Puramino of neocate, waar absoluut geen koe aan te pas kwam.

Maar dat wil helemaal niet zeggen dat iedereen maar beter meteen zware dieetvoeding moet gaan geven bij het minste vermoeden.

19. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Volgens mij wel, ik heb alle potten en zakken allemaal naast elkaar gehouden in de kruidvat. Weet alleen niet zeker of daar de nutrilon ha ook bij zat. Beste wat je kan doen is ff je pot ha naast t etiket van frisolac 1 houden.

Volgens fabrikant zit frisolac 1 op 6.2 per 100ml. Nutrilon standaard zat rond de 8 uit mn hoofd gezegd alle andere potten scheelde iets van 0.2 met nutrilon standaard.

https://nl.friso.com/nl-nl/kindervoeding/frisolac-1-zuigelingenvoeding

Leef.nl is de enige plek waar je frisolac nog kan halen. Wij kregen m destijds thuisbezorgd maar mn schoonzusje zat ook op nutrilon ha, stapte uit ellende ook over naar frisolac (kleine man nu 3 mnd) maar moet m ophalen bij de apotheek. Kleine man is nu ook een vrolijkerd dus de extra moeite is t ze wel waard.

Of t bij die van jullie ook zo aanslaat is af te wachten ieder kind is namelijk anders en een kma kan echt ontzettend sneaky zijn dus die vlak ik niet zo snel uit, maar tot dusver hebben wij bij dit soort onrust tevredenere kindjes gezien met frisolac. (en nee, ik krijg helaas geen commissie of aandelen maar ben gewoon ontzettend blij met dat product).

Voordat t hele kma circus gaat beginnen is t allicht de moeite waard om t twee weken de kans te geven.

Frisolac wordt gemaakt van melk van holstein koeien, dat is nog een oerras. In hoeverre t invloed heeft weet ik niet maar t schijnt dat t melkeiwit van een oerras koe net een tikkeltje anders is dan van een modern ras en dat die van een oerras ook makkelijker is af te breken. Eiwit is eiwit denk ik dan, maar t schijnt toch anders te zijn. Kwam t twee jaar geleden ergens tegen, geen idee meer waar eerlijk gezegd.

Enige wat ik wel weet is dat ik met 1 lullig verschil in fv ik van extreem gegil en gekrijs overstapte naar een kind wat kon slapen en geen krampaanvallen meer had, geen 18-21 uur gilde van de pijn maar 20 minuten in de avond ff dr huil momentje had en energie had om te kunnen lachen en te pruttelen. Alsof de hemel open ging en mn gremlin (dat was werkelijk haar bijnaam) veranderde in een engeltje. Maar t lag niet aan de fv...dat werd zo'n leuk bezoek bij t CB daarna.

20. Spannend01

Spannend01 Actief lid

8 jul 2015
    172
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ga zo weer naar dokter ze drinkt nu echt helemaal bijna niks meer.. ze dronk al steeds te weinig maar nu echt maar 40 ml

Deel Deze Pagina