Zomaar eens benieuwd hoe jullie erover denken. Wat vinden jullie van de volgende constructie door de week: 2 dagen creche, 1 dag zorgt manlief voor de kleine, 2 dagen ikzelf. En om de week zorgen opa en oma 1 dag in de week voor de kleine en zorg ik er zelf 1 dag voor (kortom: manlief gaat dan 4 dagen werken, en ik 3,5: ene week 3 en andere week 4 dagen). Wat zouden jullie van zo'n constructie vinden?
Nou, hardstikke mooi toch?! Ik zit ook aan een dergelijke constructie te denken, alleen heb geen opa's en oma's in de buurt om om te passen. Dus, bij ons wordt het elke week 2 dagen creche, 1 dag papadag en 2 dagen mamadag
Dat was eigenlijk ook ons oorspronkelijke plan, maar dat gaat op m'n werk niet lukken. Dus het is óf bij m'n oorspronkelijke plan blijven met het grote risico dat ik dan niet verder kan bij m'n huidige werkgever (en dan maar afwachten of en wat ik vinden kan) óf volgens deze constructie gaan werken (dit kan nl wel op m'n werk).
Lijkt een prima constructie. Het moet toch in de praktijk blijken of dit goed werkt. Ik ben ook ongeveer zo begonnen, maar mijn moeder bleek het niet aan te kunnen, dus heb ik het later weer veranderd. Je moet hier gewoon flexibel mee omgaan.
Is toch goed 2 dagen crèche en de overige dagen thuis. Zolang het kind maar niet heel veel heen en weer gesjouwd wordt.
Lijkt me perfect, ik moet de oma's nog vragen of ze dat zien zitten, maar zelf zit ik ook aan zoiets te denken. 2 dagen creche, 1 dag oma (misschien om de week een andere) en de halve dag in de avonduren. Ik heb het geluk dat ik 10% van mijn werktijd flexibel thuis mag werken. Helaas kan mijn vriend niet minder werken, en zelf wil ik dan 3,5 dag. En of het gaat werken, tja, dat moeten we afwachten!
wij gaan het waarschijnlijk ook zo doen. 1 dag papadag, en 2 dagen kinderopvang. dat vind ik ook wel het maximum, ik zou de kleine echt niet meer dan 2 dagen willen wegbrengen. helaas ook bij ons geen opa's en oma's die de mogelijkheid hebben om op te passen. anders zou het nog makkelijker zijn!
Bij ons gaat oma 1 dag in de week oppassen, gaat mijn man 1 dag in de week minder werken en ik ben al 1 dag in de week vrij. Dus gaat onze kleine straks 2 dagen per week naar het kinderdagverblijf.
het gaat erom of het voor jou werkt niet wat andere mensen ervan vinden, die kennen jou en je situatie niet, lekker doen waar jij en je mannetje je goed bij voelen!
Vind ik ook! Wij doen het zo: Oma 1 één dag, Oma 2 één dag, één dag KDV. Vanaf 1/1/08 gaat Oma 2 met pensioen (dus doet ook geen oppas meer) en dan gaat dochter (en tegen die tijd hoop ik ook zoon) 2 dagen naar KDV. 3 dagen werken vind ik persoonlijk meer dan genoeg. Ik zou niet meer willen missen!
Wij doen 2 dagen creche, en de rest ben ik thuis. En dat werkt prima! Voorheen pasten opa en oma een dag op, dus was het één dag creche en één dag opa en oma. Maar opa en oma vonden twee kinderen een hele dag wat teveel van het goede, dus nu is het twee dagen creche. En dat gaat hartstikke goed. Ik wil niet meer werken dan twee dagen per week, maar als dat om één of andere reden wel zou moeten,dan zou mijn vriend een dag thuisblijven. Dus zijn de kinderen dan toch gewoon drie dagen thuis. En net wat Ponyville zegt.. het is niet belangrijk wat andere mensen vinden, als het voor jullie allemaal maar goed werkt en als je je er maar lekker bij voelt!
Poeh, ik wil drie dagen gaan werken en mijn man voorlopig nog fulltime. Hij heeft een zwakke rug en we kiezen er dan liever voor dat hij minder werkt als de kleine wat groter is en zelf al goed kan lopen etc. Dus over 3 jaar ofzo, lijkt hem dan leuker, of bijv. de woensdagmiddag vrij tegen die tijd. Mijn moeder zal ook gaan oppassen, maar ik weet niet hoeveel dagen. In ieder geval 1 dag. Ik denk dat het dan 1 of 2 dagen kdv gaat worden. Andere oma woont te ver weg, maar als ze wil mag ze ook komen oppassen
Ik ga 2 dagen werken na mijn zwangerschap... Ons kindje ga dan 1 dag naar mijn ouders en 1 dag naar de opvang
Je moet gewoon kijken wat voor jouw situatie het beste is. Ik maak incidenteel gebruik van oma Voordeel van de creche is dat het altijd open is (behalve op feestdagen). Voordeel van oma is dat ze ook kan oppassen als het kindje ziek is. Dus qua vakanties is een oma weer nadelig, maar bij ziekte is een creche nadelig. Persoonlijk wilde ik toen ze zo heel klein was liever zelf thuis zijn als ze ziek was dus dat was voor mij geen nadeel. Ik zou zelf niet teveel gebruik willen maken van opa's en oma's. Ik merk het bij mijn schoonmoeder ook: die zit helemaal in dat gezin gebakken en mijn schoonzus irriteert zich aan de mate waarin ze geconfronteerd wordt met oma. Persoonlijk ben ik dus erg blij met onze constructie, want ik vind wel dat je zelf de consequentie moet dragen als opa's en oma's vaak over de vloer komen. Je kan dan niet verwachten dat ze zich helemaal aan jouw eisen schikken en weer verdwijnen op het moment dat jij daar behoefte aan hebt. Doe mij maar de zakelijke relatie met de creche...
Hoi MMM, wij hebben dezelfde constructie als jij straks. ik werk ma/di/woe, mijn partner is dan de woensdag vrij, de beeb gaat 2 dagen naar de creche (ma/di) en ik ga 3 dagen werken dus ben do/vr vrij. Helaas geen oma's die kunnen oppassen maar zo werkt het ook!
Onze dochter en binnekort de nieuwe wereldburger, gaan 2 dagen naar de creche, op dinsdag en vrijdag. De rest van de week zorgen wij zelf voor de kinderen. Ik ben op maandag altijd vrij, mijn man neemt ouderschapsverlof op (wordt betaald door de baas) en op donderdag de opa´s en oma´s. Qua kosten valt het nog enigszins mee dankzij de nieuwe regeling kinderopvang.
Klinkt als een prima oplossing ( ik vind elke oplossing prima als jullie er goed bij voelen en ontspannen zijn is de baby dat ook) Ikblijf 4,5 dagen werken, waarvan de halve dag thuis. en mij nvriend gaat vier dagen werken. De baby gaat dan drie dagen naar de kinderopvang. Onze ouders werken allemaal nog, dus oppas is . als we dat zouden willen, niet een een optie.
ik ben nog niet eens zwanger maar toch denken wij er ook al overna hoe we het kunnen gaan doen. opa's en oma's valt af......die werken zelf allemaal nog ! mijn ouders (52 en 53) hebben zelfs mijn broertje (9) en zusje (12) natuurlijk nog thuis wonen. mijn vader werkt full-time en mijn moeder alleen de ochtenden om zelf voor de kids thuis te zijn s'middags. mijn schoonouders (55 en 56) werken beide full-time. Mijn man gaat tegen die tijd 4 dagen van 9 uur werken (blijft het full-time) dus 1 dag papadag. (vrijdag) ik wil dan ook 1 mamadag. (woensdag) zou betekenen 3 dagen kinderopvang/gastouder. "nu hoorde ik wel laatst mijn moeder zeggen dat als ze oma wordt ze 1 dag wil oppassen en dus 1 dag (ochtend) minder wil werken....de kids krijgen nu een leeftijd dat ze ook wel even alleen thuis kunnen blijven. dus wie weet." dan zou het 2 dagen kinderopvang/gastouder worden. tegen de tijd dat ons kindje naar school zou gaan hebben wij mijn zusje die dan waarschijnlijk 16 is en wel wat wil bijverdienen in de kindervakantie's. wat een geregel allemaal.