Van bootwerker naar niks meer willen eten...?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door juf21, 14 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Hoi meiden,

Al vanaf het begin van de zwangerschap eet ik als een bootwerker. De afgelopen weken liep ik zelfs de hele dag met hongergevoel. Zelfs nadat ik twee volle borden pasta had gehad, kon ik nog wel 3 boterhammen op.

Begin deze week heb ik waarschijnlijk een voedselinfectie gehad. Samen met vriendinnen gegeten en allemaal 1 dag mégaziek geweest, het eten kwam er aan alle kanten uit.

Sinds die dag voel ik me wel weer prima, alleen ik lust opeens geen eten meer. Het enige wat er nog in gaat is licht eten: fruit, een broodje. En als ik dan een broodje heb gehad als maaltijd, heb ik de rest van de dag het gevoel dat ik op ontploffen sta, alsof ik een 5-gangen menu heb gehad.

Kan dit normaal zijn bij 17 weken zwangerschap? Ik denk eigenlijk niet dat dit nog met de voedselinfectie te maken heeft, want mijn vriendinnen eten sinds die dag gewoon alles weer.

Hebben jullie er ervaring mee, en hoe lang hield dit aan?

2. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Misschien toch nog een beetje ziek? Vergeet niet dat jouw vriendinnen (voor zover ik weet tenminste) niet zwanger zijn en jij wel. Je weerstand is geloof ik ook wat zwakker in een zwangerschap (pin me er niet op vast aub :D )

Verder heb ik ook hele afwisselende periodes deze zwangerschap. Van veel eten naar weinig en andersom.

3. Lottel

Lottel Fanatiek lid

3 jan 2010
    1.188
    116
    63
    brabant
    Zou goed kunnen bij de duur van e zws hoor,ik heb dat ook gehad nml. Zelfs nu nog dat ik veel minder eet als voor m'n zws. Ieder mens is anders dus zou me er niet te druk om maken,zolang je de goede voedingstoffen maar binnen krijgt. :)

4. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Meestal zie je het voor de 16 weken met de misselijkheid (of als je pech hebt de hele zwangerschap last van hyperemesis gravidarum)

Of vanaf het 3e trimester, wanneer je baby zo groot wordt dat je maag minder ruimte krijgt.

Het zou best nog van je voedselvergiftiging kunnen komen. Probeer in ieder geval genoeg te drinken en voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. De baby pakt wel wat hij nodig heeft gelukkig

5. juf21

juf21 Bekend lid

20 mei 2012
    726
    139
    43
    Bedankt voor jullie reacties. Ik word zo snel onzeker...
    Ik denk dan: vorige weken had ik zo'n enorme honger, wist ik dat hij groeide. Nu niks meer... Gaat het wel goed met de kleine?

Heb maandag en dinsdag de kleine voor het eerst gevoeld, best vroeg met 17 weken, maar wat fijn!
    Sinds dinsdag niet meer gevoeld. Ik weet dat dat niet erg is, zo vroeg in de zwangerschap. Maar in combinatie met dat eten word ik daar zo onzeker van!

6. blieb

blieb Lid

22 sep 2016
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Als je het niet vertrouwd, bellen!!! Daar zijn ze voor. De VK kan je waarschijnlijk op je gemak stellen of zelfs even langs laten komen. Je moet niet ongerust rond blijven lopen hoor, is niet goed voor jou en je beeb!

Deel Deze Pagina