Zelf geboorte kaartje knutselen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Dropje1986, Nov 14, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dropje1986

Aug 5, 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zijn hier ook aanstaande mama's die zelf hun geboorte kaartje knutselen?
    Bij de geboorte van mijn zoontje hebben we in photoshop zelf het kaartje ontworpen met alle gemaakte foto's van zwangerschapsshoot en spulletjes van hem en die wel bij de drukker laten drukken.
    Nu zijn we bezig met het knutselen van het kaartje voor onze dochter.

2. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

Jul 20, 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja hier ook iemand die dat doet:p.
    Ik heb ze voor de andere twee kinderen ook zelf ontworpen,en nu dus ook weer.
    Alle kaartjes in die boeken bij de drukkerij zijn leuk hoor,maar als je bij de vk of de gyn.komt hangen er allemaal dezelfde geboortekaartjes....
    Ben toch liever origineel en merk dat iedereen die ik ken onze kaartjes altijd bewaren juist omdat ze dan origineel zijn.:D

3. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

Jun 12, 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Ik maak het geboortekaartje ook zelf. Bij mijn zoontje ook gedaan. Ik maak de kaartjes met serviettechniek.

4. Memorylane

Memorylane Actief lid

Sep 27, 2013
    328
    0
    16
    De vriend van een vriendin van mij heeft het kaartje ontworpen, erg blij mee :D

5. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Hoewel het nog wat vroeg is, ben ik nu al aan het knutselen in illustrator om een grafisch mooi kaartje in elkaar te zetten. Leuk om te doen!

Waar laten jullie de kaartjes drukken? Zelf ben ik nu aan het kijken naar Kaarten drukken - laat online uw geboortekaartjes drukken, trouwkaarten drukken of uitnodigingen drukken.. Ik heb vorige week de papier-waaier binnen gekregen, en mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar de 300gr Conqueror vergé naturelle. Dat is een dikker, net niet witte papiersoort met een lijnenstructuur. Lijkt me erg mooi, en een luxere uitstraling dan de standaard kaartjes. ;)

Edit: wat raar, hij past automatisch de naam van website aan in een link-tekst die ik helemaal niet getypt heb. De naam van de website is dus: www . kaarten - drukken . net

6. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Dec 30, 2010
    433
    0
    0
    Finance
    Ijsselstein
    Ik heb deze keer ook zelf t kaartje gemaakt. Ik heb zelf een tekening gemaakt voor op de voorkant en uiteindelijk ook alles zelf geprint. Ik kon geen site vinden die t zou doen op de manier die ik prettig vind en ik vond naar een drukkerij gaan veel te duur. Ik ben zelf heel tevreden met t resultaat en vind t zo ook veel persoonlijker dan t kaartje wat ik de vorige keer via zon website heb gedaan. T enige is dat we na de bevalling op elk kaartje zelf de datum moeten schrijven, maar voor de rest ligt alles helemaal klaar :)

7. Dropje1986

Aug 5, 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk dat er meerdere zijn die dit doen..
    Op dit moment ben ik bezig om een olifantje te maken..
    We schilderen zelf het karton roze en gele stippen erop..
    Dan krijgt ze een kanten luier met bling blng steentjes erop.
    Op de achterkant bevestigen we een doorzichtig vel met daarop de naam en het versje en uit de slurf komt een plasje water en daar gaan we als ze geboren is de datum opschrijven..
    Veel werk maar wel erg leuk.
    En ik was bij de verloskundige ook op zon bord aan het kijken maar heel weinig sprak mij aan of viel echt op dus dan is dit wel heel leuk..

8. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

Zo zie ik het ook, mijn kindjes zijn origineel en speciaal dus verdienen ook een eigen kaartje , dus bij de eerste heb ik 50 mini pakjes gemaakt, met een mini kledinghanger met zuignapje en dan een soort van kledinglabel eraan.

Dat was een hels karwei en MOEST mijn man beloven dat ik nooit meer zo gek ging doen haha

Dus bij de tweede hebben we fotokaart gedaan maar wel zelf ontworpen zeg maar maar veel minder leuk en apart hihi

Bovenste foto zijn de pakjes (zelf geknipt, genaaid, gestreken alles) en de onderste is voorkant kaartje dochter (binnenkant staat haar foto) mijn zoontje deed heel de tijd hiep hiep hoera zeggen als je over de baby begon dus vond het wel toepasselijk!

Nu maak ik deze keer ook weer zelf maar ben nog beetje inspiratieloos maar we laten binnenkort foto's maken en misschien krijg ik dan ideeën...

9. Micera

Micera Fanatiek lid

Jun 23, 2013
    3,296
    547
    113
    Wat een ge-wel-dige pakjes + klerenhangers!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D

10. Dropje1986

Aug 5, 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een karwei..

11. Dreamchild

Dreamchild Bekend lid

May 19, 2013
    518
    0
    0
    Zuid- Holland
    Wat een ontzettend leuk idee!

Hier bij mijn dochter zelf kaartjes gemaakt, zelf uitgeprint en gesneden. Schoonvader heeft bij een drukkerij gewerkt, dus heeft ons een beetje geholpen. ;)

Nu wil ik het ook weer doen, heb nog genoeg tijd om inspiratie op te doen!

12. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0

ja zat ik daar juli-augustus met mijn moeder aan de naaimachine en was ook zo'n klein pakje dus lekker pielen, op den duur kon ik geen pakje meer zien, aan het einde vond ik heel het idee geeneens leuk meer LOL

Toen wilde ik weer zoiets doen bij de tweede maar dat zag manlief echt niet zitten haha

13. Parelbloesem

Parelbloesem Niet meer actief

Mijn vader heeft altijd op een drukkerij gewerkt, dus die tekent het kaartje, heeft die van mij en mijn zusje ook zelf gemaakt.
    Alleen ben ik zo'n muts die nog niet weet wat ik nou wil, meer door mijn lieve man, want die heeft niet echt een mening ;)

14. liedjepiedje

liedjepiedje Fanatiek lid

Mar 15, 2009
    3,148
    23
    38
    Ik heb ook zelf het geboortekaartje van mijn dochter gemaakt. En tegenwoordig maak ik ze ook voor anderen.
    Ik ben nu net zwanger dus ben alweer aan het bedenken wat ik wil. Ik ben nu wel een stuk kritischer!

15. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0

mensen verwachten ook weer meer van je natuurlijk LOL

16. hartmannetje

hartmannetje Actief lid

Jul 20, 2011
    203
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vindt het er juist erg leuk uitzien meid!:p

17. Meijtje

Meijtje VIP lid

Nov 24, 2011
    5,086
    187
    63
    Hier heb ik ook een kaartje zelf gemaakt :) Ging met knipsels en al naar de drukkerij en hij heeft mijn / onze hihi droomkaartje gemaakt. Hij staat daar in de kast :)

Share This Page