Hallo, Wij hebben maandag met de 16½ week een geslachts echo gehad, de mevr die dit deed heeft het 3 keer gecontroleerd en zei 95 % zeker te weten dat het een meisje is ! ze zag echt alleen maar streepjes. Nu is mijn vraag: zijn er mensen waarbij er bij de 20 wkn een ander geslacht uit kwam of hoef ik me nergens zorgen over te maken? Ben toch een klein beetje onzeker omdat bij een kennis met 17 wkn gezegd was dat het een meisje was en bij de 20 wkn bleek het een jongen te zijn Liefs Sunnyangel
Tja, ze kunnen er naast zitten. Mijn nicht kreeg haar hele zwangerschap te horen dat ze ABSOLUUT een jongen kreeg, alle echo's bevestigden dit. Nou tijdens de bevalling was het toch een dochtertje dat geboren werd hoor..
Het gebeurt regelmatig dat er bij 40 weken een ander geslacht uitkomt En het gebeurt vaker dat ze denken dat het een meisje is en een jongetje blijkt te zijn dan andersom. Bij een vlokkentest/vruchtwaterpunctie heb je 100% zekerheid, anders niet. Maar goed, 95% is ook best veel.
Bij mij hebben al twee echografisten gezegd met 100% een jongen. De tweede keer zag je ook echt zijn piemeltje recht omhoog staan
Tsjaaa het blijft toch altijd een raadsel hoor...je moet net de mazzel hebben dat je het onwijs goed kan zien. Als ze tegen mij zeggen dat t een jongen word geloof ik daar maar op en ga ik er maar vanuit......je kan weinig anders
bij mij werdt er gezegt 95 % een meisie ik zag zelf ook drie streepjes maar ben nog steeds als de dood dat ze het verkeerd hebben gezien ik heb voor de zekerheid al een jongens naam achter de hand je weet maar nooit ze zeggen nooit dat het voor 100% is bij mijn zoontje was het overduidelijk tezien
Tja, 95% zou ik niet genoeg vinden. Ik zou voor de 100% gaan, dus even 3 weken wachten, tot je je gaat uitleven in de kleuren en kleertjes etc. 16,5 is gewoon ook vroeg en hoewel het soms overduidelijk te zien is, is dat bij jou dus blijkbaar niet helemaal het geval. Ik heb 2 x gehoord dat het een meisje is, 1 x heel duidelijk zelf gezien ook. Met 20w en met 25w dus ik reken er nu wel op. Maar bij vrienden ging het ook mis, meisje bleek (na 1 echo) toch een jongen.
Met 16 weken kunnen ze volgens mij het geslacht nog niet heel erg goed zijn. Ik had met 19 weken een echo en ik heb een foto met 2 balletjes en een piemeltje, ze wist het dan ook echt voor de volle 100 % zeker dat het een jongen werd. Het kan soms wel zijn dat ze een navelstreng voor een jongen aan zien, maar als er duidelijke foto's zijn kan het niet missen.
Ik laat 3 keer naar het geslacht kijken voor ik los ga op babyspullen eerst een pretecho met 17 weken, dan de 20-weken echo en dan weer een pretecho met 26 weken. Als er dan nog wat anders uitkomt weet ik het ook niet meer hoor haha!
ze geven met de 20 weken indd ook geen 100% ik ga er gewoon vanuit dat we een meid krijgen en zoniet dan kunnen de roze spullentjes de deur uit
hoi meiden. heb even een vraag. kan je dat gewoon aan geven als je een geslacht echo wil of zo. of kan dat niet zo maar. groetjes honey
Ja, bij een pretechobureau wel. In het ziekenhuis of bij de vk mag je het wel aangeven, maar dan wordt je waarschijnlijk heel vreemd aangekeken haha! Als je zowieso al een echo hebt, kun je het wel weer vragen. Maar voor alleen het geslacht doen ze daar geen echo's.
oke. dus kan ik dat et beste doen dan. ik wil het wel graag weten, hihihi. maar hoe moet je dat zien bij een meisje zie je streepjes of zo en bij een jongen. weten jullie dat. hihihi. groetjes honey
Bij een meisje zie je 3 streepjes en bij een jongen 2. Maar ja, je snapt dat het wel eens onduidelijk kan zijn en dus verwarring kan opleveren! Vandaar nooit 100% garantie... Maar ik ben ook heel nieuwsgierig hoor! wanneer ga jij een pretecho laten maken? Of wacht je tot de 20-weken echo?
ik heb gisteren te horen gehad bij de 20 weken echo dat het een jongen word, de balletje waren goed te zien nou ga ik met 24 weken alsnog voor de pretecho, maar mij gevoel zei alvanaf het begin dat het een jongen zou worden, dus ik ga er een beetje vanuit dat ze dan ook vertellen dat het een jongen word.
Echopiste vroeg aan mij of wij wilde weten wat geslacht is, wij willen dolgraag weten, dus niks vreemds hoor Wij hebben 3 strepen heel duidelijk gezien en wij hebben echoopiste herhaalden wij elke keer of wel waar is, ja 100% meisje!
Ik was voor de 20 weken echo in het ziekenhuis en daar vroegen ze ook gewoon of we het geslacht zouden willen zien. Verschilt denk ik per ziekenhuis/gynacoloog. Als je het wil weten, meteen aangeven. Ik vond persoonlijk de spanning tot de geboorte erg leuk, cadeautje voor mezelf. Groetjes Nicole
Zijn er dan ziekenhuizen die niet willen doorgeven of je een jongen of meisje krijgt ? Ik krijg nu een 20 weken screeningsecho en wil het toch wel heeeel erg graag weten. Mijn vorige 20 weken echo was bij een echo centrum en daar werd het gewoon gevraagd.