Snelheid hartslag = bepaling geslacht ????

Discussion in 'Zwangerschap' started by Keesje29, Feb 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Keesje29

Keesje29 Lid

May 3, 2010
    95
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemorgen,

Ik heb deze "fabel" want ik weet niet of het waar is, al vaker gehoord maar klopt het dat als je kindje een snelle hartslag heeft, boven de 160 p/m (meen ik) je dan kans hebt op een meisje en tussen de 120 - 160 p/m je een grote kans hebt op een jongen.
    Ik ben zeer benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en of dit grotendeels klopt??

2. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

Oct 17, 2007
    2,957
    0
    0
    Denk dat dat echt een fabeltje is! Zou ook niet kunnen beredeneren waarom dat zou kunnen kloppen.
    (Klopte bij ons in ieder egval ook niet)

3. cindybaby71

cindybaby71 Niet meer actief

bij ons klopte het wel ,bij alle 3 zelfs!

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Nee, het fabeltje klopt niet. Wij hadden een "trage" hartslag van rond de 130 in rusttoestand. Volgens het fabeltje zou het dan een jongen zijn. En het is toch echt een meid geworden.

Mijn buurvrouw in het ziekenhuis wist dat ze een meid kregen, bij haar was de hartslag in rusttoestand wel hoog. Omdat ik het ging vergelijken met haar, dacht ik dat we een jongen zouden krijgen. Maar dat bleek dus niet zo te zijn. Het zegt helemaal niks.

5. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Bij dochter was de hartslag altijd rond de 160, nu bij zoon rond 140. Ik heb een angelsound en hoor ook duidelijk dat het hartje nu rustiger klopt dan bij mn dochter. Misschien is het echt een fabeltje, maar in mijn geval klopt het wel.

6. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    1,712
    28
    48
    gelderland
    bij mij klopte het ook. bij mijn zoontje rond de 140 en bij mijn dochter rond de 160

7. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,188
    1,749
    113
    Bij mijn zusjes en mij alledrie klopte het en nu bij onze eigen kleine ook.. Toch wel heel toevallig!

8. Liz

Liz Fanatiek lid

Jul 9, 2010
    1,873
    0
    36
    bij ons klopt het ook...ook een snelle hartslag..rond de 160 en is een meisje..bij me vriendin was de hartslag rond 130 en die heeft een jongetje...nu is het wel zo dat de hartslag tegen het eind vd zwangerschap wat langzamer gaat maar bij mijn meisje nog steeds vrij snel..

9. mausi

mausi Fanatiek lid

Jul 22, 2009
    2,752
    646
    113
    Gelderland
    Bij mij zei de verloskundige een paar keer: 'aan de hartslag te horen is het echt een jongen!'
    Nou er ligt hier toch echt een prachtige meid in de box naast me!:D

10. Daphne B

Daphne B Bekend lid

Feb 26, 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ehm.. de hartslag van de baby veranderd tijdens de zwangerschap, die wordt steeds langzamer/normaler. Dus wat dat betreft is het al moeilijk te zeggen.

M'n zoontje had op deze termijn (36 wk) een hartslag rond de 140, m'n dochtertje nu rond de 130.

11. Xaph

Xaph Bekend lid

Oct 3, 2009
    876
    1
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    Toen ik op de kraamafdeling lag zagen de verpleegkundigen het CTG en vroegen toen of we wisten wat het was. Ik zei van ja en toen zeiden ze 'jongetje zeker he?' vanwege de lage hartslag. Volgens hen gaat het niet altijd op maar zie je bij een lage hartslag vaker dat het een jongetje is.

Die van ons was trouwens vaak eng laag, normaal rond de 100-120 met dipjes rond de 80. Dat was toen een reden om me op te nemen.

12. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

Aug 11, 2009
    3,946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    Bij mij gaat het niet op!

De hartslag van onze beeb is steeds rond de 140.
    Op de dag van de pretecho heb ik voor het eerst de hartslag geteld en toen kwam ik dus uit op 140. Vanaf 5 weken had ik al heel sterk het gevoel dat het een jongetje zou zijn en die hartslag bevestigde mijn gevoel.
    Hoe verrast waren wij toen het een meisje bleek te zijn :) Maar wel super gelukkig!!!

Groetjes,
    Caitlin

13. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

Nov 10, 2009
    4,523
    0
    0
    bij mij klopte het niet, altijd rond de 140

Share This Page