Hallo lieve verloskundigen, Weer even een vraagje van een hormonale onzekere vrouw. De afgelopen weken heb ik af en aan maar wel met enige regelmaar last gehad van bandenpijn. Nu ben ik 15 weken zwanger en sinds een ruime week heb ik nergens meer last van, voel me weer helemaal normaal alsof ik helemaal niet zwanger ben. Is dit normaal rond deze periode? Ook heb ik vanaf week 14 kleine plopjes gevoeld waarvan ik wist dat het de baby was, nu voel ik dit ook ruim een week niet meer, is dit niet erg? Vorige week klopte het hartje stevig en regelmatig en zag alles er goed uit. bedankt voor uw tijd,
hoi het wel of niet hebben van dit soort klachten en het plotseling opkomen of verdwijnen ervan zegt verder niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Bandenpijn komt en gaat, dat is de hele zwangerschap zo. Het is bijzonder dat je je kindje al gevoeld hebt, leuk! Het is fijn als je je kindje nu voelt, geniet ervan, maar maak je geen zorgen als je het niet voelt. Het beweegt wel maar als het onderin of achterin je baarmoeder beweegt merk je er niks van. Je kunt in deze fase soms iets voelen en dan een week of langer niets. Pas vanaf 26 weken moet je je kindje dagelijks gaan voelen. Mirjam