Hallo allemaal, afgelopen maandag m'n eerste echo gehad. Ben nu 7 weken zwanger. Voor ik zwanger was had ik veel last van menstruatiepijn en daarvoor zou ik eigenlijk een echo laten maken, om te checken of alles goed zat. Toen bleek ik dus zwanger, maar op advies van de huisarts toch nog voor de zekerheid die echo laten maken. Het kindje was te zien, en het hartje klopte. Dat was allemaal goed. Alleen nu zag de gynaecoloog ook nog een "pocket vrij vocht, achter m'n darmen". Ik heb toen 2 keer moeten vragen of dat geen kwaad kaan, en achteraf gezien vond ik dat ze nogal vaag deed. Ze zei alleen dat als ik koorts of buikpijn kreeg ik naar de huisarts moest gaan. ( ja logisch). Maar goed, ik nam me voor om het bij de huisarts uitgebreid te vragen. Die kon er alleen niks mee. Ze deed ook heel vaag, had geen idee waar dat vocht vandaan kwam. Verder onderzoek was alleen nodig als, zoals eerder ook al gezegd, ik buikpijn kreeg of koorts. Allemaal heel vaag en maak me toch een beetje ongerust. Mijn hoop is nu gevestigd op de verloskundige. Misschien herkent iemand dit en weet wel wat het is? groetjes Melanie
Hebben ze niet gezegd of dit met de zwangerschap te maken moet hebben of dat t er misschien al eerder zat? Vind dat vage gedoe van die "geleerden" altijd zo irritant. Zeg of niks of verklaar je nader vind ik dan. Maja misschien weten ze zelf ook niet wat ze er mee moeten? Heb het iig nog nooit gehoord dus kan je verder ook niet wijzer maken. Hopelijk is t verder niks en krijg je er geen klachten door of niks.