Hey dames, Ik ben nu ruim 15 weken zwanger en heb erg veel last van vermoeidheid, maar echt enorm. Ik slaap enorm veel. Ik slaap 's middags (als het kan) 2 uurtjes en ga 's avonds meestal op tijd naar bed, slaap dan ook goed en sta de volgende ochtend weer moe op. 's Avonds heb ik wel wat last van mijn buik, niet heftig ofzo, maar toch niet helemaal prettig. Vorige week bij de vk te horen gekregen iets minder te gaan werken, dat deze week ingevoerd, mijn manager is gelukkig heel begripvol, maar ik heb nog niet het idee dat het beter wordt. Ik heb ook wat andere werkzaamheden gekregen, zodat het fysiek niet te zwaar is. Normaal werk ik 25.5 uur in de week (is al niet veel) nu zit ik op 20 ongeveer en zelfs dat lijkt me te veel. Is dit voor anderen herkenbaar en hoe moet ik hier mee omgaan? Liefs, Lieflief
Ik was ook verschrikkelijk moe maar het werd bij mij wel een stuk beter toen ik richting de 20 weken ging. Tot die tijd bestond mijn dag uit slapen, werken en eten en ik ging 's avonds na het eten bijna gelijk naar bed! Ik ben tot nu toe gewoon 40u blijven werken maar ik heb een kantoorbaan dus dat is fysiek niet te zwaar. Helaas betekende het voor mij wel dat ik met geen mogelijkheid nog kon sporten of huishouden doen maar dat is dan maar zo.
Heel herkenbaar.. ik werkte dan niet maar die eerste periode was een hel.. bij de eerste ben ik tot 17 weken moe geweest.. werd wakker alsof ik de hele nacht had gewandeld door de bergen of mul zand of wat dan ook.. Loden benen en loden oogleden.. Bij deze zwangerschap duurde dat gelukkig maar tot 14 weken... Wat je eraan kan doen... helaas alleen maar hopen dat het zsm weggaat, en niet terugkomt... Bij de eerste was het helaas in week 31 weer raak...
Meer dan genoeg rusten kun je niet doen denk ik... Sinds ik er meer aan toe geef gaat het beter. Dan maar even geen huishouden dat lekker draait of sport (hoe erg ik het ook mis!).
Heel herkenbaar! Ik was (ben) ook continue moe en sleep me vaak door de dag heen.. Ik heb de laatste weken voor mijn verlof een paar uur per dag minder gewerkt maar de rest van de zwangerschap me er gewoon doorheen gesleept. En zoals hierbovenook alis gezegd, bestond mijn leven toen vooral uit werken en slapen. Niet leuk maar volgens mij zou het er bij mij niet beter op zijn geworden als alleen maar thuis zou hebben gezeten.. Het is even doorzetten maar uiteindelijk ben ik lij dat ik volgehouden heb (werk 32 uur per week). Succes!
Ik ben nu de laatste 2 weken opeens heel erg moe, terwijl ik bijna 14 weken ben en er al die weken daarvoor dus geen last van heb gehad.. Als je je zorgen maakt laat desnoods een keer je bloed extra prikken, miss heb je ook een te laag ijzergehalte? (dan ben je ook altijd erg moe) En als blijkt dat alles verder in orde is, gewoon aan toegeven hoor, je lijf zal het wel nodig hebben dan
Bedank voor jullie reacties. Ik heb besloten dat als ik na volgende week nog zo moe ben me voor minimaal 1 week helemaal ziek meld, zodat ik even goed kan bijtanken, maar ik hoop dat ik snel wat meer energie krijg. Ik had vanmorgen meer energie dan anders, dus misschien is dat het begin
Komt heel bekend voor. Ik heb zelfs al een keer zitten slapen op mijn werk. Gelukkig snapte mn baas het. Maar wees gerust, ik heb nu energie voor 10, en moet elke minuut iets te doen hebben. Dit is een fase van stilte voor de storm...
Laat je suiker testen! Sommige mensen gaan zich heel moe voelen als hun suikerspiegel ook maar iets verhoogd is. En helaas, sommige mensen blijven 40 weken moe. Ik dus helaas. (maar had verder weinig klachten)