Hoeveel (bij)voeding 6 maanden

Discussie in 'Voeding' gestart door Suus84, 8 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suus84

Suus84 Niet meer actief

Onze dochter is 6 maanden en krijgt tussen 1700 en 1730 een 6 mnd potje. Gisteren had ik aardappel met wat broccoli gekookt en gepureerd en in zo een schoongemaakt 6 maanden potje gedaan. Ze eet alles op 's avonds, alleen sinds een paar dagen huilt ze erna. Ze zit dan ook met haar mond open en dan te springen in haar wipstoel. Het lijkt wel of ze nog honger heeft. Maar hoeveel mag een baby van 6 maanden?? Mag dat meer zijn als de inhoud van zo een pot?? Of kan ik erna wat fruit geven?

2. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Het mag meer en het mag ook minder. Onze dochter eet vanaf 5 maanden bijvoeding helemaal zelf met haar handen en beslist dus zelf hoeveel ze eet. Dat is helemaal goed en de ene keer eet ze meer dan de andere keer. Het is een tijdje geweest dat ze een eigen kinderbordje had met eten en dat allemaal op at en nu is het alweer een tijdje dat ze bijna niets eet in de avond.

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Jij bepaald wat ze eet, zij bepaald hoeveel.

4. Ti87

Ti87 Bekend lid

12 apr 2012
    613
    0
    0
    Mag meer of minder. Ik maak hier ongeveer altijd dezelfde hoeveelheid. Meet het niet af in een potje ofzo. Ene keer eet hij wat meer, andere keer minder. Hij geeft zelf aan als hij niet meer hoeft

5. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Is een goed topic! Ik lees even mee. Onze vent is nu 4 maanden oud en ik bied 2 x op een dag groenten aan en doe het ook in een 4 maanden potje en in die 2 keer is het potje leeg, snap er niks van.

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze mag zoveel ze op kan. Probeer eens een geprakte aardappel. Het hoofdbestanddeel van potjes is water, die vullen minder dan echte groente!

Deel Deze Pagina