Hoi allemaal! Ik zit met een dillemma. Wij gaan 12 mei aan onze ouders vertellen dat ze opa en oma worden (zoooo'n zin in!!!! ). En van mij mag daarna iedereen het weten, want ik ben het nu al zat om het voor me te houden. Maar nou mijn vraag. Moet je je buren ook inlichten dat er over +/- 8 maanden een krijsend kind naast hun komt te wonen? Wij wonen in een flat en hebben met de ene buurman best goed contact. Dus hem vertellen we het sowieso als we hem weer eens spreken. Maar de buren aan de andere kant spreken wij eigenlijk niet echt. Af en toe een "hoi" als we elkaar tegen komen en soms pakketjes voor elkaar aannemen enzo, maar verder niet. Hoe hebben jullie dat aangepakt? En als je het verteld, hoe doe je dat dan? Hahaha, ik zie het al voor me: Ding donnggg... "Hoi buurman en buurvrouw! Wij zijn zwanger!" Alvast bedankt voor het antwoord.
Nou ik denk dat je het niet persee hoeft te vertellen. Ze zien het vanzelf wel aan je toch? Ik had het onze buren niet verteld. Ze zagen het vanzelf.
Net wat Fleur zegt idd. Uiteindelijk zien ze vanzelf wel dat je zwanger bent hoor. Ik ben het iig niet speciaal gaan vertellen aan mijn buren.
Waarom zou je je buren moeten informeren? Ze zien het vanzelf wel en anders horen ze het vanzelf wel. Mijn ervaring is zowiezo dat het in een flat flink doorgeroddeld wordt. En hier in de straat zijn er mensen die nu pas (ik ben 7 mnd zwanger) zien dat ik zwanger ben. Maakt mij niet uit!
Ik ben wel van plan de buren al in te lichten... Mijn vriend werkt namelijk in ploegen en als er dan echt iets is ofzo kan ik bij ze terecht... Ik vind het wel een fijn idee dat ze dan al op de hoogte zijn.
Wij hebben super contact met onze buurt/buren. Alleen hebben we ze het toch pas na 12 weken zwangerschap vertelt. Dat als er iets mis gaat dat ze dan niet allemaal komen 'en hoe gaat het met de zwangerschap??' en dat je dan moet vertellen dat het mis is gegaan... Zou ik iig niet kunnen, bij familie is het een ander verhaal. Mn buurman kwam toevallig naar ons toe lopen toen we net thuis kwamen van het boodschappen doen, die kwam zich verontschuldigen over zn reactie toen ik een keer voor de deur stond voor een pakketje wat daar was afgeleverd, hij was aan de telefoon dus hij wees van daar staat het pakketje. Haha wel een schat hoor dattie zich verontschuldigde daarvoor maar had het allang door dat het een belangrijk telefoontje was haha. Toen hebben we het vertelt tenminste manlief kon het niet langer meer voor zich houden en gooide het eruit haha en 2 tellen later kregen we te horen dat de overburen opa en oma werden en dat hun dochter even ver was als ik lol.
We hebben de buren ook niks gezegd, ze zien het idd wel. Laatst waren een paar vriendinnen hier en waren we naar het winkelcentrum gegaan, omdat ik erge BI heb kan ik niet zo ver lopen, dus ik in de rolstoel. Toen we terugkwamen was de buurvrouw ook net buiten; een van die vriendinnen heeft nog niet zo lang een kindje dus was met de wandelwagen. Zegt de buurvrouw, ow ben je al bevallen? En ze heeft nog nooit iets gezegd over de zwangerschap.. Ze zien het dus echt wel hoor.
Ik zou er niet speciaal voor gaan aanbellen. Misschien als je ze een keer tegen komt en een praatje maakt, dan vertellen. En anders zien ze het vanzelf wel aan je zwangere buik, of aan de geboorte versieringen.
Ik zei alleen maar nee en stond toen op uit die rolstoel (gaat zo lastig naar binnen anders) en toen zag ze mijn buik, verder niks meer gezegd en ook geen reactie meer, haha
Natuurlijk ben je ze niets verplicht. En wat gaan ze eraan doen? Verhuizen, hihi. Onze buren hebben aan beide kanten huilende kinderen en wij gaan over 7 maanden gewoon wraak nemen.
wij hebben echt helemaal 0,0 contact met de buren (wij zelf wonen in een hoekwoning) dus was niet van plan het ze te vertellen ze komen er vanzelf wel achter als er dalijk een ooievaar voor het raam hangt we hebben meer dan genoeg last van hun dus ze zullen ons kindje straks vast ook wel horen
bij mij zag je mijn buik bijna niet en het was voor de meeste is de straat een verassing dat er ineens een vogel tegen ons raam was gevlogen hihi je bent niks verplicht en je kunt het vertellen als je dat wil anders hoeft niet!
Junior, hahahaha! Dat is nog eens wraak nemen! Hahahah! Bedankt voor jullie berichtjes. Ik denk ook inderdaad dat ze het vanzelf wel aan me gaat zien. Maar ik was benieuwd hoe jullie dat hebben gedaan of gaan doen. Wij gaan het in ieder geval niet zo aan de deur om het te vertellen. We wachten wel af of we een reactie van hun krijgen