15 weken zwanger en auto ongeluk. wel of geen onderzoek?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Girll88, 18 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ah, dank je Girll. Dan zou jij dus in dit geval geholpen zijn met zo'n injectie die ze dan preventief geven. (Mijn dochter bleek trouwens dezelfde bloedgroep te hebben als ik, dus bij mij geen injectie nodig.)

Ik vind het ook wel raar hoor dat ze jou niet per ambulance hebben afgevoerd. Hoop dat je vandaag een echo krijgt en dat alles met het kindje goed is. En dat jullie ook weer snel van de schrik, de spierpijn en de blauwe plekken af zijn.

2. Girll88

Girll88 Lid

29 mei 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Helaas zijn er voor mij geen injecties. Dat is namelijk alleen bij rhesus d negatief, en ik ben rhesus c negatief.

3. Ana leigh

Ana leigh Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.753
    9
    38
    Vrouw
    x
    Hier ongeveer hetzelfde meegemaakt als TS, maar ik was 13 weken zwanger. Alleen het hartje geluisterd, geen echo gehad en dat vond ik prima. :)

Liefs,

4. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Er zijn voor de verloskundige hierin 2 taken:

Enerzijds is het belangrijk om te kijken of alles goed gaat met de baby en de moeder en eventueel voorzorgsmaatregelen te nemen of je door te sturen.
    Maar eerlijk is eerlijk, met 15 weken kunnen geen ingrepen worden gedaan.

Maar anderzijds heeft zij ook een geruststellende taak en de taak om meer zekerheid te geven aan de zwangere vrouw, hierin vind ik persoonlijk dat ze ernstig te kort schiet. Ook al kan ze niks 'praktisch' doen (dit kan sowieso niet tot 24-26 weken). Toch kan ze je wel geruststellen door je het hartje te laten horen of gewoon even een echo te maken om te kijken of je kleintje het goed maakt.

Als dit mijn verloskundige zou zijn, zou ik dit aan de kaak stellen en desnoods een andere zoeken.

Wat je ook kunt doen is gewoon naar de poli gynaecologie bij een ziekenhuis in je buurt bellen, zij staan boven de verloskundige, je hebt geen verwijzing nodig en als je je verhaal doet willen ze je vast helpen.

Zo niet kun je nog kiezen voor een echo bij een echobureau. Zeker als je niet gerust bent zou ik op eigen houtje mijn wegen naar Rome wel vinden, dit kan je meer zekerheid geven.
    Succes en beterschap!

5. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.233
    23.342
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Voor de poli gyn heb je wel een verwijzing nodig.
    OT: die pijn hoofd en nek vind ik niet gek, ik spreek uit ervaring na zo'n klap. Maar een echo zou ik toch ook wel fijn vinden hoor! Hoop dat je vandaag gerustgesteld wordt!

6. Maantje80

Maantje80 Fanatiek lid

9 okt 2014
    1.213
    1
    0
    Drenthe
    Nee hoor, zij bepalen het beleid en dat is echt niet altijd alleen via verwijzing, ik heb het zelf in het verleden ook wel eens gedaan, gewoon gebeld en mijn verhaal gedaan, ik mocht dezelfde dag nog langs komen. Het is altijd te proberen.

7. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Mijn zus is nu 20wk zwanger en heeft afgelopen dinsdag een frontale botsing gehad met een motor,het was op een laantje,dus ging niet echt heel hard,maar zij moest ook van de ambu de vk bellen en ze kon direct komen voor een echo,gelukkig was alles goed
    Vandaag heeft ze de 20wk echo gehad en alles is tip top in orde,ook met haar op wat emo schade na ;)

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dat is een flinke klap! ik zou ook de gyn bellen of een echobureau. want zou toch niet lekker slapen na zoiets zonder zeker te zijn dat mijn kleine hummel in orde is :eek:

9. Girll88

Girll88 Lid

29 mei 2011
    91
    0
    6
    NULL
    NULL
    Vanmiddag na de verloskundige geweest en hartje geluisterd
    Konden goed horen dat de kleine lekker aan het bewegen was.
    Hierdoor ben ik dus wel gerust gesteld en heb ik ook niet meer gevraagd naar een echo.
    Volgende week vrijdag laten we geslachtsbepaling echo doen.

Iedereen heel erg bedankt voor de reacties.

10. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    heel fijn en succes volgende week!! hoop dat de kleine goed ligt kun je eindelijk gericht shoppen!

11. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Precies dit! Het is vreselijk schrikken, en een echo kan heel goed zijn voor je gemoedsrust, maar het is denk ik toch afwachten.

12. Marlo

Marlo Bekend lid

30 aug 2014
    845
    161
    43
    Gelukkig! Wat heftig zeg om zoiets mee te maken!

13. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wat schrikken joh! Hier is er een vrachtwagen op ons ingereden toen ik 34 wk zwanger was. Ik mocht meteen met de ambulance mee naar het zkh en daar werd een ctg gedaan, echo gemaakt en bloeddruk opgemeten.
    Veel sterkte, de spierpijn voelde hier echt vreselijk..

Deel Deze Pagina