15 weken zwanger en bruin slijmverlies

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Gizzie1983, 13 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi verloskundigen,

Afgelopen woensdag ben ik erg geschrokken, want ik had ineens rood bloedverlies na mijn wc-bezoek. Ook de hele week al erge buikpijn, en die combinatie maakte me angstig.

De verloskundige is langs geweest om naar het hartje te luisteren en dat klonk prima! Ik mocht ook nog een echo laten maken om te kijken of er een oorzaak was voor het bloedverlies.

De echoscopiste zag niets bijzonders, alleen dat mijn placenta voor een deel voor het geboortekanaal ligt. Hierdoor kunnen er eerder kleine bloedinkjes ontstaan (zo begreep ik het).

Ik ben verder gerustgesteld, alleen het enige dat me nog niet zo lekker zit, is dat ik sinds gisteren steeds bruinige afscheiding (slijm) heb. Volgens mijn VK is het oud bloed. Maar het is best veel en er zit telkens weer een flinke streep op mijn wc-papiertje.

Kan dit kwaad?

2. Ineke

Ineke Verloskundige

15 dec 2010
    2.663
    0
    0
    Hallo,

Nee kan geen kwaad, is inderdaad oud bloed. Kan nog komen van het bloedverlies van vorige week maar ook van een vaatje wat kapot is gegaan in de baarmoedermond tgv gemeenschap, moeizame ontlasting, tillen, sporten e.d

Groetjes Ineke

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Hoi Ineke,

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels ben ik gisteren op advies van de VK bij de gynaecoloog geweest. Van het weekend weer een paar keer bloedverlies gehad, en nu wilde ze dat er naar gekeken werd. De gyn heeft inwendig onderzoek gedaan, en daar kwam uit dat ik een poliep op mijn baarmoedermond heb. Dat verklaart waarschijnlijk het bloedverlies.

Voor de zekerheid is er ook een uitstrijkje gemaakt. Hiervan krijg ik over 2 weken de uitslag. Ze acht de kans miniem, maar wil het toch gecheckt hebben. Dit vind ik nog wel spannend! Hopelijk kan ik hierna eindelijk gaan genieten van de zwangerschap.

Deel Deze Pagina