Ik las laatst dat jullie 10 mg vitamine D adviseren. Nu zitten er in sommige zwangerschapsvitamines minder vit D (bijv. 5 of 7 mg). Ik slik degene met 7 mg (ben bezig zwanger te worden dmv vruchtbaarheidsbehandelingen). Is het dan zo dat wanneer ik zwanger zou worden ik beter een andere zwangerschapsvitamine kan gaan gebruiken? Het lijkt mij dat ik toch ook wel vitamine D binnen krijg via voeding en evt zonlicht?
hoi je kunt kiezen om of een andere multi te nemen, of er een vitamine D tabletje van 5 microgram bij te nemen. 10 microgram is echt het minimale, naast voldoende zonlicht en ander gezond eten. Potjes met 300 vit.D pilletjes van 5 microgram kosten bij kruidvat minder dan 3 euro, dus ik zou dat er gewoon even bij kopen. Mirjam
Helaas weer niet zwanger geworden van een vruchtbaarheidsbehandeling. Is het advies bij zwanger willen worden ook die vitamine D van 10 mg? Of voldoet de multivitamine die ik nu heb waar 7 mg in zit dan ook. Zodra ik zwanger zou zijn dan stap ik zo ie zo over op een multivitamine voor zwangeren waar die 10 mg in zit.