Goedemiddag dames, ik heb al een dochtertje van 22 maanden, ik ben nu zwanger van de tweede een week of vijf gok ik vanmiddag moet ik naar de gynaecoloog, raar maar waar steekt nu mijn werk continu in mijn hoofd, ik heb namelijk een jaarcontract en die loopt in juli af dan zou ook mijn verlof beginnen. Op zich ze zijn zeer tevreden over me en het kan heel goed zijn dat het toch verlengd wordt, maar ik heb een hele zware eerste zwangerschap gehad en lag er toen al heel vroeg uit, het hoeft nu niet zo te gaan maar ik heb ook diabetes dus de kans is groot dat ik er al vroeg uit lig en mijn contract dus toch niet verlengd gaat worden. Nu is mijn vraag, hoe gaat dit verder dan? Heb ik recht op ww aansluitend, kom ik zonder geld te zitten? heb ik sollicitatieplicht, moet ik dit dan zelf aanvragen etc. Op zich heb ik zoiets als mijn contract niet verlengd word hierdoor jammer dan, ik ben dan wel bij mijn kids, en ik werk al een aantal jaren dus ww krijg ik toch wel,financieel gaan we wel een behoorlijk stuk achteruit maar goed. alleen vraag ik me af of dit ook aansluit, iemand tips of hetzelfde meegemaakt.
Je hebt geen sollicitatieplicht zolang je met zwangerschapsverlof bent (dit neemt het UWV gewoon over als je contract niet verlengd wordt) Daarna wel geloof ik. Want je kunt als je genoeg arbeidsverleden hebt gewoon WW aanvragen. Maar misschien wordt je contract wel gewoon verlengd, de mijne is destijds (2008 ) ook gewoon verlengd terwijl ik toch vanaf week 23 ziek thuis zat. Dus ik ga voor je duimen.
ja moeilijk iets, want ik ben heel gelukkig in mijn nieuwe baan en zou het heel jammer vinden als het niet verlengd zou worden, ik heb me wel voorgenomen zodra we de zwangerschap bekend willen maken ik daar met mijn manager gelijk over wil gaan spreken en mijn ongerustheid hier in over wil uitspreken het contact tussen ons is heel laagdrempelig. en dan weten we gelijk waar ik aan toe ben. Maar het baart me onbewust toch wel zorgen, dat ik dadelijk mijn baan kan kwijt zijn door mijn zwangerchap ik weet dat het niet mag maar hogerhand zal hier een beslissing over nemen. Maar goed ik hoop dat deze zwangerschap goed verloopt en niet zo als de eerste die was nogal heftig.