zwanger en laag hcg, zo onzeker!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Anne22, 6 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Hoi dames,

Afgelopen zaterdag heb ik, na ruim een jaar proberen eindelijk positief getest.
    Omdat ik het niet kon geloven heb ik dat weekend verschillende tests gedaan (in totaal 6), allemaal positief.
    Maandag naar de dokter die mij op basis hiervan feliciteerde.

Ik heb vanaf 16 juni bloed verloren waardoor ik in de veronderstelling was dat ik ongesteld ben geweest. Op basis daarvan zou ik afgelopen weekend nog niet positief hebben kunnen testen. (ook niet als dat een vroege miskraam zou zijn geweest)
    20 juni ben ik wel bij de dokter geweest omdat ik in die week ben flauwgevallen en mij ziek voelde, totaal niet mezelf. Verder geen link gelegd met een mogelijke zwangerschap, volgens de dokter was het griep.

Omdat ik al een tijdje last had van zere borsten heb ik in een opwelling voor de zekerheid een test gedaan afgelopen zaterdag (2 juli) en deze was dus positief. Ik rekende hier totaal niet op en was dus ook zeer verbaasd dat ik zwanger zou zijn. Voorzichtig súperblij!

Op basis van bovenstaande verhaal en ervan uitgaand dat mijn laatste "ongesteldheid" geen ongesteldheid was en die op 18 mei wel, zou ik volgens de dokter nu ruim 6 weken zwanger zijn.

Gisteren uitslag van de bloedtest en mijn hcg is maar 31!
    De dokter gaf mij 2 opties. Optie 1: er is een miskraam op komst.
    Optie 2: ik ben korter zwanger dan we veronderstelden.

Morgen moet ik opnieuw voor een bloedtest en krijg dan vrijdag de uitslag.

Ik voel me nog steeds zwanger, ben al 2 weken dood en doodmoe, zere borsten en vlagen van misselijkheid. Verder geen tekenen van aanstaande miskraam, maar dit zegt ook niet alles heb ik begrepen.

Ik word gek van onzekerheid. Hoewel ik weet wat de mogelijke opties zijn en dit wel realistisch bekijk ben ik heel benieuwd of er mensen zijn met een soortgelijk verhaal en hoe dit toen is afgelopen...

Zouden jullie vandaag nog eens testen om te zien of de test lichter of juist donkerder is?

Ik zou het heel erg vinden als de zwangerschap niet doorzet, maar ik heb liever zekerheid dan deze onzekerheid. Pffffff word er gek van!

Groetjes,

Anne

2. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

nee je moet niet meer gaan testen. dat zegt echt helemaal niks.
    soms kan het wat zeggen, maar bij mij zelf werd de test ook elke twee dagen donkerder, maar het kindje was allang gestopt met groeien bleek op de echo.
    Wachten op een echo is het enige wat je kunt doen. Kun je bij je vk neit een echo vragen omdat je angstig bent dat het mis is?? en het verhaal van de HA erbij...?
    iig hoop ik dat je over 8 a9 maanden lekker je kindje in je armen kunt houden!! sterkte met alle spanning

3. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    phoe meid, wat vervelend die onzekerheid.
    Ik zou een echo aanvragen bij de gyn. hij/zij kan het dan ook de komende weken indien nodig in de gaten houden. niet te lang mee wachte. stress is ook niet goed voor de kleine.
    vooralsnog zou ik er met jouw kwaaltjes vanuit gaan dat je een late ei en daarbij misschien ook nog een late innesteling hebt gehad. dat samen kan een verschil van (ruim) 2 weken geven.
    ei kan 1 a 2 weken later komen en de innesteling is tussen de 5 en de 10 dagen. nogal een verschil he samen. de testen gaan trouwens ook uit van 25mlu bij 4 weken zwangerschap. wat zou betekenen in combi met late ei/ innesteling dat je inderdaad gewoon rond de 4 weken zwanger bent met een prima hcg.

sorry voor t lange verhaal, hoop dat je er wat van snapt en je je een beetje geruster voelt.

4. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Hoi dames,

Dank jullie wel voor de reacties!
    Zorgt dat ik de hoop niet helemáál verlies.

Kon me niet bedwingen en heb net toch een test gedaan, dom want had al redelijk wat gedronken. De test is niet eens licht positief.
    Zegt nu alsnog weinig.... Wat een wanhopig mens toch doet tegen beter weten in. :(

Volgens de huisarts zou een echo op dit moment niks opleveren. Mijn beredenering was: als het echt bijna 7 weken zou zijn moet je toch al een hartje kunnen zien kloppen?

Nou ja, ik wacht de uitslag vrijdag wel af en misschien wordt het voor die tijd wel al een miskraam.

Blijf hoop houden maar ga van het ergste uit....

Groetjes

5. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Heb nu net gezien dat de test héél licht positief is.
    Is iig nog hcg aanwezig, maar zoals jij al zei Ukkie2 en waar ik het mee eens ben, het zegt niks.
    Afwachten is het enige en dan duren 2 dagen nog zooooooo lang!

6. Anne22

Anne22 Actief lid

18 nov 2007
    220
    1
    0
    Niemand die in een zelfde situatie zit of heeft gezeten?

Vanmorgen bloed laten prikken, ik heb misschien vanmiddag al de uitslag. Spannend, heb nog steeds hoop!

Deel Deze Pagina