15 weken zwanger en opeens veel minder beweging

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door studente90, 4 sep 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Ik ben vijftien weken zwanger en voel al ruim een maand heel veel beweging. Sinds twee dagen is het van elk uur wel een keer of 10 (dus zeker 80 keer per dag) naar eerder één klein kriebeltje per paar uur gegaan. (Dus misschien krap 8 bewegingen per dag) En dan moet ik er echt ff voor liggen op m’n rug en op gaan wachten.

Ik weet dat het toch 28 weken niet hoeft om dagelijks je baby te voelen en dat ik al gezegend ben met het feit dat ik m’n kinderen altijd zo vroeg voel, maar moet ik me ook niet iets zorgen maken? Het is wel heel veel verschil.
    Normaal als m’n jongste sliep en ik ook ff 1,5 uur ging liggen dan voelde ik de baby zeker 30 keer kriebelen of schoppen, nu is het eerder 2 keer zeer licht. En daarvoor moet ik dan op m’n buik duwen.

Ik ben de komende maanden niet in Nederland dus kan niet even bij m’n VK binnen wippen. Hier heb je geen VK maar enkel een gynaecoloog met een duur prijskaartje (en wachtrij van 1 uur) OF een gratis gynaecoloog waar je een halve dag in de rij kan wachten.

Heeft iemand zoiets meegemaakt en wat was de reactie van de VK?

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Met 15 weken je bany zo vaak voelem, en dat al een maand lamg, vind ik echt wel heel opmerkelijk.
    Ik denk dat dat eerder een enorme uitzondering is. En dat je je dus echt geen zorgen hoeft te maken nu.
    Maar als het je niet lekker zit ga je toch even langs de vk of laat je een pretecho maken.
    Wij op het forum weten het natuurlijk ook niet zeker.

Sado en hibiscusje vinden dit leuk.
  3. studente90

studente90 Actief lid

28 dec 2013
    411
    0
    16
    NULL
    NULL
    Er is hier in dit land geen VK of pret echo, alleen een gynaecoloog die je zelf dient te betalen OF een gratis gynaecoloog waar je zo een halve dag in de rij wacht

4. 2jongensmama

2jongensmama Fanatiek lid

17 jan 2020
    4.008
    3.857
    113
    Met 15 weken je baby zoveel voelen is echt ontzettend uitzonderlijk. Je baarmoeder groeit en je baby kan dus nu wat anders liggen waardoor je het minder goed voelt. Een vk zal nu zeggen dat er niks aan de hand is en kan en evt even hartje luisteren als je je veel zorgen maakt.

Als je je zorgen maakt, moet jezelf kiezen welke van de 2 gyns je wilt. Kan je niet zo een angelsound kopen waar je zit zodat je zelf naar het hartje kan zoeken ?

5. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.186
    1.986
    113
    Sorry, ik dacht dat he nu nog in NL was

6. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Sowieso bijzonder dat je het al zo voelt met deze termijn. Maar als je je zorgen maakt zou ik het echt laten controleren! Wij kunnen van alles zeggen maar we kunnen niet in je buik kijken.

7. Lampje007

Lampje007 Actief lid

15 jul 2020
    404
    316
    63
    Vrouw
    Ja dat is heel vroeg om al zoveel te voelen, zeker dat het je darmen niet gewoon waren? :roflmao: Hier pas gevoel rond 17-18w, dan rond 20w niets meer. Zeer bezorgd, maar een home-doppler bracht toen veel rust. Ondertussen is het echt niet meer nodig om te doppleren :)

Deel Deze Pagina