Geslacht baby dieet (met een knipoog)

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Apie1, 4 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Hoi meiden,

Nog even, en wij gaan voor een derde! Nu las ik over het baby dieet. Om een jongen te verwekken eet de vrouw natrium en kalium rijk, maar magnesium en calcium arm. Om een meisje te verwekken precies andersom.
    Mijn man moest er keihard om lachen, maar heeft wel de hoop op een dochter. Ik zou het ook geweldig vinden om naast twee zoons ook nog een dochter te mogen krijgen.
    Zijn er meiden die bovenstaande geprobeerd hebben? En....werkte het? Kun je het een beetje beïnvloeden?

Zoals in de titel: het is met een knipoog. Een derde jongen zou ons ook enorm blij maken. We hebben lang moeten strijden voor onze nr twee. Zijn bekend met miskramen en vinden het vooral belangrijk of ons kindje net als de twee oudsten gezond genoeg zal zijn om een vol leven te leiden.

2. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik geloof er zelf niet in dat je geslacht kan beïnvloeden met eten.

Enige verschil dat wij nu hadden is dat ik zwanger ben geworden van 1 keer sex voor de eisprong (dag voor positieve ovulatietest)
    Bij nr 1 deden we het een week lang elke dag. Bij nr 2 de eerste maanden gewoon wanneer we zin hadden (wel met ovu testen) maar niet zwanger geworden. Pas de maand dat ik zwanger was weer meerdere dagen achter elkaar rond eisprong. Ik had dit keer ook niet verwacht zwanger te worden gelijk al de eerste maand. Omdat we dus maar 1 keer sex hadden gehad nog voor eisprong en we er nog geen druk op hadden liggen en we een verbouwing in gingen.

Apie1 vindt dit leuk.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.272
    28.339
    113
    Er was een hele tijd terug een vrouw op het forum die dit deed voor werk. Ze keek dan naar je dieet en kon voorspellen wat je dan kreeg (deed ze eerst gratis, later tegen betaling). Als je een bepaald geslacht wou dan moest je je inderdaad aan een bepaald dieet houden. Ze claimde een hoog succes.

Ik heb toen zo'n vragenlijst gedaan (toen nog gratis). Bij mij zei ze dat mijn levensstijl zeker een meisje zou brengen. Toch heb ik een zoon haha

Dus ja.. of het werkt? Geen idee, sowieso niet 100 procent blijkt :p

Mijn persoonlijke mening is dat je sowieso geen geslacht moet willen. Voorkeur kan ik me voorstellen , maar zover gaan als je dieet aanpassen voor een geslacht? Nee. Imo neem je (niet jij persoonlijk hoor) dan een kind om de verkeerde reden.

Snoepjes en Sado vinden dit leuk.
  4. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Voor mijn zoon aan ben ik zelf gaan afvallen zonder hulp (calorieën tellen). En dit keer met hulp (volgens schijf van 5) en het is een meisje. Tja, het dieet was anders, maar of dat nou invloed heeft gehad op het geslacht.... Ik geloof er niet zo in.

Apie1 vindt dit leuk.
  5. Roetje08

Roetje08 Niet meer actief

Bij m'n dochter was ik vegetariër, nu at ik weer vlees. Maar of dat invloed had? Denk het niet ;)

Apie1 vindt dit leuk.
  6. Zoranya

Zoranya Bekend lid

31 jan 2017
    783
    488
    63
    Timing schijnt meer invloed te hebben dan dieet. Mannelijk zaad is sneller en vrouwelijk zaad is sterker. Dus langer voor de eisprong seks is meer kans op een meisje, seks op de dag van de eisprong geeft meer kans op een jongen. Seks om de dag bijv voor de eisprong geeft ook weer meer kans op een meisje, omdat dat zaad dan klaar ligt te wachten op het eitje.

Bij ons heeft dit (onbewust) al twee keer een meisje opgeleverd.

Apie1 vindt dit leuk.
  7. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Haha! Wat grappig dat je toch een zoon kreeg. Tja geslacht willen (in de zin van ik wil het 1 wel en het ander niet: nee. Maar geslacht wensen: ja. Heel eerlijk zou ik het zo leuk vinden om een dochter te krijgen. Maar echt belangrijk vind ik het niet.

8. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Deze theorie zou dan bij ons ook kloppen

9. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ik snap je wel hoor. Het heeft helemaal niks te maken met het ene niet willen. Toch kunnen mensen er heel fel op reageren als je een wens hardop uitspreekt. Je kunt heel blij zijn met iets en tegelijkertijd ook verdrietig zijn om iets wat niet is! Ik vond dat ook heel dubbel. Laatste kindje voor ons dit, met een jongen oprecht heel blij geweest maar toch was ik dan verdrietig geweest dat je het idee van een dochter moet loslaten. Dat is helemaal niet gek. Dat zijn twee compleet verschillende dingen. Het leven is niet zwart/wit ;)

Apie1 vindt dit leuk.
  10. Ting86

Ting86 Fanatiek lid

4 okt 2016
    1.002
    589
    113
    Vrouw
    Bij ons niet! :roflmao: Hier precies andersom :p

Apie1 vindt dit leuk.
  11. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Geen idee of het werkt. Bij mijn twee jongens had ik magnesium tekort (achteraf pas ontdekt)
    Nu gebruikte ik al een poos calcium magnesium en zink tabletten van solgar, en magnesium vlokken van solgar.. Nu verwachten we een meid. (toevallig sluit het wel aan op jouw punten)

Maar nu ook 2 dagen voor, en 1 dag na de eisprong seks gehad waardoor we dachten geen/weinig kans te maken.. (sluit weer aan op een andere methode, hierboven ook genoemd ) maar geen idee hoe dat bij mijn zoons was, ik vermoed toen dagelijks ;)

Valt altijd te proberen natuurlijk, maar hou je er niet te veel aan vast dan..

(ik kan me je voorkeur erg goed voorstellen trouwens)

Apie1 vindt dit leuk.
  12. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Ik ga het proberen als in: dan vraag ik het me later niet af. Als we dan straks drie mannekes hebben moest het zo zijn. En geloof me: ik ben al lang blij als het lukt om een derde te krijgen, het ook nog gezond mag zijn en dan is het geslacht misschien nog een kers op de taart. Maar geen teleurstelling. Had ik deze keer ook niet. Ik heb hard liggen lachen toen ik weer een piemeltje zag. En misschien niet helemaal objectief, maar we hebben erg leuke jongens :D

13. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Over voor of tijdens ei vrijen: naast de mineralen wordt aangeraden om maar 1 x voor ei seks te hebben zonder orgasme voorde vrouw haha! Dan zouden de kansen verschuiven van 50/50 naar 80/20. Dus jouw verhaal sluit mooi aan op de theorie. Die magnesium vlokken is dat magnesium citraat? Want dat slikte ik voor de afgelopen zwangerschap ook. Zou de baarmoeder (spier) ontspannen. Maar verder een echte zoutfan. Ik had waarschijnlijk keurig 50/50 kans haha! ;)

14. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ja, dit werkt idd wel. Bij ons klopte het alledrie de keren. 2x een paar dagen voor de eisprong en dat werden meiden, deze keer op de dag van de eisprong en dat is een jongen.

15. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Magnesium vlokken zijn voor in een (voeten)bad. Beste opname van magnesium is via de huid

16. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    De derde van het andere geslacht noemen wij ook de kers op de taart :D het was het minst belangrijk maar een leuke verrassing!

Apie1 vindt dit leuk.
  17. Apie1

Apie1 Niet meer actief

O joh, dat is dan weer anders. Waar haal je zoiets? Ik heb namelijk sinds een week alweer restless feet en ook op andere plekken van die irritante spiertrekkingen. Altijd veel last van en weet pas sinds ruim een jaar dat magnesium daarvoor helpt. Misschien ook wel een tekort.

18. Langmuts

Langmuts Fanatiek lid

1 okt 2018
    2.928
    2.250
    113
    Ik heb zelf altijd van zechsal online besteld, maar sommige winkels verkopen het ook .

Ik koop de 4 kilo altijd, kan ik een poosje vooruit :p

Als je Googled kom je diverse merken of webwinkels tegen

Apie1 vindt dit leuk.
  19. Lappies

Lappies Actief lid

21 aug 2018
    278
    167
    43
    Klopt dat was vlinder, ze heeft de site genderbalance. Geen idee of t werkt, nav de lijst klopte haar voorspelling bij mij in elk geval ook niet. :roflmao: Ik heb er ook wel eens een belgisch artikel over gelezen. Volgens mij is er daar wetenschappelijk onderzoek naar gedaan.Kan me herinneren dat je met een bepaald dieet wel meer kans hebt op een meisje en een jongen minder goed te beinvloeden is, of andersom. Zou je even moeten googlen. Zou er vooral niet heel veel energie insteken en je laten verrassen :D

20. Apie1

Apie1 Niet meer actief

Maar dan zou IVF toch gemiddeld meer jongens moeten opleveren? En dat is toch gewoon 50/50?

Deel Deze Pagina