Mijn man heeft zelf ons bed gemaakt van steigerhout, hoe verhogen?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Laurise, Dec 14, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Laurise

Laurise Niet meer actief

Het is nog niet zover maar ons bed moet toch straks echt omhoog. Mijn man heeft een super mooi bed van steigerhout gemaakt maar ik zou niet weten hoe we het moeten verhogen omdat het geen poten heeft..hmm hoe leg ik het uit.. plaatje gevonden :D zo ongeveer..
    Wie weet hoe we dit kunnen oplossen? Zelf klossen maken? Moet ongeveer 10 cm bij...

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    10 cm... Ik hoor ook wel eens dat mensen een extra matras op het bed leggen, weet niet of dat 10 cm is, maar misschien een idee???

3. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Btw, mooi bed zeg!! :D

4. mugje

mugje Actief lid

Jul 28, 2010
    379
    0
    16
    NULL
    NULL
    Kan je niet gewoon bierkratten eronder zetten?? Of lig je dan tegen het plafond?

5. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

Dec 6, 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Wij hebben de matrassen van 2 logeerbedden onder ons eigen matras gelegd. Nu komen we precies op 70 cm. Geen gedoe met klossen of bierkratten. ;)

6. bloempje28

bloempje28 Actief lid

Aug 17, 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Even bij de vk checken of het echt nodig is voor 10cm, hier deden ze daar niet moeilijk over, en mocht het bed zonder klossen blijven staan (nu is mijn vk ook niet erg lang, scheelt natuurlijk weer :))

7. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

Dec 21, 2009
    4,971
    432
    83
    Nederland
    Zelf klossen maken of bierkratten..

Wat een gaaaf bed..ik moet mijn man dit laten zien, hahaha..dan heeft hij komend jaar wat te doen;)

8. Laurise

Laurise Niet meer actief

Ooo wat veel reacties alweer, is trouwens niet ons bed hoor, die van ons is nog mooier :D zal even kijken of ik die kan plaatsen als ik thuis ben..

Goede ideeen, het is niet voor de bevalling want ga in het ziekenhuis bevallen, is alleen voor de kraamhulp. Dus kan ook vragen aan hun of die 10 cm minder niet erg vinden..want het is dus opzich al een hoog bed. En dit extra matras eronder lijkt mij een goed plan..bierkratjes :D :D moeten er dus vier onder..dat wordt drinken dan voor mijn man

Bed is nu 70 cm..moet 80 cm toch?

9. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,050
    2,186
    113
    Brabant
    ik dacht minimaal 70 cm???
    mocht het toch nodig zijn: je kunt ook lege kratjes bij de slijter halen:)

10. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

Oct 25, 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    je kunt hier toch wel klossen onder zetten of schiet het dan weg.

Nou wij hebben wel poten maar die passen niet in de klossen haha...

11. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    tussen de 70 a 80 cm moet t zijn ja ik ben kraamverzorgster

12. Amfy

Amfy Niet meer actief

overleg even hier hebben we ons bed niet hoeven verhogen. de vk deed het zonder en de kraam hulp kwam gewoon bij mij op bed zitten.

13. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wij hebben ook een zelfgemaakt bed (gemaakt door mijn vader lang lang geleden ;)) en hiervan de lattenbodem verhoogd (daardoor ligt het matras niet meer 'in' het bed maar er op) en nog een extra matras erop. Bij mijn kraamzorg moet het bed 80 cm hoog zijn geloof ik (of voor de verloskundige.. ik weet het niet meer). Ga in het ziekenhuis bevallen, anders is 2 matrassen geen oplossing (of er moet een extra plank tussen de matrassen: anders is het namelijk te zacht).

14. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Bierkratjes kan je ook gewoon bij de supermarkt halen (lege dan dus ;)). Even naar het inleverpunt en er daar om vragen. Je betaalt dan statiegeld, maar je hoeft je man dan niet aan het drinken te zetten, haha.

Wij hebben een soortgelijk bed; er staan bij ons 8 kratjes onder. Drie onder het hoofdeind, drie onder het voeteneind en 2 onder de middenbalk. Is even wat steviger dan 4 kratjes. En het is wel handig iets op de kratjes te leggen zodat je bed niet beschadigt (wij hebben er van die anti-slip matjes tussen liggen).

15. BAS1759

BAS1759 Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    2,629
    0
    0
    GTB
    Limburg
    wij hadden er betonblokken onder gegooid precies goed. We zaten namelijk nog midden in de verbouwing.

xxx joyce

16. Laurise

Laurise Niet meer actief

@angiebaby
    O oke fijn iemand uit het vak, dus het kan misschien best zo zijn dat hun 70 cm goed vinden.. ga meteen even bellen

Oooohh thanks voor de lege kratten die je gewoon kan halen haha en mijn man dus niet op het zuipen hoef te zetten.

@Miep
    Grappig dat jullie ook zo'n soort bed hebben en het dus opgelost hebben met kratjes..

@Bas
    Betonblokken is ook goed, maar moet je die inderdaad wel net hebben haha.

@Juju
    Ja meerdere matrassen lijkt mij ook te zacht, we hebben al matrassen met daarop een topper..manlief had toen al een extra hoog bed gemaakt omdat ik een vorm van reuma heb en zo makkelijker uit bed kan..

Bedankt voor de tips..ga de kraamzorg even bellen!

17. veronique2005

veronique2005 Niet meer actief

je kunt toch ook zo´n lucht matras huren, die leg je onder je eigen matras en die kun je dan ook vast maken om je eigen matras. en dan in de stroom en dan kun je lucht erin en eruit laten. dan komt die op goede hoogte.
    De kraamhulp hier hebben dat het liefste, want dan kunnen ze het op eigen hoogste stellen..
    iK kom ff niet op de naam, ga wel ff voor je kijken hoe ze heten.

18. veronique2005

in het kraamhulp boekje staat niet echt een naam.
    Een opblaasbaar matras (SPECIAAL VOOR KRAAMVROUWEN)

19. Laurise

Laurise Niet meer actief

O dat klinkt ook goed veronique.. zal ook even gaan googlen

20. veronique2005

Ik weet niet of je er iets over kunt vinden.. ik heb het boekje van meander en daar staat dat zo in.. die kraamhulp had daar ook boekjes van bij zich

Share This Page