15 weken zwanger.. Klopt dit?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Nala89, Jul 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Heey meiden!

Vandaag precies 15 weken zwanger. Leuk joh!
    Alleen twijfel ik erg over de duur van me zwangerschap.
    Me baarmoeder is nu ter hoogte van me navel en de beeb is inmiddels 16 cm groot.

Komt dit overeen met 15 weken zwangerschap?

2. Tulpblaadje

Tulpblaadje Actief lid

Mar 17, 2014
    199
    0
    0
    Hoe weet je hoe groot je kindje nu precies is? Toen ik een echo kreeg bij 16 weken, werd het kindje niet opgemeten omdat het niet meer nauwkeurig gemeten kan worden na 12 weken.

3. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Omdat alles apart is opgemeten afgelopen vrijdag. Beentjes, buikje, hoofdje, ruggetje, armpjes. Zo kan hij me een precieser beeld geven van hoe groot de kleine nu eigenlijk was.
    Met 12 weken konden ze me ook niet 100% vertellen hoe groot de beeb was omdat meneertje namelijk geen zin had om er lekker voor te liggen.

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt gewoon uitgaan van je termijnecho. Tot 12-13 weken groeien alle kindjes vrijwel gelijk. Daarna gaat het uit de pas lopen. Daarnaast kan een groeispurt invloed hebben.
    Ik heb bij iedere controles ook echo's gehad en mn termijn schommelde daarin altijd, maar er werd niets mee gedaan.... er werd gewoon gerekend met de datum van de termijnecho.

5. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Ja Hopmarjanneke klinkt heel logisch. Alleen jammer dat ze dat mij dus niet heeft kunnen vertellen. Ze zei dat ze er een week naast kon zitten dus ging uit van de minste weken. Oftewel ik weet nog geen steek.
    De preciese bevallingsdatum is me letterlijk zo verteld. Het kan 1 januari zijn maar ook 7 of 8 januari.
    Ehm oke? Handig bij een eerste kindje dat je je niet echt kan richten op een datum.

6. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Lijkt me niet dat dit klopt... Met 15 weken is je kindje gemiddeld 11 cm. En de baarmoedee zit tussen de navel en het schaambot.. Ik ben 14 weken en mijn baarmoeder zit nu 2 en halve vinger boven mn schaambot

7. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Ik ben woensdag 16 weken en uitgaande van de 10 weken termijn echo ligt mijn kindje nu ook al 1,5 week voor in groei.
    door de termijn echo kunnen ze erna juist de groei van het kindje goed in de gaten houden.
    daardoor weten ze over het voor ligt, achter ligt of goed loopt kwa groei.

uk is 19 cm en loopt nu dus al aardig voor op groei en baarmoeder dik 3 weken voor in groei.

ik krijg veel echo's ivm polyhydramnion, snelle groei van uk en baarmoeder en vanwege mijn suiker.

het kan dus zijn dat je grwoon 15 weken ben en je uk net als mijn uk gewoon een flunke groeispurt heeft gemaakt.

8. Biancamv2

Oja mijn baarmoeder is mu precies ter hoogte van mijn navel ;)
    En nog geen 16 weken ver.

9. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Zo ziet het er ongeveer uit 😊

10. Antje88

Antje88 Bekend lid

May 8, 2013
    859
    13
    18
    Volgens mij als je rond de 20 weken bent, zit je baarmoeder ter hoogte van je navel..maar goed. Dat is dus gemiddeld. Misschien loopt jouw ukkie en baarmoeder wat voor op de groei? Heb er eigenlijk niet zoveel verstand van

11. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Rond de 24 weken zelfs.. Dat is het gemiddelde

12. Biancamv2

Dit verschilt dus per vrouw.
    zeker als je baarmoeder en kindje en vruchtwater voorloopt.

ik zou volgens deze schema 24 weken zijn en word er woensdag pas 16.

Zo zie je dat die schema per mens verschilt.
    zoals ook de buik verschilt per vrouw.

13. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Saar dank je wel meid.

Bianca is het verstandig als ik dit met de gyn bespreek? Of met me verloskudige.. Ik heb de 22ste weer een afspraak bij de vk.
    Ben dan nu wel even benieuwd of het kwaad kan oid.

14. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Jammer dat er per vrouw geen handleiding bij een zwangerschap zit he hahaha.

15. Biancamv2

Hier loopt baarmoeder, kindje en vruchtwater idd voor.
    vandaar dat deze schema van gemiddelde bij mij niet klopt.

16. Ssaarr

Ssaarr Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    1,300
    2
    38
    Graag gedaan. Op dit forum zijn we r om elkaar te helpen. Ik zou die wel bespreken met je gynacoloognof verloskundige. Maar ik zou me niet zoveel zorgen maken. Je kan hooguit verder in je zwangerschap zijn! Succes 😘

17. Biancamv2

Als je baarmoeder, kindje en of vruchtwater voor loopt word je goed in de gaten gehouden.

je kindje was bij meting 16 cm bij 15 weken dus ligt bij jouw ook voor.

kan je altijd even voorleggen idd aan de gyn.
    die kunnen je meer vertellen hoe of wat.

bij mij komt het door suikerziekte type 2.

18. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Bedankt meiden!
    Ik zal toch eens de vk bellen.
    Gelukkig is mijn bloed getest en kreeg ik 2 weken geleden de uitslag daar was alles goed, toch nog eens navragen.

Iedereen bedankt!

19. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Ik weet ook niet wat ze gemeten hebben? Want ergens in de weken gaan ze over van kop-stuit lengte, naar lengte met benen. Weet alleen niet meer wanneer precies...
    En als dat schema klopt ben ik nu een week of 28 :p

20. Nala89

Nala89 Bekend lid

Feb 3, 2014
    687
    0
    0
    Net de vk gebeld en ze heeft even voor me gekeken. En ik krijg zowaar 3 dagen cadeau. Dus 15.3 wkn vandaag. Ook leuk.
    Mja was goed dat ik even belde dan gaan ze de 20wkn echo even goed in de gaten houden of ik dan niet weer voorloop op groei want anders krijg ik extra echo's

Share This Page