Donderdag 1e echo en vrijdag bruiloft vriendin

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hope19, 8 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Hallo allemaal,

Aanstaande donderdag hebben we dan eindelijk de eerste echo. Uiteraard is dit super spannend na twee miskramen. Kan me gewoon echt niet voorstellen dat het deze keer wel goed zit..
    Duimen jullie mee dat ik donderdag een mooi kloppend hartje zie??

Stel dat ik donderdag inderdaad een kloppend hartje zie dan ben ik waarschijnlijk rond de zeven weken. Onze familie weet nog van niks en dat willen we misschien wel zo houden tot de tweede echo.
    Nu heb ik aanstaande vrijdag een bruiloft van een vriendin. Mijn andere vriendinnen komen uiteraard ook en als ik geen wijn drink weet iedereen hoe laat het is...ik vind vrijdag alleen te vroeg om het tegen mijn vriendinnen te zeggen. Ik ga op de fiets naar de bruiloft dus smoes van BOB gaat helaas niet op.

Weten jullie een geloofwaardige reden dat ik geen alcohol drink? Mijn vriendinnen weten ook van de eerdere miskramen en dat we er dus mee bezig zijn..dus wat valt niet op!?

Tips hoor ik graag!

2. Romantic

Romantic Bekend lid

29 nov 2015
    874
    91
    28
    Ik zou 2 dagen voor de bruiloft al vertellen dat er wellicht een griepje aan het doorzetten is .. en dan vrijdag ben je er wel want je wilt de bruiloft natuurlijk niet missen .. maat je voelt je alles behalve top en drinken is nu op je gevoelige maag geen goed idee .. :)

3. Littlegirl1989

Littlegirl1989 Fanatiek lid

2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Alsnog de auto pakken? Op wat voor momenten drink je normaal niet?

4. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Antibiotica kuurtje voor blaasontsteking waarbij je niet mag drinken?
    En inderdaad vandaag ofzo al melden dat je die ontsteking hebt.. En zeggen dat je zo baalt :(

5. JoyNoa

JoyNoa Bekend lid

7 mei 2017
    938
    317
    63
    Vrouw
    Antibiotica werkt inderdaad meestal wel :p

6. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    Kun je niet tegen je vriendinnen zeggen: ik heb net mijn eisprong gehad, dus het kán zijn dat ik zwanger ben, en daarom drink ik liever niet. Ze weten immers dat je bezig bent. Dan hoef je nog niets te verklappen. En dan vertel je ze later wel, als je eraan toe bent, dat je toen een leugentje om bestwil hebt verteld. Dat zullen ze vast wel begrijpen! :D

Verder hoop ik van harte dat je een mooie echo zult hebben donderdag!

7. nizzie86

nizzie86 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.172
    5.147
    113
    In onze vriendengroep weet iedereen dat 'een antibioticakuurtje' smoes nummer 1 is. Dus die vlieger zou hier niet opgaan ;).

8. Hope19

Hope19 Bekend lid

23 sep 2016
    503
    86
    28
    Vrouw
    's-Hertogenbosch
    Hihi leuk om jullie snode plannetjes te lezen Antibiotica lijkt me idd te voor de hand liggend.

Griepje veinzen zou kunnen...en dan zeggen dat ik ook thuis ben gebleven van werk.

Ik vind de optie van nizzie ook wel een goede. Gewoon zeggen dat we serieus bezig zijn en dat ik na de eisprong liever geen alcohol drink..

Ik zal de opties even laten bezinken en met vriendlief bespreken. Kijken wat hij vindt!!

9. Bubbels84

Bubbels84 Fanatiek lid

27 jun 2016
    2.284
    611
    113
    Ik was op een bruiloft van een vriendin 9 weken en wilde het ook nog niet vertellen. Ik vroeg het bar personeel om een mixje wat op wijn lijkt. Spa rood met appelsap geloof ik. Oké het is smerig maar geen hond heeft het door gehad!
    Ben je een rode wijn drinker kan je t af met druivensap ;). Als je vriendinnen eenmaal wat wijntjes op hebben letten ze er daarna ook vast niet meer op

10. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Inderdaad een sapje wat erop lijkt in een wijnglas regelen is ook wel een goede.
    vriendin van mij heeft ook wel eens gewoon de wijn aangenomen, in de hand gehad. En het langzaam aan laten verdwijnen zeg maar. ;)

11. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk dat de beste optie is om inderdaad gewoon een wijntje aan te nemen en dan een keer weglopen en wegzetten (of aan je vriend geven).

Als je vriendinnen het weten, dan hebben ze iedere smoes die je verzint door. Ik wilde het dit keer ook niet zeggen, maar iedereen had het allang door :)

Ik hoop met je mee voor een kloppend hartje aankomende donderdag.

12. SuusRH

SuusRH Actief lid

14 feb 2015
    113
    0
    16
    Ik heb toen ik net zwanger was ook zoiets aan de hand gehad. Heb toen eerst de wijn aangenomen en langzaam laten verdwijnen(in de plantenbak, mee naar de wc, volle weg zetten en een half volle ergens terug pakken )... En na een paar rondes er wat anders in laten doen of over gaan op 'mojito'; water met ijsklontjes limoen en munt werkte hier ook super!

13. SuusRH

SuusRH Actief lid

14 feb 2015
    113
    0
    16
    En ik duim voor een goede echo!

14. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Ik heb afgelopen vrijdag het vrijgezellenfeest van mijn nichtje gehad en ben momenteel 9 weken zwanger. Alleen mijn ouders en schoonouders weten van onze zwangerschap af, dus het beetje geluk wat ik had was dat de vrouw van mijn vader aanwezig was en die me kon helpen, mocht het nodig zijn. Iedereen die mij kent weet dat ik een borrel/wijntje niet afsla, dus ik kneep hem ontzettend, maar de antibiotica smoes heeft hier wel gewerkt; sommige probeerde me natuurlijk wel over te halen, maar ik hield voet bij stuk door te zeggen dat het de 2de blaasontsteking was in een korte tijd.
    Zo ben ik uiteindelijk alsnog de avond gezellig door gekomen met een Ice Thea of een water in de hand en geen scheve gezichten. Over twee weken is echter de bruiloft en wat ik dan als excuus ga gebruiken moet ik nog zien haha.

Mijn duimen gaan voor je draaien aankomende donderdag, op naar een mooie echo met kloppend hartje!

15. Betsy

Betsy Niet meer actief

Ik duim ook mee dat je een mooie echo hebt.

Wat betreft de bruiloft.
    Ik heb jaren in de horeca gewerkt als bedrijfsleider en dit soort situaties gebeurde regelmatig.
    Veel vrouwen aan de telefoon die een etentje hadden met collega's maar nog niets wilde zeggen.
    Ik zorgde dat ik dan een fles alcoholvrije wijn of bier klaar had staan. Dan gaf ze door dat ze bijvoorbeeld een groen shirtje aan had en bestelde ze gewoon witte wijn. Dan wist ik dat ik de speciale fles moest inschenken.
    Zou de locatie van het feest dus gewoon even bellen. Mochten ze geen alcoholvrije wijn hebben neem je zelf een flesje mee van de slijterij. Doen ze over het algemeen niet moeilijk over hoor.

Veel plezier op de bruiloft!

16. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Als ik hier de blaasontsteking smoes zou gebruiken zou iedereen meteen weten dat ik zwanger was :p Ik heb gewoon op een festival de hele dag met een biertje in mijn handen gestaan.. niet gedronken natuurlijk, steeds beetjes bij mijn man in zijn glas gegoten.. Die was dan ook aardig aangeschoten aan het einde van de avond haha.. Niemand had iets door..
    Kreeg een shotje, en iedereen weet dat ik daar van hou, die heb ik over mijn schouder gegooid haha niemand had wat door :D

17. Betsy

Betsy Niet meer actief

Hoe was je echo??

Deel Deze Pagina