Hallo allemaal! Ik ben 15 weken zwanger van mijn eerste kindje en tot nu toe is het niet helemaal vlekkenloos (letterlijk) verlopen. Met 6 weken kreeg ik last van bruine afscheiding.. Meerdere echo's gehad maar alles bleek normaal te zijn. Dit heeft tot week 9/10 geduurd wat voor mij een lastige en onzekere tijd was omdat ik geen idee had wat te verwachten. Maar goed, na 10 weken geen last meer gehad van de bruine afscheiding. Tot afgelopen weekend. Het begon zaterdag met beige afscheiding.. Ik in paniek de vk gebeld en die kwam gelijk langs en kon gelijk het hartje vinden. Toppie dus! Ik was weer wat geruster tot zondagmorgen om 5:00 ik na de wc gang roze afscheiding had! Dit was iets nieuws en ik ben nog nooit zo bang geweest... Kon het nog tot 7:00 volhouden en toen weer vk gebeld. Ze kwam gelijk langs (woont 2 straten verder) weer gewoon het hartje gevonden. Ik was toch niet gerust en wilde een echo. Dus hop, naar het ziekenhuis... Allerlei echo's gehad waar een super springend kindje op te zien was... Op de inwendige echo bleek de placenta voor de baarmoedermond te liggen wat een verklaring kan zijn voor de "bloedingen". Gisteren gewoon op controle geweest bij de vk en op de echo was weer een super actief kindje te zien. Volgens de vk zal de placenta in 9 van de 10 gevallen nog naar boven schuiven dus hoef ik me vooralsnog geen zorgen te maken. Sinds dinsdag geen rare afscheiding meer gehad. Vandaag wel weer een beetje en ondanks dat alles gisteren nog goed was en dat ik weet waar het vandaan kan komen blijf ik super zenuwachtig.... Zijn er meer meiden geweest met een zelfde soort ervaring?
Ik snap je angst heeeeel goed, maar het is echt volledig verklaarbaar door die placentaligging, en het zijn maar hele lichte bloedingen. Ik denk dat hier na mij zeker nog wel ervaringsdeskundigen gaan komen, want dit komt best vaak voor. Heb bij deze zwangerschap alleen rond NOD bruine en oranje afscheiding gehad, bij zwangerschap van mijn dochter wel ook een keer rond de 9 weken. Een paar dagen lang. Toen geen echo's gemaakt oid, maar ging vanzelf weer weg.
Ik heb helaas ook bloedverlies. Is begonnen bij week 16. Nu bijna 30 weken en helaas is het niet over. Bij mij ligt de placenta gewoon achter. Sta onder behandeling bij de gyn. Baby doet het gelukkig goed. Maar ti's echt vervelend. Hopelijk stopt het bij jou en ga je er niet de hele verdere zwangerschap last van hebben. Sterkte!!
In mijn vorige zwangerschap heb ik vanaf 5 weken tot het eind bloedverlies gehad, niet eens roze maar echt rood. Heb hier nu een eigenwijze peuter rondlopen die vw 2 word. Het is doodeng, en je schrikt iedere keer weer, maar het hoeft niet fout te zijn. Klinkt misschien stom, maar ik "mistte" het bloedverlies in het begin van deze zwangerschap. Voor mij hoorde het er bij gezien mijn vorige ervaring. Maar als jij je zorgen maakt gewoon je vk bellen hoor. Heel fijn dat ze je zo serieus neemt.