Gekke (vr)eetbuien.

Discussion in 'Zwangerschap' started by GwoonAn, Jul 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    Nou ik had net voor het eerst in m'n zwangerschap een gekke (vr)eetbui hoor! :p
    Om kwart voor 12 in de avond 2 frikandelen speciaal gemaakt haha !
    Jullie ook gekke eetbuien of tijden waarop je ergens trek in krijgt ?

2. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Soms wel zin in iets, maar geef er eigenlijk nooit aan toe als het iets ongezonds is (denk: patat, pannekoeken, taart , snoep, chocolade) en poets dan mijn tanden, drink glas water en ga iets huishoudelijks doen of wandelen.
    Wil het beste voor deze Uk, en dat ik ben de enige die dit kan faciliteren! Dus geen loze calorieen, snelle koolhydraten en bewerkt voedsel voor mij....

3. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113

Echt niet?????
    Nou dan krijg ik een heeeeel ongezond kind haha!
    Vooral ijs vind ik echt lekker!

4. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Eigenlijk niet nee.... Maar ben nu 29 weken, misschien komt het nog! Kan natuurlijk :D. Eet alleen 'slecht' alsik uiteten ben (lekker toetje, maar als ze vers fruit hebben kies ik dat). En op een verjaardag eet ik wel stukje taart hoor!
    Geloof er niets van dat jij ongezond kind krijgt. Maar, ik heb om mij heen vrouwen die +20-30 kilo zijn ná bevalling. En dat is zo naar om te zien. Partners vinden ze niet meer mooi etc. Dat wil ik voorkomen.

5. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Wat een onzin zeg, bepaal jij dat voor die partners?

6. Bajou

Bajou Fanatiek lid

Feb 10, 2009
    4,599
    1
    0
    België
    Ik snak naar een pakje frietjes... Heel erg. :)

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Grappig. Heb ik ook. En eigenlijk gedraag ik mij dus ook niet anders dan voor de zwangerschap. Mensen vragen ook wat ik nu allemaal voor rare dingen eet. Nou niets. Ik pak wel een extra boterham of kwark (want ja na 30 weken kwamen de groeispurten en de hongerrr ;) Maar ik ben nog niet naar de McDonalds gereden. Uiteraard wel zoals jij het beschrijft: taart op een verjaardag, toetje bij het uiteten gaan, ijsje als het mooi weer is. Maar niet anders dan voor mijn zwangerschap dus.

8. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat ze dit zo bedoelde hoor ;)

9. Miertje89

Miertje89 Actief lid

Jan 6, 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn hele zwangerschap al super snel een lege maag, maar probeer dit dan op te lossen met een ontbijtkoekje of een gekookt eitje of weet ik het wat. Ik eet ook echt wel koekjes, ijs en chippies enzo hoor, maar niet méér of op gekkere tijden dan ik voor mijn zwangerschap deed. Saai he!:)

10. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    Ben wel eens om 10 uur in de avond naar de Mac gereden want dan moest ik een mcflurry of sunday ijsje met caramel en nootjes.

Heb ook een rode zure matten tic gehad. Nu is dat totaal over maar ik heb mijn man echt eens naar de winkel gestuurd ervoor! En toen hij thuis kwam zo'n beetje dat pak geïnhaleerd!

11. El1983

El1983 Fanatiek lid

Sep 19, 2012
    3,561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Niets echt iets geks, af en toe pak ik wel n snoepje, afgelopen dinsdag had ik onwijs zin in chinees, alleen ik werd daar dus kotsmisselijk van :p
    Patatje, eet ik nog niets eens voor de helft op en ik zit al vol.
    Ik ben alleen verzot op witte zachte broodjes, verder valt het eerlijk gezegd nog wel mee met de gekke eetbuien.
    Ben sinds ik zwanger ben ook 4 kilo kwijt.

12. boonie

boonie Actief lid

May 9, 2011
    362
    0
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Wortels !!
    Ik zou ze de hele dag door kunnen blijven eten...;)
    oh en winegums..heel vervelend.
    Nu maar hopen dat ik geen oranje baby krijg :p

13. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Nee, dat zeggen partner tegen hun vriendin. Maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat als je partner half jaar ná bevalling nog +30 kilo is in vergelijking met daarvoor dat je er niet extreem blij van wordt. Jij?
    Verder moet iedereen het lekker zelf weten hoor. Ik vind zwanger zijn alleen niet super leuk, wil graag mijn lijf weer terug nabevalling en doe daar nu mijn best voor. Maar, mijn eerste zorg is een gezonde baby uitbroeden! Dus, als ik daar 20 kilo voor moet aankomen doe ik dat met liefde. Alleen, tot op heden niet nodig :D.
    Maar, heb ook nog 10 weken te gaan.....

14. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Gelukkig! Voelde me ineens al héél raar! :) Maar, vanaf deze week (29) heb ik ineens wel méér trek! Dus even ietsje meer eten, maar dan wel van de gezonde dingen!

15. Felicia A

Felicia A Actief lid

Jan 25, 2013
    150
    0
    0
    Tijdens mijn eerste zwangerschap vond ik chocolade niet meer lekker/bijzonder:(
    ook toen maar besloten om het dan niet te eten omdat het tenslotte ook niet gezond is.
    Nu kan ik elk moment van de dag water ijsjes eten. Wissel af tussen peer en aardbij. Kan er zo vijf achter elkaar eten. Gelukkig heb ik geen zin in roomijs.:)

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Ik heb geloof ik ml twee keer om 24.0) naar de mac laten rijden tijdens mb zwangerschap. Verder coca cola met ijs mmmmmmm en capri sun. Liters gedronken :D en truffelmayonaise haha overal op!
    En uiteraard ijsje taartje toetje.

In de zwangerschap 7kg aangekomen en baby was 3020/48cm (40+6) geboren) Een heel gezond en mooi kindje!!

Dus jet hoeft echt niet altijd te zeggen dat als je je laat gaan dat je dan 30kg bij komt. Ken ook dames die aten zelfs minder dan nprmaal en kwamen toch 20kg bij ;)

17. IngeM

IngeM Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,590
    0
    36
    Goeree Overflakkee

Nou dan zijn dat vast oppervlakkige eikels, wat maakt het uit dat je vrouw/vriendin zwaarder is dan voor de zwangerschap, het komt echt wel goed en zo niet, het gaat toch om de binnenkant? De moeder van je kind is toch altijd mooi? Ik zou echt kwaad en verdrietig zijn als mijn man zoiets tegen mij zou zeggen!

Maar verder ben ik het met je eens hoor, gezond proberen te eten is altijd het beste! Mij lukt dat helaas niet altijd... Hihi!

18. poisson1987

poisson1987 Bekend lid

Oct 23, 2013
    643
    0
    0
    Huisarts in opleiding
    't Gooi
    Grotendeels met je eens. Een vrouwenlichaam veranderd permanent vanaf het moment dat ze zwanger is, en niet alles wordt er mooier op. Maar, ddezelfde vrouw heeft wel een nieuw leven in haar buik laten groeien! Iets waar je samen voor gekozen hebt. En, die mannen moeten ontzettend veel van hun vrouw houden! Niet alleen om de buitenkant!

Maarrrr, als je een pak magnums per dag eet 'omdat je zwanger bent en het je geen reet kan interesseren hoe je eruit ziet' dan ben je als vrouw ook verkeerd bezig.
    Ik bedoel, je krijgt er een extra rol bij, iemands moeder zijn. Maar je blijft ook iemands partner, en af en toe beetje moeite doen lijkt me dan geen overbodige luxe. (Niet dat paar zwangerschapskilo's die eraan blijven zitten voor mij het verschil zou maken).

19. Lies2012

Lies2012 Fanatiek lid

Mar 15, 2014
    1,479
    0
    36
    Rotterdam
    Ben nog nooit 's avonds ergens naar toe gegaan om eten te halen ofzo..
    2x wakker geworden om 5uur dat ik echt ontzettende trek had. Bak kwark gegeten of cracker met kaas.. Wil me niet toegeven aan midden in de nacht snacks ofzo haha.
    Ik eet trouwens soms wel waar ik zin in heb, gisteren at ik alleen en had zin in pannenkoek, mezelf een pannenkoek gemaakt, met een salade er bij.

20. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

Oct 1, 2006
    3,040
    51
    48
    Female
    Verpleegkundige
    NH
    Ongezond zo nu en dan is echt niet erg hoor.
    Maar had was voor het eerst dat ik trek had op een gekke tijdstip en ook nog eens zin in een frikandel.
    Dat had ik mn hele zwangerschap nog niet gegeten dus vond dat ik er wel aan toe kon geven haha. :p
    Ben tot nu toe 12 kg aangekomen dus niet extreem veel vind ik.

Share This Page